رفع تمام و کمال نیاز مشتریان، بزرگترین هدف پیش روی تیپاکس

رفع تمام و کمال نیاز مشتریان، بزرگترین هدف پیش روی تیپاکس

نویسنده : تیپاکس

31خرداد ماه امسال، تیپاکس 62 سالگی خود را جشن گرفت. به همین مناسبت، با دکتر جمشید ناظمی، نائب رئیس هیأت مدیره و رئیس شورای عالی مدیران تیپاکس به گفتگو پرداختیم. 

جمشید ناظمی صحبت خود را با توصیف تیپاکس آغاز کرد و گفت: تیپاکس 62 سال پیش و 2 سال زودتر از شرکت‌هایی همچون وال‌مارت شروع به‌کار کرد. در طول این سال‌ها تیپاکس توانست تحولات بنیادی و مثبتی داشته باشد و با کسب‌وکارهای دیگر در تعامل بوده و رشد کند. 

به‌نظر من تیپاکس در طول حیات خود مانند یک رود نقش ایفا کرده است که در آن نمایندگی‌ها و مجموعه‌هایی که با آن کار می‌کنند در کنار این رود جاری در حال زندگی هستند. این رودخانه با توسعه انشعابات خود، تعداد زیادی از جمله کسب‌وکارها، مشتری‌ها، کالا و خدمات را به یکدیگر متصل کرده و همه را در این مسیر حمایت و در نهایت فضای بیشتری را سیراب می‌کند.

دکتر ناظمی به مهمترین ارزش‌های تیپاکس در طول دوران فعالیتش اشاره کرد و گفت: تیپاکس به‌دلیل نوع تعاملات خود با دیگران توانسته در یک برهه زمانی طولانی فعالیت کند و در مسیر کاری خود، ضمن تعامل، در مسیر تحول نیز بوده است. ویژگی محوری تیپاکس همواره آن بوده است تا به رشد کسب‌وکارهایی که نیازمند توسعه و رشد هستند کمک کند.

ارزش دیگری که باعث تداوم تیپاکس در این 62 سال شده است، جلب اعتماد کسانی است که با وی کار می‌کنند. مشتریان اطمینان دارند که مسئولیتی که به تیپاکس سپرده‌اند به‌درستی انجام می‌شود و این موضوع یک مسئله کلیدی است که اکنون مشتری مداری خوانده می‌شود. 

او در ادامه افزود: تیپاکس شرکتی مبتنی بر خدمت است. بنابراین نحوه نگاه مدیریتی شرکت همواره خدمت‌گرا بوده و باعث شده است تا مفهوم خدمت و سرویس در گوشه گوشه شرکت و همکاران همواره وجود داشته باشد. همچنین تیپاکس برای کار تیمی اهمیت ویژه‌ای قائل است. شرکت تیپاکس اصولا مبتنی بر همکاری‌های درازمدت با همکاران و نمایندگی‌ها و کسانی‌که در حوزه حمل‌ونقل فعالیت دارند شکل گرفته و همگی در فضایی مشارکتی در راستای ارتقای اهداف و منافع خود تلاش می‌کنند. 

ناظمی به اهمیت منابع انسانی در تیپاکس اشاره کرد و گفت: تیپاکس شرکتی خدمات‌گرا بوده و ارائه خدمت آن مبتنی بر فعالیت نیروی انسانی است. بنابراین تمام پرسنل شرکت از مدیران، تیپاکسیاران، مدیران نمایندگی و ... همگی یک زنجیره بزرگ انسانی هستند که اهداف شرکت را محقق می‌سازند. تیپاکس یک شرکت مبتنی بر ارزش آفرینی نیروی انسانی است.

تیپاکس همواره شرکتی نوآور بوده که به تداوم و عمر طولانی شرکت کمک شایانی کرده است. تیپاکس همواره ریسک پذیر بوده و در گستره جغرافیایی بزرگ فعالیت کرده است و استاندارد بودن خدمات جزء مسائلی است که بسیار به آن توجه می‌شود. مفتخر هستیم که خلق خدمات، عملکرد و زندگی بهتر برای مشتریان جزء ارزش های بنیادین شرکت تیپاکس هست.

نائب رئیس هیأت مدیره درخصوص توسعه‌های پیش روی تیپاکس در سال‌های آتی گفت: پیش‌بینی می‌کنم در سال آینده، باتوجه به نیازهای روز افزون بازار در مدل‌های ارائه سرویس و نوع خدمات، تنوع سرویس از جمله پیاده سازی الگوی LTL و ارائه خدمات در شکل و هزینه متفاوت برای پاسخگویی به مخاطبان بیشتر، در برنامه کاری شرکت قرار بگیرد.

ناظمی اذعان کرد: رفع تمام و کمال نیاز مشتریان جزء اهداف شرکت در سال آینده است. چرا که مشتریان ما کسانی هستند که خدمات و محصولاتشان را به مشتری نهایی خود عرضه می‌کنند و ما به‌عنوان کانال ارتباطی در کنارشان هستیم. بنابراین ما وظیفه داریم تا تجربه یک خرید خوب برای افرادی که از مشتریان ما خرید می‌کنند را نیز رقم بزنیم. با تیپاکس، محدودیت جغرافیایی برای فروشندگانی که با ما کار می‌کنند برداشته خواهد شد و همه می‌توانند به‌راحتی، به هر نقطه از ایران ارسال داشته باشند.

مفهومی که ما برای آینده فعالیت‌های لجستیکی خود دنبال می‌کنیم، پیدا کردن راه‌حل‌ برای ارائه سرویس‌ها و امکانات مناسب برای مشتریان با محدودیت زمانی است. برای مثال اگر امکان ارسال و دریافت بسته درب منزل، مطابق با محدودیت مشتری وجود نداشته باشد، مکانیزم‌هایی مانند جابار (صندوق هوشمندی که امکان برداشت و تحویل مرسوله به‌صورت از پیش تعیین شده را دارد)، راه‌گشا هستند. 

دکتر جمشید ناظمی در ادامه گفت: توسعه در بخش توزیع و بازارهای محلی که در پاسخ به تامین نیاز نوین مشتری است، یکی دیگر از اهداف تیپاکس خواهد بود. زیرا در آینده مشتری تمایلی به منتظر ماندن برای دریافت بسته خود را ندارد و خواستار خدمات سریع است و همین موضوع باعث ایجاد تغییر در کار ما خواهد شد. در آینده، شرکت تیپاکس روی توزیع محلی و مشارکت گرفتن از همه کسانی که در حوزه‌های محلی در حال فعالیت هستند، بیشتر کار خواهد کرد. 

ناظمی 3 محور مهم توسعه در تیپاکس را مزیت نسبی بازار، ارزش آفرینی و توسعه اکوسیستم تیپاکس دانست و گفت: این سه حوزه برای ما بسیار حائز اهمیت است اما این مرز توسعه یافتگی، بی محابا و بدون درک دقیق به ابعاد عملیاتی نیست، بلکه حتما باید با توجیه اقتصادی همراه باشد. 

او در انتهای گفت: ما همواره در تلاشیم خدمات جدید متناسب با نیاز و توقع مشتریان ارائه دهیم. بنابراین توسعه فرهنگ‌های متناظر با محیط یکی دیگر از بخش‌های توسعه در شرکت تیپاکس است. تیپاکس سازمانی انعطاف‌پذیربوده و توانایی تغییرات مثبت و تحول را دارد. 

با توسعه فرهنگ در اکوسیستم تیپاکس، مفهوم دیگری در مرز توسعه یافتگی ما تعریف می‌شود که در آن شبکه‌ای شکل می‌گیرد که خودش را مدیریت می‌کند و برای انطباق با نیازهای محیطی مشتریان و بازار، نیازمند به مدیریت از بالا نیست. به عبارت دیگر شبکه‌ای است که می‌تواند به صورت فعال، خود را با محیط تنظیم کرده و این اکوسیستم توسعه یافته مبتنی بر قواعد بین شبکه‌ای، پلتفرم ارزش آفرینی تیپاکس خواهد بود که آینده تیپاکس نوین را تضمین می‌کند. 

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران

    دیگر مسئولیت های اجتماعی تیپاکس