صندوق هوشمند چیست؟

صندوق هوشمند چیست؟

نویسنده : تی مگ

صندوق‌های هوشمند ابزارهایی انعطاف‌پذیر و شگفت‌انگیز برای ایمن‌سازی تجهیزات و مدیریت گردش کار هستند. آن‌ها می‌توانند برای هر کسب‌وکاری، از یک هتل کوچک محلی گرفته تا یک شرکت تولیدی چندملیتی، سود و مزیت به‌همراه داشته باشند. تعدادی از کسب‌وکارها در راستای رشد آینده خود به‌طور فزاینده‌ای به این صندوق‌های هوشمند متکی هستند. طبق تحقیقات فورستر، بسیاری از مشاغل خرده‌فروشی و تجارت الکترونیک، صندوق‌های هوشمند را به‌عنوان سنگ بنای برنامه‌های آینده خود در نظر گرفته‌اند.

انعطاف‌پذیری صندوق‌های هوشمند آن‌ها را برای حل چالش‌های ذخیره‌سازی و توزیع، نه‌تنها در صنعت خرده‌فروشی، بلکه در هر صنعتی مناسب می‌سازد. اما باید توجه داشت که هیچ برنامه مدیریتی یکسانی وجود ندارد که همه بتوانند از آن استفاده کنند. برای استقرار بهترین سیستم صندوق‌های هوشمند ممکن برای کسب‌وکارتان، مواردی نظیر درک نحوه عملکرد آن‌ها، کارهایی که می‌توانند انجام دهند و این موضوع که سایر مشاغل چگونه با موفقیت از آن‌ها استفاده کرده‌اند، می‌تواند راه‌گشا و موثر واقع شود.

صندوق هوشمند چیست؟

امروزه به‌هر محصولی که دارای یک سیستم کامپیوتری و حسگر یکپارچه بوده و قابلیت نظارت بر خود را داشته باشد، فناوری هوشمند اطلاق می‌گردد. این محصول هوشمند اغلب می‌تواند داده‌های خود را تجزیه‌وتحلیل کند تا بتواند به‌صورت خودکار تغییراتی در عملکرد ایجاد کند. صندوق‌های هوشمند، سیستم‌های ذخیره‌ساز و توزیع ایمنی هستند که در داخل آن‌ها نوعی کامپیوتر و شبکه حسگر داخلی تعبیه شده است. این سیستم‌ها می‌توانند در لحظه نوع دارایی‌های در دسترس جهت خروج از سیستم را مشخص نموده، دارایی‌هایی که نیاز به تعمیر دارند را تعیین کرده و به شما در مورد بی‌نظمی‌های الگوهای خروج هشدار دهند.

برای مثال از یک صندوق سنتی می‌توان جهت نگهداری یک لپ‌تاپ استفاده و امنیت آن را شاید بتوان تنها با یک پین کد تامین کرد. اما هرکسی به‌راحتی و تنها با در اختیار داشتن آن پین کد می‌تواند به‌سادگی لپ‌تاپ را از صندوق خارج کند. در مقابل، یک صندوق هوشمند علاوه بر اینکه لپ‌تاپ را در خود نگهداری می‌کند، می‌تواند آن را شارژ کند! پنل احراز هویت این سیستم هوشمند قادر است تا هویت فردی که لپ‌تاپ را وارد یا خارج می‌سازد را ثبت کند. مدیران نیز می‌توانند خروج را توسط افراد یا فقط به زمان‌های خاصی محدود کنند. همچنین چنانچه لپ‌تاپ به‌موقع بازگردانده نشود، این صندوق هوشمند می‌توانند هشدارهایی را برای مدیران ارسال کند. 

یا کمدهای ساده موجود در مدرسه، سالن بدنسازی، استخر و کمدهای اداری برای دهه‌ها مورداستفاده قرار گرفته‌اند تا بتوانند فضایی امن برای ایجاد آرامش ذهنی افراد فراهم کنند؛ بنابراین می‌توان گفت کمدها یک وسیله رفاهی حیاتی در فضاهای عمومی و خصوصی بوده‌اند. البته که این دسته از کمدهای سنتی درعین‌حال مشکلاتی را نیز برای کاربران خود ایجاد کرده‌اند. این دسته از کمدها که بر پایه کدهای مکانیکی طراحی شده بودند و ناظران آن‌ها بایستی زمان ویژه‌ای را برای مدیریت و تخصیص رمز به‌هر یک از آن‌ها صرف می‌کردند. بعد از مدتی مسئولیت حفظ و نگهداری کد یا رمز هریک از این کمدها به کاربران واگذار شد. در حال حاضر صندوق‌ها یا صندوق‌های هوشمند تجربه را هم برای کاربران و هم برای مدیریت تغییر داده و سیستم‌های قفل انعطاف‌پذیر، روش‌های دسترسی یکپارچه و شفافیت را ایجاد کرده‌اند. اینجاست که صندوق‌های هوشمند توانسته‌اند در طول سال‌ها نوآوری داشته باشند و قابلیت‌های بصری را برای یک امکانات ساده فراهم کنند. صندوق‌های هوشمند از طریق فناوری، کمدهای سنتی را به طرق مختلف ارتقا داده‌اند و ما تاکنون شاهد نوآوری مستمری در این عرصه بوده‌ایم.

اجزای اصلی صندوق‌های هوشمند 

  • صندوق‌ها
  • این صندوق‌ها چه هوشمند باشند و چه نباشند، بایستی از قابلیت ذخیره‌سازی امن و قابل اعتمادی برخوردار باشند. در ظاهر اکثر صندوق‌های هوشمند شبیه صندوق‌های سنتی هستند. آن‌ها اغلب دارای درهای فلزی یا پلی‌کربنات شفاف هستند.

  • پنل احراز هویت
    • پنل احراز هویت اولین جزئی است که باعث هوشمندسازی این صندوق‌ها می‌شود. درخواست از کارکنان جهت تایید هویت خود، قدرت کنترل بیشتری در مقابل افرادی که قادرند به تجهیزات به خصوصی دسترسی داشته باشند، به شما می‌دهد.
    • ابتدایی‌ترین بخش احراز هویت، پین کد است که درعین‌حال کم امنیت‌ترین گزینه نیز است. کارشناسان امنیتی دریافته‌اند که حدس زدن پین کد توسط دزدهای سایبری کار بسیار ساده‌ای است. در واقع 5 درصد از محبوب‌ترین پین کدهای دنیا، بیش از نیمی از تمام پین کدهای واقعی مورداستفاده در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.
    • برای محیط‌های که از امنیت بیشتری برخوردارند، از گزینه‌های دیگری بهره‌برداری می‌شود. این گزینه‌ها مواردی نظیر اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند یا اسکن‌های بیومتریک مانند اسکن اثر انگشت، صورت یا چشم را شامل می‌شود.
  • نظارت بر محتوا
    • یک صندوق هوشمند علاوه بر ردیابی و تایید هویت کاربران، بایستی قابلیت نظارت بر دارایی‌های فردی را نیز دارا باشد. این قابلیت نظارت بر محتوا نامیده می‌شود. یکی از مطمئن‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها جهت انجام این کار استفاده از تگ‌های غیرفعال RFID  است. 
    • این تگ‌ها را می‌توان به قسمت‌های مختلف وصل کرد یا در آن‌ها جاسازی نمود. صندوق‌های هوشمند این تگ‌ها را می‌خوانند تا تایید کنند که آیا دارایی درستی برداشته یا برگردانده شده است یا خیر.
    • نظارت بر محتوا را می‌توان با استفاده از کابل‌های شارژ USB که در داخل صندوق‌ها تعبیه شده‌اند نیز انجام داد. هنگامی‌که تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند و سایر وسایل الکترونیکی که با استفاده از این کابل‌ها شارژ می‌شوند به برق متصل گردند، شناسایی آن‌ها توسط صندوق‌ها صورت می‌گیرد.
  • نرم‌افزار مدیریت
  • تمام این داده‌هایی که از تراکنش‌های دارایی‌ها حاصل می‌گردند تنها در صورتی مفید واقع می‌شوند که به شیوه‌ای واضح و مختصر به‌نمایش دربیایند. نرم‌افزار مدیریت دارایی، همه این داده‌ها را در یک داشبورد با رابط کاربری ساده جمع‌آوری می‌کند. همچنین این پورتال‌های مدیریتی نقطه‌ای هستند که می‌توانید در آن‌ها گزارش‌های مربوط به کاربران و تراکنش‌ها را مشاهده و شخصی‌سازی کنید. این امر می‌تواند در بحث انطباق با مقررات مفید واقع شود.

  • مقایسه و تکامل صندوق‌های هوشمند
  • در طول سال‌ها، صندوق‌های هوشمند به‌گونه‌ای تکامل یافته‌اند که هوشمندتر شوند و پاسخگوی نیازهای مدیران و کاربران آن‌ها باشند. در ادامه توسعه و تکامل صندوق‌های هوشمند در بازار، از جمله پیشرفت‌ها و شکست‌های قابل‌توجه آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

انواع صندوق‌های هوشمند

  1. قفل‌های دیجیتال بر روی صندوق‌ها
  2. اولین حرکت به‌سمت صندوق‌های هوشمند از مسیر قفل‌های دیجیتال آغاز شد. این قفل‌های دیجیتال روی کمدها نصب می‌شدند و قابلیت مشابه با قفل‌های مکانیکی را ایجاد می‌کردند؛ اگرچه که این قفل‌های دیجیتال خود از یک نوآوری کلیدی بهره می‌بردند. این دسته از قفل‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بودند که به‌صورت اشتراکی نیز مورداستفاده قرار گیرند. این امکان به چندین کاربر اجازه می‌داد تا بتوانند از کمدها استفاده کنند نه اینکه هر صندوق صرفا توسط یک کاربر و به‌صورت دائمی مورداستفاده قرار گیرد. این امر باعث بهبود بهینه‌سازی استفاده از دارایی‌ها گردید.

    درحالی‌که قفل‌های دیجیتال میزان انعطاف‌پذیری در استفاده از صندوق‌ها را بهبود بخشیدند، تنها کاربران آن‌ها بودند که از این صندوق‌ها بهره می‌بردند؛ چرا که برای مدیران این امکان فراهم نبود تا متوجه شوند کدام یک از صندوق‌ها مورداستفاده قرار گرفته و هریک توسط چه کسی و برای چه مدت استفاده شده است.

  3. کمدهای هاردوایر
  4. در یک دنیای مبتنی بر داده، نظارت و شفافیت در مدیریت دارایی و امکانات از اهمیت بسیاری برخوردار است. سیستم‌های صندوق هاردوایر قادر بودند تا قفل‌های دیجیتال را در قالب سیستم‌های دسترسی ارتقا دهند که از طریق یک پورتال وب مدیریت می‌شدند. این بدان معناست که مدیریت می‌تواند قفسه‌ها را به افراد و کارت‌های RFID آنها اختصاص دهد، درحالی‌که می‌تواند متوجه شود چه کسانی از صندوق‌ها و برای چه مدتی استفاده می‌کند و از هر یک از صندوق‌ها چند وقت یکبار استفاده می‌شود. 

    این نوآوری به‌همان میزان که مهم و قابل‌توجه بود، از اشکالاتی نیز برخوردار بود. نصب و نگهداری سیم‌کشی در این سیستم سخت بود، چرا که هر قفسه نیاز به سیم‌کشی پیچیده داشت و جهت حصول اطمینان از وجود جریان اصلی برق، نیاز به کنسول مرکزی و تدارکات برنامه‌ریزی‌شده بود. این امر مستلزم استفاده از تکنسین‌های برق بود که باعث افزایش هزینه‌ها می‌شد. علاوه بر این، متکی بودن به سیستم Wi-Fi و اتصال شبکه باعث نگرانی‌های امنیتی از جانب واحد فناوری اطلاعات می‌شد.

  5. کمدهای وایرلس
  6. با بهره‌گیری از پیشرفت‌های فناوری بلوتوث، سیستم‌های صندوق بی‌سیم، صندوق‌های هوشمند را در سه حوزه کلیدی از جمله سهولت استفاده، یکپارچه‌سازی و پیاده‌سازی ارتقا داده‌اند. ازآنجایی‌که کیف پول‌ها، کلیدها و کارت‌های RFID در حال یکپارچه‌سازی با تلفن‌های همراه هستند، صندوق‌های هوشمند نیز از این روند پیروی کرده‌اند. صندوق‌های هوشمندی که مبتنی بر اپلیکیشن‌های تلفن همراه هستند هم می‌توانند به‌صورت موقت و هم دائم مورداستفاده قرار گیرند. این اپلیکیشن‌ها علاوه بر پشتیبانی و اطلاع‌رسانی‌های مختلف به کاربران، امکان مدیریت رمز یا کارت را به‌شکل بهینه‌تری برای آن‌ها فراهم می‌کنند. در این سیستم مدیریت صندوق‌ها نیز با استفاده از یک اپلیکیشن اصلی و با قابلیت دسترسی باز امکان‌پذیر گردیده است. این اپلیکیشن‌ها با دارابودن داشبورد تجزیه‌وتحلیل مدیریت، تجربه یکپارچه‌ای را هم برای کاربران و هم برای مدیریت فراهم می‌کند.

