تیپاکس، سازمانی منعطف در مقابل تغییرات مثبت پیش رو

تیپاکس، سازمانی منعطف در مقابل تغییرات مثبت پیش رو

نویسنده : تیپاکس

تیپاکس اولین پست خصوصی کشور، امسال 62 سالگی خود را جشن می‌گیرد.

تیپاکس در 62 سال فعالیت خود همواره در تلاش بوده است تا با توسعه خدمات و همچنین بهره‌گیری از آخرین نوآوری‌های روز در زمینه ارائه خدمات لجستیکی، رسالت خود را در راستای خدمت‌رسانی با کیفیت بالا به مشتریان، به انجام برساند.

در سالروز 62 سالگی تیپاکس، مصاحبه کوتاهی با دکتر رضا سمیع‌زاده، عضو هیات مدیره تیپاکس درمورد توسعه تیپاکس در سال‌های آتی انجام شد. 

دکتر سمیع‌زاده از تیپاکس به‌عنوان یک خاطره قدیمی یاد کرد. خاطره‌ای که با دیدن هر جابجایی بسته، ایشان را به یاد تیپاکس می‌اندازد؛ مثل هر نوشابه زردی که فانتا گفته می‌شود! سمیع‌زاده مهم‌ترین ارزش‌های تیپاکس در این 62 سال را پایداری و صداقت دانست و از تیپاکس به‌عنوان شرکتی منعطف در مقابل تغییرات مثبت و در راستای رشد بیشتر، یاد کرد.

رضا سمیع زاده، در ضمن اشاره به توسعه تیپاکس در سال‌های اخیر، مدل توسعه تیپاکس را همانند کوریرهای معروف دنیا از جمله فدکس و دی اچ ال که همان مدل متمرکز است، دانست و گفت: تیپاکس در مقاطع مختلف، مدل‌های توسعه متفاوتی را امتحان کرده و در سال‌های آتی طبق مدل اجرایی، پلتفرمی و عدم تمرکز پیش خواهد رفت. چرا که این مدل برای تحولات جدید و جدی کسب‌وکاری و مدل‌های لجستیکی دیجیتالی که شرکت‌های بزرگی مانند آمازون ایجاد کرده‌اند، نیز مناسب است.

او در ادامه به رشد تجارت الکترونیک در سال‌های اخیر اشاره و اذعان کرد: تیپاکس با دیدگاه و پیاده‌سازی مدل پلتفرمی و اکوسیستمی در ارتباط با کسب‌وکارهای حوزه تجارت الکترونیک، درحال همکاری با شرکت‌های خواهر خود در هلدینگ فاخر است و امیدوارم بتوانیم در به‌زودی، ده‌ها شرکت جدید را به این مجموعه متصل کنیم.

عضو هیئت مدیره تیپاکس، رشد تیپاکس در سال‌های اخیر را به لحاظ تعداد ارسال بسته در روز، از سال 97 تاکنون، حدود 10 برابر دانست و پیش‌بینی کرد با توجه به افتتاح هاب‌های کشوری و توسعه سریع شبکه فرانچایز تیپاکس و چابکی مجموعه در چندسال اخیر، تعداد ارسال بسته که درحال حاضر دارای رکورد 150000 بسته در روز است، تا سه سال آینده به 500،000 بسته در روز برسد.

دکتر سمیع زاده با ذکر اینکه در یک سال گذشته، تیپاکس در برابر تاثیر تحولات دیجیتال بر صنعت لجستیک در مرحله‌ای دیگر از بلوغ قرار گرفته است، گفت: به‌طور کلی تحول دیجیتال از تحول در ذهنیت آغاز می‌شود و تفکری است که باید در کل سازمان نهادینه شود. درواقع تحول دیجیتال برای یک سازمان، بیش از آنکه یک صرفا یک تحول بیرونی باشد، تحولی درونی-بیرونی محسوب می‌شود و شرکت‌ها بدون داشتن تعامل با کسب‌وکارهای دیگر نمی‌توانند به این مهم دست پیدا کنند. او تاکید کرد: سازمان‌هایی که از این روند پیروی نکنند، ممکن است متحمل صدمات جبران‌ناپذیری شوند و خوشبختانه تیپاکس در حال عبور از این مرحله است و با تحولات دیجیتال همسو شده است.

سمیع زاده در ادامه اذعان کرد: برای مثال یک کوریر موفق نمی‌تواند صدها هاب‌ بزرگ و کوچک خود را به تنهایی اداره و مدیریت کند. بلکه با ارتباط داشتن با ارائه دهندگان خدمات لست مایل مانند لاکرها و ... می‌تواند به تحولات دیجیتالی خود دست پیدا کند. در تیپاکس نیز این تحولات در اکوسیستم مجموعه صورت گرفته است.

او در نهایت به همکاری خود با تیپاکس اشاره کرد و گفت: امیدوارم در این مقطع که با تیپاکس همکاری دارم، بتوانیم اثربخشی مثبتی برای مشتریان خود داشته باشیم و هر سال بتوانیم سالروز افتتاح تیپاکس را با دستاوردهای جدید جشن بگیریم.

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران

    دیگر مسئولیت های اجتماعی تیپاکس