در مسابقات بین المللی تنیس 1400 شیراز چه گذشت؟

در مسابقات بین المللی تنیس 1400 شیراز چه گذشت؟

نویسنده : روابط عمومی تیپاکس


تور جهانی تنیس 1400،  از 25 اردیبهشت برای جوانان زیر 18 سال، در ورزشگاه فیوچرز شیراز برگزار شد. شهری که در زمینه ورزش تنیس سابقه خوبی دارد و در سال‌های گذشته نیز میزبان مسابقات ورزشی بین‌المللی بوده است. درواقع سابقه خوب شیراز در میزبانی، یکی از علت‌های انتخاب این شهر برای برگزاری سطح چهار مسابقات در شیراز توسط فدراسیون جهانی تنیس بود. تا پیش از این، سطح 5 ، بالاترین سطح از مسابقات تنیس جوانان بود که در ایران برگزار می‌شد، یعنی پایین‌ترین سطح از مسابقات تنیس جهانی! که این موضوع به تنهایی اهمیت برگزاری و حمایت از این مسابقات را مشخص می‌کند.
از طرف دیگر، تنیس ورزشی پرهزینه است و تنیسورها برای پیشرفت و شناسایی نقاط ضعف و قوت خود نیاز دارند تا سالیانه در مسابقات مختلف شرکت کنند. برگزاری این مسابقات و همچنین ایجاد توان شرکت در بازی‌ها برای افراد مستعد، نشان دهنده اهمیت حمایت از ورزش‌ تنیس در کشور است. 
تیپاکس به عنوان سازمانی که 60 سال است در حوزه کوریر سرویس فعالیت دارد، نسبت به دغدغه‌های جامعه و جوانان بی تفاوت نیست. تیپاکس چابکی، استقامت و مسئولیت‌ پذیری را از ارزش‌های بنیادین خود و روحیه ورزشکاری در جوانان را مسئولیت خود می‌داند. این حمایت، در راستای «مسئولیت اجتماعی» تیپاکس انجام شده و به صورت بلند مدت خواهد بود. 
مسابقات تنیس جهانی زیر 18 سال، از 25 اردیبهشت و به مدت 8 روز، در شیراز برگزار شد که 93 تنیس‌ باز از ۱۲ کشور مختلف به شیراز آمده و به رقابت پرداختند. تلاش‌های انجام شده در برگزاری از این مسابقات، ثمربخش بوده و این رقابت‌ها، سه مدال طلا و یک نقره برای ایران به ارمغان آورد. «مشکات الزهرا صفی» قهرمان این دوره از مسابقات بخش انفرادی دختران بود که به راحتی رقیب ترک خود را شکست داد و برنده مدال طلا شد. «ماندگار فرزامی» و «پرنیا رکن آبادی» نیز به طور مشترک سوم شدند.

 

 


مدال طلای بعدی برای بخش دو نفره دختران و تیم «مشکات الزهرا صفی» و «درسا چراغی» بود. تیم «کیان سانتینو» از آلمان و «علی یزدانی» نیز در بخش دو نفره پسران، مدال طلای سوم را برنده شدند.

 


فینال بخش انفرادی با نایب قهرمانی «کسری رحمانی» به پایان رسید که این مسابقه، پایان بخش رقابت‌های زیر 18 سال شیراز بود. 

 


سرداوری این مسابقات برعهده «عادل برقعی» سرداور نشان نقره کشورمان بود که به همراه تیمی 10 نفره از داوران خانم و آقا، این رقابت‌ها را داوری کردند. 
مسابقات تور جهانی تنیس، دور قبل در کیش برگزار شد، اما نکته قابل توجهی که در رویداد 1400 شیراز وجود داشت شرکت بازیکنان تازه کار ولی مستعد بود که در این مسابقات به خوبی ظاهر شدند. هر مسابقه بین‌المللی، علاوه بر تجربه‌ای که برای بازیکنان، کلیه شرکت‌کنندگان و تمام دست‌اندرکاران آن با خود به همراه دارد، باعث آشنایی فرهنگ‌های مختلف با یکدیگر می‌شود که این آشنایی به‌ویژه برای جوانان زیر 18 سال، بسیار مفید بوده و تجربه‌های زیادی برایشان به همراه دارد.
مراسم اختتامیه این رویداد، روز شنبه 1 خرداد، در محل زمین تنیس فیوچرز و با حضور مقامات شهر شیراز برگزار شد. در این مراسم خانم دکتر فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان جناب آقای دکتر عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس، خانم دکتر منوچهری، نایب رئیس بانوان فدراسیون تنیس و دکتر مهرداد فاخر، مدیرعامل شرکت تیپاکس و تنها حامی این مسابقات، حضور داشتند.   
اهمیت ورزش تنیس، لزوم توجه به این رشته و همچنین حمایت از تنیسورها و برگزاری چنین مسابقاتی محور صحبت‌های این مقامات در مراسم اختتامیه بود. 
دکتر «مهرداد فاخر» مدیرعامل شرکت تیپاکس و حامی مسابقات تنیس بین‌المللی 1400، در صحبت‌های خود، درباره استراتژی تیپاکس در سال جدید و ارزش‌های تیپاکس صحبت کردند. ایشان چابکی، استقامت و مسئولیت‌ پذیری را ارزش‌های بنیادی تیپاکس و نقطه اشتراک تنیس و تیپاکس عنوان کردند. مدیرعامل تیپاکس، در انتهای صحبت‌های خود گفت: «تیپاکس قصد دارد از این زمان به بعد، پارتنر مسابقات ورزشی تنیس در کشورمان باشد».

امیدواریم این رویداد و تصمیمات آینده مبنی بر حمایت تیپاکس از مسابقات تنیس کشور، شروعی باشد برای کمک‌های بیشتر مردم به ورزش جوانان، مخصوصا تنیس جوانان و نوجوانان، تا ورزش کشورمان بتواند هر روز بیشتر از قبل، در عرصه بین‌المللی شکوفا شود. امید داریم با این حمایت، جوانان کشورمان بیش از پیش به فعالیت‌های ورزشی دلگرم شده و ورزش را به عنوان یک تفریح سالم و اصلی اساسی و جدا نشدنی از زندگی خود در نظر بگیرند.
به امید ایرانی چابک‌تر، سرزنده‌تر و سلامت

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران

    دیگر مسئولیت های اجتماعی تیپاکس