    یکی از نقاط کلیدی و اصلی در امر نوآوری صندوق‌های هوشمند، یکپارچه‌سازی با سیستم‌هایی است که با محیط موجود مشتری ادغام می‌شوند تا تجربه‌ای بی‌نظیر برای کاربران ایجاد کنند. به‌عنوان‌مثال، می‌توان از کاربرانی که از حساب‌های دایرکتوری فعال موجود، کارت‌های دسترسی و سیستم‌های محل کار برای باز کردن و مدیریت صندوق خود استفاده می‌کنند، نام برد. استفاده از یک صندوق وایرلس و خارج از شبکه به‌معنای نصب فوق‌العاده ساده و بدون بحث طولانی با تیم فناوری اطلاعات است. این امر به‌طور قابل‌توجهی خطر خرابی سیستم و هزینه‌های سیم‌کشی و شبکه قفل داخلی را کاهش می‌دهد. بدون شک صندوق‌های هوشمند راه طولانی را طی کرده‌اند تا بتوانند برای بهبود مستمر قابلیت‌ها، تجربه کاربر و سهولت مدیریت و نصب از فناوری استفاده کنند.

7 مزیت استفاده از صندوق‌های هوشمند

  1. کاهش هزینه‌های نیروی کار
  2. صندوق‌های هوشمند تمام کارها و وظایف زمان‌بری را که با مدیریت دستی دارایی‌ها همراه است، مانند انجام تراکنش‌ها، ورود به سیستم و خروج از آن و گزارش‌دهی را خودکار می‌کنند. این امر زمان بیشتری را از کارکنان برای انجام کارهای مفیدتر و بدون به خطر افتادن امنیت تجهیزات آزاد می‌کند.

  3. کاهش میزان ازبین‌رفتن دارایی‌ها
  4. زمانی‌که یک تراکنش به‌صورت 100 درصد اتوماتیک انجام می‌شود، ریسک خطای انسانی وجود ندارد. وقتی گزارش بازگشت یک دستگاه داده می‌شود، سرپرستان همیشه در جریان خواهند بود که چه کسی و دقیقا در چه زمانی به کدام یک از صندوق‌ها دسترسی داشته است. با نظارت بر محتوا، صندوق هوشمند همچنین می‌تواند به‌طور خودکار تایید کند که دستگاه به‌درستی بازگردانده شده است یا خیر. صندوق‌های هوشمند همچنین می‌توانند هشدارهایی را برای سرپرستان ارسال کنند تا آن‌ها بدانند چه زمانی دستگاه‌ها به‌موقع بازگردانده نمی‌شوند. این امر به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا بلافاصله فرایند جستجو را آغاز کنند تا دستگاه‌ها هرچه سریع‌تر بازیابی شوند.

  5. انطباق با مقررات به‌صورت اتوماتیک
  6. چنانچه سازمان شما نیاز به ردیابی دارایی‌های به‌خصوص یا کنترل آن‌ها را دارد، گزارش‌های خودکار صندوق‌های هوشمند روشی کارآمد برای حفظ انطباق با مقررات است. گزارش‌ها از قابلیت شخصی‌سازی بهره می‌برند تا به شما کمک کنند در طول تراکنش‌ها داده‌های صحیح را از صندوق‌ها استخراج نمایید. پایانه‌های دسترسی نیز می‌توانند به دوربین‌هایی مجهز شوند تا عکس‌های کارکنان را در حین تراکنش‌ها ثبت کنند و به‌این‌ترتیب مسئولیت‌پذیری آن‌ها را افزایش دهند.

  7. بینش‌های بهتر در مورد استفاده از دستگاه‌ها
  8. نظارت بر محتوای RFID به شما دید دقیقی از زمان، مکان و نحوه استفاده از تجهیزاتتان را می‌دهد. باگذشت زمان، این داده‌های جمع‌آوری‌شده به شما این امکان را می‌دهد تا روند عملکرد را مشاهده نمایید و مشکلات کسب‌وکار را در مقیاس بزرگ‌تر شناسایی کنید. درنتیجه صندوق‌های هوشمند به منابع هوش تجاری ارزشمندی تبدیل می‌شوند.

  9. عملیات بهبودیافته
  10. صندوق‌های هوشمند می‌توانند عملکردی فراتر از یک وسیله ایمن داشته باشند. بازخورد هوشمند و ویژگی‌های ارتباطی آن‌ها به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا جریان‌های کاری کاملا جدیدی ایجاد نمایند. به‌عنوان‌مثال، بسیاری از کسب‌وکارهایی که از صندوق‌های هوشمند برای نگهداری لوازم الکترونیکی استفاده می‌کنند، یک بخش را به‌عنوان قفسه نگهداری و تعمیرات اختصاص می‌دهند. چنانچه لپ‌تاپ یا دستگاه دیگری پس از بازگشت نیاز به تعمیر داشته باشد، کاربر آن را در پنل دسترسی به‌عنوان یک دستگاه آسیب‌دیده نشانه‌گذاری می‌کند و دستگاه را در قفسه تعمیر و نگهداری قرار می‌دهد. پس از قراردادن دستگاه در این بخش، یک ایمیل به‌صورت خودکار برای تکنسین‌ها ارسال شده و مشکل به آن‌ها گزارش داده می‌شود.

  11. همیشه آماده و در دسترس
  12. صندوق‌های هوشمند برای مکان‌های کاری پرتردد و شلوغ و نیز برای کار در مواقع اضطراری طراحی شده‌اند. بسیاری از کاربران جدید نگران این موضوع هستند که آیا در هنگام قطع برق می‌توانند به تجهیزاتی که داخل صندوق‌ها قرار دارند دسترسی داشته باشند یا خیر. صندوق‌های هوشمند از قابلیت کار با باتری نیز بهره می‌برند و قادرند تا تمام عملکرد هوشمند خود را حتی درصورت قطعی برق نیز به‌صورت کامل انجام دهند. اگر خرابی در شبکه رخ دهد، صندوق‌های هوشمند مانند پیش از قطعی به‌کار خود ادامه می‌دهند. پس از بازیابی دسترسی به شبکه، داده‌های ذخیره شده در زمان قطعی به نرم‌افزار مدیریت ارسال می‌شوند. صندوق‌های هوشمند همچنین دارای ویژگی آزادسازی در مواقع اضطراری هستند؛ به‌این‌ترتیب که کاربران مجاز می‌توانند از رایانه‌های شخصی یا دستگاه‌های تلفن همراه شرایط اضطراری را اعلام نمایند؛ بنابراین سازمان‌هایی که به قابلیت واکنش سریع نیاز دارند، مانند سازمان‌های ارائه‌دهندگان خدمات اضطراری، می‌توانند از این صندوق‌ها استفاده کنند.

  13. تنظیم ساده
  14. سنسورهای نظارت بر محتوا و نرم‌افزارهای مدیریتی ابزارهای قدرتمند و انعطاف‌پذیری هستند که به صندوق‌های هوشمند این امکان را می‌دهند تا برخی از وظایف ذخیره‌سازی منحصربه‌فرد را انجام دهند. برای مثال شرکت Real Time Networks با یک شرکت هواپیمایی که نیاز داشت تا چاقوهای آماده‌سازی غذا که توسط کارکنانش در فرودگاه‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفتند را ردیابی و ایمن کند، همکاری کرد. مقررات فدرال خطوط هوایی را ملزم می‌کند که از ورود چاقو به داخل هواپیما جلوگیری کنند. Real Time Networks به این شرکت هواپیمایی کمک کرد تا تگ‌های AssetTracer RFID را در دسته‌های چاقوی خود جاسازی نمایند. در ادامه سیستم AssetTracer به‌طور خودکار بررسی می‌کرد که هر چاقو چه زمانی گرفته یا برگردانده شده بود، هشدارهایی را برای چاقوهای گم شده ارسال کرده و تمام گزارش‌ها را حفظ و نگهداری می‌کرد.

کاربردهای بیشتر صندوق‌های هوشمند

  1. مدیریت دستگاه‌های فیزیکی قابل‌ حمل
  2. بسیاری از کسب‌وکارها به کارکنانی متکی هستند که از وسایل الکترونیکی قابل‌حمل گران‌قیمت در محیط‌های شلوغ استفاده می‌کنند؛ مانند کارگرانی که از اسکنرهای دستی برای مدیریت موجودی در انبارهای توزیع استفاده می‌کنند. چنانچه این دستگاه‌ها در جای خود قرار نگیرند یا گم شوند، میزان بهره‌وری کاهش می‌یابد. همچنین اگر دستگاه‌ها آسیب ببینند، هزینه‌های تعویض یا جایگزینی نیز می‌تواند افزایش یابد. Real Time Networksبرای بهبود مدیریت اسکنرهای دستی در انبارها و مراکز توزیع، از صندوق‌های هوشمند با قابلیت نظارت بر محتوا بهره‌برداری کرده است. در نتیجه این امر، میزان خرابی‌ها کاهش می‌یابد و تعمیر و نگهداری اختصاصی ارسال تجهیزات آسیب‌دیده به بخش سرویس و تعمیرات را سرعت می‌بخشند.

  3. مدیریت شواهد
  4. سازمان‌های مجری قانون به‌طور سنتی تلاش زیادی را برای مدیریت شواهد پزشکی قانونی در بازداشت‌های خود صرف کرده‌اند. اغلب، افرادی که به‌صورت اختصاصی مدارک را مدیریت می‌کنند موظف‌اند تا از قفسه‌های شواهد و مدارک مراقبت کرده، زنجیره‌ای از فرم‌های بازداشت را جمع‌آوری نمایند و از دردسترس‌بودن شواهد برای کارآگاهان و تاریخ دادگاه اطمینان حاصل نمایند. صندوق‌های هوشمند می‌توانند به‌طور خودکار زنجیره‌ای از وظایف نگهداری را انجام دهند. آن‌ها همچنین 24 ساعت شبانه‌روز کار می‌کنند؛ بنابراین شواهد را می‌توان در تمام شیفت‌ها ردیابی کرد، نه صرفا در اولین شیفت‌های زمانی که مدیران مربوطه اغلب به طور معمول کار می‌کنند. ماژول‌های یخچالی نیز برای ذخیره ایمن شواهد بیولوژیکی در دسترس هستند.

  5. رعایت مقررات
  6. مسئولیت نظارت و قانون‌گذاری شما نباید به‌اندازه ردیابی چاقو در فرودگاه منحصربه‌فرد باشد تا از صندوق‌های هوشمند به‌عنوان راه‌حل مناسب برای آن‌ها استفاده شود. ویژگی‌های گزارش‌دهی در RTNHub می‌توانند داده‌های تراکنش و کاربر را به طیف گسترده‌ای از فرمت‌های گزارش تبدیل نمایند. مهم نیست که تقاضای نظارتی شما چیست، صندوق‌های هوشمند راهی برای ردیابی و ثبت دارایی‌ها ارائه می‌کنند تا نیازهای شما را برآورده سازند.

  7. بررسی اجزای کیت
  8. نظارت بر محتوا با استفاده از تگ‌های غیرفعال RFID به‌اندازه‌ای دقیق است که می‌توان چندین مورد را در هر قفسه، حتی از طریق جعبه‌های پلاستیکی سخت، تگ‌گذاری و اسکن کرد. این امر بررسی اجزای کیت را برای مواردی مانند کیسه‌های دارویی EMT به‌راحتی در یک صندوق هوشمند خودکار می‌کند.

  9. حفاظت از بسته
  10. امروزه تقاضای فزاینده‌ای برای خدمات پیکاپ خرده‌فروشی وجود دارد و بسیاری از مشاغل به سیستم‌های ذخیره‌سازی و توزیع هوشمند به‌عنوان وسیله‌ای برای برآورده کردن این تقاضا تکیه می‌کنند.

صندوق هوشمند، نوع جدیدی از دسترسی به امکانات دریافت بسته در تیپاکس

صندوق هوشمند، صندوقی الکترونیکی است که در مکان‌های مختلف مستقر می‌شود. کارکرد اصلی این صندوق، دریافت، حفاظت، نگهداری و تحویل بسته‌ها است که به‌صورت 24 ساعته، در دسترس افراد و کسب‌و‌کارها قرار دارد. درواقع فرستنده بسته می‌تواند هنگام تعیین آدرس گیرنده، نزدیکترین صندوق را به عنوان مقصد انتخاب کند. به این ترتیب در شهر مقصد، تیپاکس بسته را در صندوق هوشمند قرار می‌دهد و گیرنده می‌تواند با مراجعه به صندوق و وارد کردن اطلاعات، بسته خود را بردارد. این امکان در حال حاضر تنها برای گیرندگان بسته تهران فعال است و به‌زودی، در سراسر کشور در دسترس خواهد بود. استفاده از صندوق هوشمند در کنار صرفه‌جویی در زمان و ایجاد سهولت، تجربه‌ای جدید در ارسال و دریافت بسته را برای شما به‌همراه خواهد داشت.

منبع

https://yellowbox.app/news/what-is-a-smart-locker-and-how-do-they-compare

https://www.realtimenetworks.com/blog/what-is-a-smart-locker 

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران