نشست فرانچایز و مدل‌های فرانچایزی

نشست فرانچایز و مدل‌های فرانچایزی

نویسنده : روابط عمومی تیپاکس

روز سه شنبه، ۵ مرداد ماه، تیپاکس میزبان دکتر محمود محمدیان و جمعی از مدیران تیپاکس در نشستی با محوریت "فرانچایز و مدل‌های فرانچایزی" بود. 

در ابتدا، دکتر هومن خطیبی، مدیر برند تیپاکس، به معرفی تیپاکس و ساختار نمایندگی‌های آن پرداخت. خطیبی گفت: تیپاکس سازمانی با قدمت ۶۱ سال است که امروز با بیش از ۶۰۰ نمایندگی در کشور، آماده خدمت رسانی به بیش از ۸۰ درصد از مناطق کشور است.

پس از آن، دکتر محمدیان صحبت خود را با قوانین پیرامون فرانچایز در دنیا و ایران آغاز کردند و در ادامه از ساختارهای فرانچایز در دنیا گفتند. ایشان ضمن اشاره به تیپاکس به عنوان سازمانی که دارای نمایندگی‌های متعددی در کشور است اذعان کرد: تیپاکس با قدرت برند خود و عملکردی که تاکنون داشته است، ساختار فرانچایز را به خوبی می‌تواند پیاده کند.

در ادامه مهندس باقری نسب، مدیر واحد توسعه کسب و کار تیپاکس، به تشریح فرایند اعطای نمایندگی تیپاکس و خدماتی که در اختیار نماینده قرار می‌گیرد پرداختند. فعالیت تحت نام برندی ۶۱ ساله و معتبر، در اختیار قرار دادن دانش فنی و زیرساخت لجستیک به نماینده و در نهایت اقدامات بازاریابی و تبلیغات، از مهمترین مواردی بود که مهندس باقری نسب به آنها اشاره کرد.

 

جناب اقای منوچهر مطیعا، مشاور مدیرعامل تیپاکس نیز در این جلسه حضور داشته و با معرفی اقدامات انجام شده پیرامون بهبود زیرساخت، توسعه شبکه و افزایش نمایندگی‌ها در سطح کشور، به معرفی دقیق‌تر ساختار نمایندگی‌های تیپاکس پرداختند. معرفی فرایند جذب نمایندگی تیپاکس و فاکتورهای اعمال شده در انتخاب دقیق نمایندگان، از موارد دیگری بود که در این جلسه توسط ایشان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

پس از آن، دکتر معتمدی، مدیر ارشد بازاریابی تیپاکس، بحث بازاریابی نمایندگی‌ها را مطرح کرده و از حمایت تیپاکس در زمینه تبلیغات نمایندگی‌های خود صحبت کرد. ایشان اذعان کرد: تیپاکس هرساله بودجه مشخصی برای تبلیغات نمایندگی‌های خود درنظر می‌گیرد و همواره در کنار نماینده‌های خود هست.

دکتر محمدیان در ادامه صحبت‌های خود، بازاریابی و تبلیغات را به عنوان عامل مهمی برای شرکت فرانچایز دهنده معرفی کردند که برندها نباید از آن غافل باشند. محمدیان افزود: سیاست بازاریابی باید در راستای معرفی هرچه بهتر برند به مشتریان باشد و این بهترین خوراک برای افرادی است که فرانچایز را دریافت می‌کنند. ایشان در ادامه صحبت‌های خود به تفاوت فرانچایز و نمایندگی اشاره کرد و گفت: در بحث فرانچایز، ارتباط برند مادر با زیرشاخه‌ها بیشتر بوده و مداخلات گسترده‌تری را می‌طلبد‌. همین امر برندهای فرانچایز دهنده را ناگزیر می‌کند تا در حوزه‌های مختلف مداخله داشته باشند. محمدیان در ادامه افزود: یکسان بودن کیفیت عملیات در شعبه‌های فرانچایز، موضوعی جدی است که مورد توجه برندهای فرانچایزدهنده است که بعضا نیازمند اعمال نظارت مشخص و دقیق هستند.

مهندس هندسی، مدیرعامل شرکت مهان پوش نیز در این جلسه حضور داشتند که درخصوص دریافت فرانچایز از شرکت‌های خارج از کشور و شرایط و آنها توضیحاتی ارائه دادند. 

این جلسه در نهایت با بررسی شیوه‌های سرمایه‌گذاری جهانی درحوزه فرانچایز و بررسی مصادیق آن در کشور به پایان رسید. افزایش دانش و رشد و توسعه سازمانی موضوعی است که تیپاکس همواره آن را مد نظر داشته و سعی دارد با برگزاری چنین نشست‌هایی، گامی موثر در راستای این هدف داشته باشد.

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران

    دیگر مسئولیت های اجتماعی تیپاکس