5 نکته به‌منظور آمادگی برای آینده در حوزه زنجیره تأمین

5 نکته به‌منظور آمادگی برای آینده در حوزه زنجیره تأمین

نویسنده : تی‌مگ
حرکت کالاها از طریق زنجیره تأمین تاکنون به‌صورت دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته است. در این مقاله قرار است که تعدادی از نقاط چالش موجود در کنترل مواد را بررسی کنیم. مصرف‌کنندگان همیشه محصولات متنوعی را انتخاب می‌کنند و انتظار دارند تا کالاها در کم‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه به دست آنها برسد. موجودی انبارها با سرعت فوق‌العاده‌ای در حال زیاد شدن است و تلاش بر این است که راه‌های جدیدی برای بهینه‌سازی عملیات‌های سفارش‌گردانی پیدا شوند. برای پیشرفت بیشتر در آینده، باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهد شد: 
  1. بهینه‌سازی از طریق شیوه مدیریت ناب:

  2. برمبنای اصول سیستم تولید تویوتا ، رویه‌ها و تکنیک‌های مدیریت ناب بصری، امکان استانداردسازی کار، رهگیری شاخص‌های کلیدی عملکرد را فراهم کرده و بهبود مستمر برای بهینه‌سازی فعالیت‌های افراد، فرایندها و حذف ضایعات از تمامی برنامه‌ها را ممکن می‌کند. بصری‌سازی، کارکنان را در شناسایی ضایعات در طول فعالیت‌های روزانه‌شان یاری می‌کند و کمک می‌کند تا فعالیت‌های زائد کسب‌وکارشان را بشناسند. همچنین در پیدا کردن راه‌کارهایی برای از بین بردن فعالیت‌های زائد و پیاده‌سازی این راه‌کارها، کارمندان را توانمند می‌سازد.
    گام بعدی، مشخص کردن گام‌های دارای ارزش افزوده و یا فاقد ارزش افزوده در فرایندها است. زمانی که بتوانید این تمایز را در مراحل ایجاد کنید، نیروهای عملیاتی می‌توانند فرآیندهای کاری استاندارد شده را که در آن انتظارات کارکنان به‌خوبی بیان شده، انجام دهند و از ثبات نیروی کار و مواد در آن اطمینان حاصل کنند.
    و در آخر، برای اینکه این شیوه واقعا تاثیرگذار باشد، نیاز است تا یک فرهنگ پیشرفت مستمر، در کل سازمان ایجاد شود. برای اجرای این فرهنگ، مدیران سطح بالا باید به‌خوبی ترکیبی از خلاقیت و اعتماد به نفس را در میان همکاران پیاده‌سازی کنند تا آن‌ها بتوانند در یافتن راهکارهای بهتر و مناسب‌تر، نقشی فعال داشته باشند. در طول فرآیند مدیریت ناب، نیروهای عملکردی با استفاده از ابزارهای بصری‌سازی مبتنی بر داده، درک کاملی از وضعیت فعلی تأسیسات به‌دست خواهند آورد.
  3. جمع‌آوری و تحلیل داده

  4. برای پذیرش کامل اصول مدیریت ناب و استانداردسازی، نیاز است تا به‌صورت مکرر و زنده، به داده‌ها دسترسی داشت، با استفاده از آن‌ها مشکلات را حل کرد و زمان رسیدن به مشتری را کاهش داد. اجرای فرآیندها و راه‌کارهای فناورانه برای ارائه داده‌های قابل اندازه‌گیری، ردگیری همیشگی ناوگان و همچنین کارایی نیروهای اجرایی و نگهداری برنامه‌ریزی شده، اهمیت بسیاری دارد.
    جمع‌آوری داده‌ها و پیاده‌سازی راهکارهای هوشمند لجستیکی می‌تواند به ارتباط گرفتن با افراد، فرآیندها و کارخانه و شناسایی چالش‌های بالقوه کمک کند.
    ابزارهای فناورانه در اندازه‌گیری مناسب ناوگان، می‌تواند نیازمندی‌ها را پوشش داده و برنامه‌های تعمیر و نگهداری را برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی مرتب کند. همچنین این ابزارها کمک می‌کنند، چالش‌ها و مشکلات کوچک، قبل از منجر شدن به هزینه‌های سنگین، رفع شوند.
    سرویس رهگیری در لحظه ، می‌تواند کارایی و بهره‌وری را برای کمک به مدیران عملیاتی در کنترل جابه‌جایی کامیون‌های بالابر، کارمندان و دارایی داخل انبار، بهبود بخشد و عملکردهای عملیاتی را نیز تقویت کند.
    جمع‌آوری داده‌ها به مدیران عملیاتی این اجازه را می‌دهد که با دقت بیشتر و عمیق‌تر شدن در انبارها، تصمیمات مبتنی بر علت خود را بهتر کنند و از زوایای مختلف به مسائل نگاه کنند.
  5. جلوگیری از ایجاد اختلال در اتوماسیون

