پیشنهاد مطالعه یک کارآفرین به مدیران

پیشنهاد مطالعه یک کارآفرین به مدیران

نویسنده : روابط عمومی تیپاکس

دکتر مهرداد فاخر، مدیرعامل تیپاکس در یادداشتی به مناسبت هفته کتاب، خواندن چند کتاب خاص در حوزه مدیریت را به علاقمندان این حوزه توصیه کرده اند.

مهرداد فاخر گفت: برنامه زندگی من به قدر شلوغ است که نمی‌توانم برنامه منظمی برای مطالعه داشته باشم. تمام تلاشم را می‌کنم تا روزانه بین نیم ساعت تا یک ساعت مطالعه داشته باشم. ممکن است گاهی اصلاً نتوانم مطالعه‌ای داشته باشم وگاهی هم برعکس. کتابی آنقدر مرا مجذوب خود می‌کند که نمی‌توانم آن را زمین بگذارم. مثلاً این اواخر دو کتاب مدیریت ورهبری به سبک شیخ محمد درس‌های رهبری حاکم دوبی به قلم دکتر یاسر جرار وکتاب ناخدای دیجیتال نوشته دکتر مهدی شامی زنجانی، فراز نبیی، شادی ایران‌دوست را یک روزه خواندم. فکر می‌کنم هر کسی که مدیریت پروژه‌ای را برعهده دارد ومی‌خواهد روی موضوعی کار کند می‌تواند با خواندن کتاب مدیریت ورهبری به سبک شیخ محمد به نکته‌های خوبی برسد. شیخ محمد در این کتاب داستان پیشرفت وپدید آمدن دوبی را روایت می‌کند. این کتاب پر از نکات ظریف وراهبردی در زمینه مدیریت است، نکاتی که البته خود شیخ محمد پیش از این آن‌ها را در دوبی اجرا کرده است. خواندن تجربیات یک مدیر موفق می‌تواند به هر مدیر دیگری کمک کند. کتاب ناخدای دیجیتال هم به گسترش دنیای دیجیتال در آینده اشاره دارد. من مخاطب جدی این نوع کتاب‌ها هستم. چون خودم هم با همین دیدگاه توانستم کسب وکار خودم را ارتقا بدهم. این کتاب به ما می‌گوید فرقی نمی‌کند که صاحب چه نوع کسب وکاری باشیم، دنیای دیجیتال تمام صنایع، مشاغل وتجارت‌ها را می‌بلعد وجلو می‌رود. بنابراین یا باید به دیجیتال‌شدن تن بدهیم ویا نابود شویم.

وی در ادامه افزود: به غیر از کتاب‌هایی که به حوزه مدیریت وشغل خودم برمی‌گردد، به مطالعه کتاب‌های فلسفی هم علاقه دارم. همیشه می‌خواهم از فلسفه وجود هر چیزی سردربیاورم. کتابی که در این زمینه بخواهم به دیگران برای مطالعه پیشنهاد بدهم؛ کتاب داشتن یا بودن نوشته اریک فروم است. کتابی که اگر بتوانیم به توصیه‌هایش عمل کنیم، زندگی آرامش وخوبی خواهیم داشت. این کتاب به ما می‌گوید برعکس چیزی که جهان به سمت آن می‌رود وما را به داشتن بیشتر تشویق می‌کنند، بهتر است به دنبال بالابردن کیفیت زندگی‌مان باشیم. داشتن یا بودن کتاب بی‌نظیری است. این کتاب می‌گوید اگر هر کسی بتواند در زندگی‌اش به این دانایی وخودشناسی برسد که هیچ‌چیز در جهان متعلق به او نیست، می‌تواند زندگی آرام‌تر، بهتر وموثرتری داشته باشد. چون چه داشته باشد وچه نداشته باشد، بهترین کارش را انجام می‌دهد وسعی می‌کند تأثیر خود را بگذارد. امیدوارم من هم بتوانم روزی به این جایگاه برسم. چون گاهی اوقات ما انسان‌ها برای بیشتر به دست آوردن، خودمان را نابود می‌کنیم.
متن کامل این یادداشت، در وب سایت دکتر فاخر در دسترس قرار دارد.

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران

    دیگر مسئولیت های اجتماعی تیپاکس