تیپاکس، حامی ورزش تنیس ایران

تیپاکس، حامی ورزش تنیس ایران

نویسنده : روابط عمومی تیپاکس

مسابقات تور جهانی تنیس زیر ١٨ سال، اردیبهشت ماه 1400 برای اولین بار در ایران، در شهر شیراز و با حمایت تیپاکس برگزار شد. در این مسابقات، ٩٣ تنیس باز از ١٢ کشور جهان به رقابت پرداختند که سهم نوجوانان کشورمان، کسب سه مدال طلا و یک نقره بود.

تور جهانی تنیس 1400، بالاترین سطح مسابقات ITF  

طبق گفته‌های عادل برقعی، سرداور این دوره از مسابقات، سطح 4، بالاترین سطح در مسابقات ITF است که امسال موفق به برگزاری آن در کشور شده‌ایم. در سال‌های گذشته، کشور ما میزبان چند دوره از مسابقات بین‌المللی جوانان ITF بوده که در شهرهای مختلف کیش، تهران، اصفهان، شیراز و ارومیه برگزار شده است. شهر شیراز به سبب عقبه و قدمت خوب خود در ورزش تنیس در سطح کشور و همچنین سابقه برگزاری مسابقات جایزه بزرگ، برای میزبانی این مسابقات انتخاب و شروعی برای پیشرفت در این ورزش شد.

مهدی شمسی پور، مدیر مسابقات ITF شیراز، در خصوص شرکت کنندگان این تور گفت:« با توجه به اینکه مسابقات در سطح ۴ برگزار می‌شود بسیاری از بازیکنان شرکت کننده دارای رنکینگ بالا هستند و در دو بخش آقایان و خانم‌ها، از کشورهای رومانی، ترکیه، آلمان، بلژیک، دانمارک شرکت‌کننده داریم».

اهمیت برگزاری مسابقات در پیشرفت تنیس کشور 

برای داوری این مسابقات، یک تیم 10 نفره از داوران باتجربه خانم و آقا درنظر گرفته شدند که به سرپرستی جناب آقای عادل برقعی، به داوری پرداختند. برقعی، داور نقره‌نشان کشورمان، در مورد اهمیت برگزاری مسابقات تنیس در کشور گفت: «ما باید این نکته را بپذیریم که ورزش تنیس با مسابقه شکل می‌گیرد و پیشرفت در تنیس امکان پذیر نخواهد بود مگر با تعداد مسابقات بالا و با کیفیت. اگر تنیس‌بازهای حرفه‌ای را رصد کنید و روند تمرین و پیشرفت آن‌ها را ببینید، متوجه می‌شوید که 20 یا 25 هفته در سال، در رده سنی و در سطح خودشان در مسابقات شرکت می‌کنند و برنامه تمرینی‌شان هم بر این اساس نوشته می‌شود».

عادل برقعی، شرایط تنیس در کشورمان را کمی متفاوت دانست و معتقد بود برای ما تنیس بیشتر تمرین محور است تا مسابقه محور. تعداد محدود مسابقات برگزار شده و هزینه‌بر بودن حضور در مسابقات بین‌المللی،  مهمترین دلایلی بود که ایشان برای این شرایط اذعان داشت. طبق گفته‌های برقعی، این مسابقات تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت تنیس در کشور ما دارد اما نباید فراموش کرد که این تنها بخش کوچکی از کار است و باید در مسابقات دیگر و در رده سنی آزاد، مسابقات بیشتری داشته باشیم؛  این مسابقات حلقه‌ای است از زنجیره مسابقات بین‌المللی که بازیکن باید از یک نقطه شروع و به نقطه بالاتری برسد.

مهدی شمسی پور نیز این مسابقات را عامل مهمی در پیشرفت بازیکنان داخلی و بالاتر رفتن رتبه بین‌المللی آنها عنوان کرد. همچنین آرمین آزادپور، یکی از داوران زمین، در این خصوص گفت:« برگزاری مسابقه، انگیزه زیادی  برای بازیکنان و همه ارکان شرکت کننده در مسابقه مانند داورها، بازیکن‌ها و مربیان به همراه دارد. برای میزبانی رقابت ایجاد می‌شود و این شور و هیجان طبیعتا نتیجه بدی نخواهد داشت.»

تیپاکس، حامی مسابقات بین‌المللی تنیس 1400 

ورزش تنیس مانند بسیاری از ورزش‌های دیگر، برگزار نخواهد شد مگر با حمایت اسپانسر‌ها و حامیان مالی. با درنظر گرفتن شرایط این ورزش و هزینه‌بر بودن برای خانواده‌ها، نقش اسپانسرها اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

دکتر مهرداد فاخر، مدیرعامل شرکت تیپاکس، در بازدید از این مسابقات گفت: « شعار ما سرعت و دقت است و این شعار نزدیکی بسیاری با ورزش تنیس دارد. متاسفانه در کشور ما به ورزش تنیس زیاد بها داده نشده و از این جهت، جای رشد بسیاری دارد». مهرداد فاخر اذعان کرد: «در سطح دنیا نیز این اسپانسرها هستند که به رشد تنیس کمک می‌کنند و ما نیز با توجه به نزدیکی ارزش‌های تیپاکس با این ورزش و رسالت اجتماعی خود برای کمک به ورزش‌ کشور، تنیس را انتخاب کردیم. ایران پتانسیل زیادی برای رشد در این ورزش دارد و برای این پیشرفت، ما خود را در کنار فدراسیون می‌بینیم».

مدیرعامل تیپاکس دورنمای خود را در ورزش تنیس، حفظ مشارکت بلندمدت با تنیس دانست و گفت: «با توجه به اینکه ما بزرگترین شبکه پستی در کشور را داریم و نقاط بسیار زیادی را پوشش میدهیم، علاقمند هستیم این ورزش را در شهرهای مختلف فعال کنیم و به فکر راه اندازی زمین های تنیس هستیم. تنیس ورزش گرانی برای بسیاری از افراد علاقمند و مستعدین است و ما برای کشف و حمایت از این استعدادها، برنامه خواهیم داشت».

تیپاکس با درنظر گرفتن چابکی، استقامت و مسئولیت‌پذیری به عنوان ارزش‌های بنیادین خود، عملکرد خود را مشابه این ورزش دانسته و با حمایت از این مسابقات، به دنبال پیشرفت و رشد ورزش تنیس در کشور است. تیپاکس خود را پارتنر ورزش تنیس در کشور می‌داند و تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا حامی این ورزش و تنیسورهای آینده‌دار کشور باشد.

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران

    دیگر مسئولیت های اجتماعی تیپاکس