  6. بسیاری از متخصصان این صنعت بر این باورند که آینده تولید، در اتوماسیون و خودکار شدن کارها است. بزرگترین فرصت برای صنعت حمل‌و‌نقل کالا، معرفی اتوماسیون‌های مشارکتی و فناوری‌های کمک کننده به نیروهای عملیاتی است. اتوماسیون کردن فرآیندهای مختلف، وظایف آماده‌سازی و برنامه‌نویسی فرایندهایی را مهیا می‌کند که افراد همیشه مجبور به انجام آن‌ها بوده‌اند. تصور اینکه خودکار کردن امور، از بین رفتن مشاغل‌ را به همراه دارد، اشتباه است. اگر به درستی به این موضوع نگاه کنیم، خواهیم دید که حوزه‌های کاری جدیدی برای پشتیبانی از رویه‌ها ایجاد و پروتکل‌های جدیدی به شغل‌ها اضافه خواهد شد.
    در نهایت، اتوماسیون مشارکتی با ایجاد انعطاف‌پذیری بیشتر و کاهش هزینه کلی مالکیت، نیروهای کاری را به‌سمت وظایفی با ارزش افزوده بیشتر جابه‌جا می‌کند. این صنعت به متخصصانی نیاز دارد که فرصت‌ها را در کاهش زمان از کار افتادگی و جریان‌سازی فرآیندها، نشان دهند. این چالش در ایجاد زیرساخت‌ها برای پشتیبانی از مشاغل جدید و تربیت نیروهای کاری برای هم‌راستا کردن آن‌ها با وظایف جدیدشان و در نهایت آماده‌سازی آن‌ها برای موفقیت در فناوری‌های آینده است. 
  7. به مشتریان خود در تمام مراحلِ فرآیند گوش دهید.

  8. امروزه مصرف‌کنندگان بسیار آگاه شده‌اند و در اکثر اوقات، قبل از رسیدن به نقطه خرید، از چیزی که می‌خواهند بخرند، کاملا آگاهی دارند. این مورد به چگونگی انجام عملیات به صورت موثر و استراتژیک می‌پردازد و باید این اطمینان حاصل شود که مشتریان همچنان محصولات مورد نیاز خود را در زمانی کوتاه دریافت خواهند کرد. همکاری با مشتریان، گوش دادن به آن‌ها، پیش‌بینی نیاز مشتریان و ارائه پشتیابی و راه‌کارهایی که به بهترین وجه با نیازهای در حال تغییر آنها منطبق است، از مهمترین ویژگی‌ها در ایجاد یک رابطه پایدار است.
    ابزارهای مدیریت دارایی، برای کمک به نیروهای عملیاتی در بصری‌سازی ساختار هزینه و مشخص کردن حوزه‌های نیاز، اهمیت بسیاری دارند. رابطه مشارکتی واقعی به هر دو طرف کمک می‌کند تا استراتژی ها را تراز و درک کنند تا به این طریق، سرمایه‌گذاری‌های مشتری با تغییر شرایط بازار، متحول شود. با این حال، ارتباطات ثابت و سفارشی‌سازی محصولات، در آینده محرک بزرگی به شمار خواهد رفت.
  9. شراکت با یک ارائه دهنده راه‌کارهای کامل

  10. در دنیای پر سرعت امروز، انتخاب یک ارائه دهنده راه‌‍کارهای کامل، برای حرکت پیشاپیش رقبا، ضروری است. از آنجا که نیازمندی‌های نیروی کار همیشه در حال نوسان است، آموزش‌های عملیاتی و فنی و همچنین استفاده از فناوری‌های آموزشی بهبود یافته، مانند یادگیری الکترونیکی و واقعیت مجازی، برای کمک به کارمندان جدید بسیار ضروری است. خدمات مشاوره، پشتیبانی و راه‌کارهای نوآورانه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند، زیرا شرکت‌ها طیف وسیعی از چالش‌ها مانند ثبت تقاضای مصرف‌کنندگان و اختلالات گسترده عملیاتی را تجربه کرده و می‌کنند.
    یک ارائه دهنده راه‌کارهای کامل، لازم است که از لیفتراک تا لجستیک‌های خودکار و راه‌کارهای فناورانه و همچنین قطعات و خدمات را برای حمایت کامل از تولید کالاها و محصولات، استفاده کند. فراهم کردن این خدمات و تجهیزات برای یک ارائه دهنده راه‌کار ضروری است. علاوه بر این، مشاوره با شرکتی که در مناطق زیادی از کشور در حال فعالیت است، به ما در استانداردسازی عملیات‌ها کمک می‌کند. با رویکردی منظم و سیستماتیک، تمام محل‌ها یک نوع از خدمت را با کیفیت یکسان تجربه می‌کنند و محل قرارگیری فیزیکی آن‌ها اهمیتی ندارد.
با استفاده از نوآوری، همه جنبه‌های زنجیره تأمین، تحت‌تاثیر قرار گرفته و یافتن کاستی‌ها و ناکارآمدی‌ها، از نقطه تولید تا فروش، آسان‌تر می‌شود. مطمئن شوید که نوآوری و فناوری‌ها را از این نظر که چگونه برای کسب و کار شما مناسب خواهند بود، بررسی کرده‌اید.

منبع

https://www.logisticsmgmt.com/article/other_voices_five_supply_chain_tips_to_prepare_for_the_future/iot 

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران