نگاه یوپی‌اس به آینده سفارش‌گردانی در بخش تجارت الکترونیکی

نگاه یوپی‌اس به آینده سفارش‌گردانی در بخش تجارت الکترونیکی

نویسنده : تی‌مگ
اکثر افراد یو‌پی‌اس را از کامیون‌های قهوه‌ای رنگی که بسته‌ها را به خانه‌ها تحویل می‌دهند، می‌شناسند. یوپی‌اس، به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات تحویل بسته در جهان به‌شمار می‌رود که در سال 2019، حدود 74 میلیارد دلار درآمد برای خود ایجاد کرد و بیش از 5.5 میلیارد بسته و محموله را تحویل داد. خدمات زنجیره تامین یوپی‌اس، که احتمالا کمتر شناخته شده است، با نام اختصاری SCS ، یک بخش 13 میلیارد دلاری به‌شمار می‌رود که همه کارها را، از حمل‌ونقل فریت تا خدمات سفارش‌گردانی در حوزه تجارت الکترونیکی، برای کسب‌وکارهای با سایز کوچک و متوسط (SMB) انجام می‌دهد.
خدمات سفارش‌گردانی یوپی‌اس در حوزه تجارت الکترونیکی، مانند اکثر ارائه‌دهندگان خدمات واسطه، با رشد و تحول متعادل پیش می‌رود  تا با بازار به سرعت در حال تغییر امروز همراستا شود. اگرچه می‌توان به‌سادگی همه این تغییرات را به همه‌گیری ویروس کرونا نسبت داد، اما بسیاری از روندهای تاثیرگذار بر انبارگردانی تجارت الکترونیکی، قبل از این ویروس هم وجود داشته و در حال حرکت بوده‌اند.
فیلیپ گیلبرت، که ریاست بخش خدمات زنجیره تامین یوپی‌اس را در سال 2019 برعهده داشت گفته است: «زمانی که تجارت الکترونیکی روی کار می‌آید؛ انتظار می‌رود کسب‌وکارهای B2B با سرعت زیادی به‌سمت B2C حرکت کنند و ما باید با انعطاف‌پذیری و چابکی بیشتری نسبت به قبل، جلو برویم».
برای تداوم این رشد، یوپی‌اس در حال سرمایه‌گذاری روی مبحث حفظ اتصال در طول شبکه هوشمند خود، که به‌خاطر آن معروف است، می‌باشد. این نوع سرمایه‌گذاری، با استفاده از نوآوری‌های حوزه دیجیتال مانند اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و تحلیل‌های پیش‌بینی کننده، ادامه خواهد یافت.
امروز یوپی‌اس در حال حرکت به‌سمت تقویت مراکز سفارش‌گردانی خود است. این انبارها با طراحی رو به آینده، با تمرکز بر ترکیب درستی از اتوماسیون و افراد همراه هستند. این ترکیب دربرگیرنده ربات‌های متحرک خودران، سیستم اجرایی انبار (WES)، راهکارهای تحویل کالا به افراد، بسته‌بندی رباتیک و دیگر فناوری‌های خودکارسازی در مراکز نوآوری یوپی‌اس است.
بابی کلمنتس، معاون استراتژی و بازاریابی خدمات لجستیک و توزیع جهانی یوپی‌اس به این موضوع اشاره داشته است که: «خودکارسازی، یک تغییر بزرگ و هویدا برای یوپی‌اس است. ما در گذشته نیز از فناوری‌های اتوماتیک استفاده کرده‌ایم و تفاوت رویکر نوین ما به خودکارسازی نسبت به گذشته، ارائه تسهیلات اختصاصی برای مشتریان است که تمایل به عقد قرارداد و همکاری بلندمدت را در آن‌ها بالا می‌برد. در خدمت‌رسانی به چند مشتری، یوپی‌اس مانند سایر ارائه‌دهندگان خدمات لجستیکی واسطه (3PLs)، بر فرایندهای سفارش‌گردانی و تحویل‌های معمولی بسنده می‌کند. فضای تجارت الکترونیکی که به‌سرعت در حال رشد است، یکی از دلایل روی کار آمدن استراتژی جدید است. برای پاسخ به این سرعت رشد، یوپی‌اس در حال شکل‌دهی مجدد به فرایندهای سفارش‌گردانی الکترونیکی، در درون و بیرون انبارهاست».
 
 

شبکه گسترده یوپی‌اس
 

یوپی‌اس از شبکه‌ای گسترده از انبارهای در موقعیت‌های مختلف، شامل ۹۰۰ انبار برای نگهداری موقت محصولات حیاتی برای های تک و تجهیزات پزشکی بهره می‌گیرد. همچنین در مورد پیاده‌سازی امکاناتی چون مراکز میکرو-انبارگردانی، برای سفارش‌گردانی در همان روز و روز آینده، بحث‌هایی صورت گرفته است. اما کلمنتس به این موضوع اشاره دارد که: «ما باید تعادلی را میان سرعت تحویل‌دهی و مدلی که موجودی‌ها را در میان ده‌ها مرکز پخش می‌کند، داشته باشیم».
این تعادل به تاجران کمک می‌کند تا ضمن دسترسی سریع به مشتریان، هزینه‌های حمل موجودی خود را کنترل کنند. کلمنتس در ادامه به این موضوع اشاره دارد که: «سرعت تحویل مهم است؛ اما قابلیت پیش‌بینی، اطمینان و شفافیت نیز اهمیت دارد. این دقیقا همان دلیلی است که ما شبکه توزیع خود را به شبکه حمل‌ونقل متصل می‌کنیم». نمونه بارز این امر، سفارش‌گردانی الکترونیکی یوپی‌اس است که با استفاده از آن، تقریبا طی دو روز می‌توان یک بسته را به سراسر ایالات متحده رساند. گواه این ادعا نیز تعهدات آمازون پرایم و والمارت برای تحویل دو روزه است.
کلمنتس در ادامه بیان کرد که: « در هر کلان‌شهری که به‌دنبال انبار باشید، یوپی‌اس برای شما این کار را انجام خواهد داد. اگر به‌دنبال فناوری‌های جدید، مانند پهبادها هستید، باید بدانید که یوپی‌اس در حال حاضر ارائه‌دهنده تحویل‌های پهبادیبرای جمعی از بازنشستگان فلوریدا است. همچنین در آینده نزدیک، می‌توانیم با استفاده از خطوط هوایی پهبادهای یوپی‌اس، خدماتی را در سفارش‌گردانی ایجاد و تعریف کنیم که بازی را در این صنعت تغییر می‌دهد».
 

انبارهای نسل آینده
 

حدود پنج سال پیش، تیم نوآوری یوپی‌اس برای طراحی انبارهای نسل آینده تصمیم گرفتند. در آن زمان، این مدل یک انبار کاملا اتوماتیک با استفاده از راهکار های خودکارسازی مانند انبارش خودکار و سیستم‌های بازیابی  (AS/RS)، سیستم‌های نگهداری بارهای کوچک، وسایل نقلیه دارای هدایت خودکار (AGV) و بسیاری از ابزارهای دیگر شکل گرفت. تمام این برنامه‌ریزی‌ها بسیار عالی به‌نظر می‌رسید اما هیچ معنای مالی و انعطاف‌پذیری نداشتند. چه درسی می‌شود از این اتفاق گرفت؟ کلمنتس در این‌باره گفته است: «انبارهای نسل آینده باید ماژولارتر، اقتصادی‌تر و برای استفاده توسط چندین مشتری مناسب باشند».
این روند آماده‌سازی در بازار تجارت الکترونیکیِ کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، با همه‌گیری ویروس کرونا سرعت گرفت. کلمنتس در مورد این موضوع گفته است: «ما باید بتوانیم به تغییرات ایجاد شده در تقاضای مشتریان خود، به‌سرعت واکنش نشان دهیم. همین امر به‌تنهایی باعث می‌شود که بخواهیم در مورد طراحی انبار و مدیریت نیروی کار تامل کنیم». باید این را بدانیم که توانایی سفارش‌گردانی از طریق چندین کانال با یک انبار وجود دارد.  در نهایت، یوپی‌اس، مانند هر شرکت دیگری در حوزه انبارش، در حال رقابت برای یافتن استعدادهاست. طبق گفته کلمنتس، آن ها باید برای فناوری‌هایی که به سمتشان حرکت می‌کنند، بهره‌وری نیروی کار را به حداکثر برسانند.
پذیرش فناوری‌های تحول آفرین با استفاده از گروه فناوری‌های پیشرفته (ATG) در کارخانه نوآوری آغاز می‌شود. استراتژی یوپی‌اس در این زمینه عبارت‌است از:
 
  • اولویت با مشتری
     
  • هدایت توسط مردم
     
  • نوآور بودن
     
گروه فناوری‌های پیشرفته، روی چگونگی برطرف کردن نیازهای مشتری، از مرحله مفهوم‌سازی تا نمونه‌سازی و پیاده‌سازی، با استفاده از فناوری‌های تحول آفرین تمرکز دارد. این گروه بر پنج حوزه اصلی متمرکز است:
 
  • خودران کردن حمل‌ونقل‌های زمینی و هوایی
     
  • رباتیک و خودکارسازی
     
  • واقعیت افزوده و واقعیت مجازی
     
  • اینترنت اشیا
     
  • تحلیل، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
     
این شرکت، مراکز نوآوری خود را نیز اداره می‌کند؛ از جمله یک مرکز جدید که قرار است در اواخر سال میلادی جاری، در سنگاپور احداث شود. این مراکز، برای رونمایی و بررسی فناوری‌های جدید دیجیتال و فیزیکی در حوزه لجستیک و حمل‌ونقل ساخته شده‌اند.

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران