10 دلیل برای برون سپاری خدمات لجستیک

10 دلیل برای برون سپاری خدمات لجستیک

نویسنده : نساء جوادزاده - کارشناس تولید محتوای تیپاکس

لجستیک حدود 35 درصد از هزینه کلی هر تجارتی را تشکیل می دهد. اما بهتر است برای موفقیت و سودآوری بیشتر، حتی بیش از 35% از هزینه های خود را به بخش لجستیک اختصاص دهید. امروزه زنجیره تامین روز به روز در حال پیشرفت است و یک روش هوشمندانه برای استفاده از خدمات لجستیک به‌روز و هوشمند، برون سپاری آن است.یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا برون سپاری لجستیک کاری هوشمندانه تلقی شود، این است که مدیریت این چنین اموری بسیار وقت‌گیر، پیچیده و هزینه بر است و تمرکز افراد یک مجموعه را نسبت به اهداف اصلی تجارت خود، مختل می‌سازد. پس بهتر است تمام فکرتان را روی کسب‌وکار خود متمرکز کنید و لجستیک را به افراد متخصص بسپارید.

در ادامه به 10 دلیلی‌که برون سپاری لجستیک، باعث پیشرفت کسب‌وکار شما می‌شود، اشاره می‌کنیم.

10 دلیل برای برون سپاری خدمات لجستیک

  1. شما می‌توانید روی مسائل مهم تمرکز کنید.
  2. فرآیند مدیریت حمل‌ونقل و لجستیک بسیار زمان بر و پیچیده است و باعث می‌شود تا به‌طور قابل ملاحظه‌ای سرعت فعالیت اصلی شما کند شود. زیرا بیشتر زمان کار را در تلاش برای رسیدگی به امور لجستیکی خواهید بود. همیشه به‌یاد داشته باشید وقتی درحال توسعه کسب‌وکار وسرمایه خود هستید، زمان بزرگترین سرمایه شما است. در این‌صورت، بهترین کار برای حفظ زمان گران‌بها، برون‌سپاری امور لجستیک است. با برون‌سپاری امور لجستیکی، حال با تمام مشکلات موجود، می‌توانید بر روی فرآیندهایی که واقعا برای تجارت شما اهمیت دارد تمرکز کنید.

  3. شرکت‌های لجستیکی می‌توانند خدمات کامل و جامع به شما ارائه دهند
  4. باور داشته باشید که بیشتر ارائه‌دهندگان خدمات لجستیک می‌توانند کل فرآیند زنجیره تامین، حمل‌ونقل و انبار شما را اداره کنند. گاهی ارائه‌دهندگان خدمات لجستیک نیز به‌صورت برون‌سپاری با یک شبکه بزرگ برای برآورده کردن نیازهای بیشتر همکاری می‌کنند.

  5. صرفه‌جویی در هزینه
  6. طبیعی است که مشاغل به‌دلیل متحمل شدن هزینه از تعامل با ارائه‌دهندگان سرویس‌ها به‌صورت شخص ثالث اجتناب کنند. اما این تفکری نادرست است!! هنگامی‌که عملیات لجستیک را به متخصصان برون‌سپاری می‌کنید، می‌توانید از این سه چالش اجتناب کرده و از هزینه‌های بی‌مورد و زیادی جلوگیری کنید.

    • کاهش هزینه‌های نیروی انسانی

    انجام لجستیک داخلی به معنای هزینه کردن بیشتر برای نیروی انسانی است. هنگامی‌که امور لجستیک خود را برون‌سپاری می‌کنید، با پرداخت مبلغ ثابتی به آنها، تمامی سرویس‌های لجستیکی را دریافت خواهید کرد و آنها با نیروی انسانی خود این امور را اداره می‌کنند.

    • کاهش بدهی‌ها

    صرف‌نظر از هزینه‌های کار، با حذف امور رسیدگی به انبار و وسایل حمل‌ونقل و ... در زمان نیز صرفه‌جویی می‌کنید. زیرا همه این امور در اختیار شرکت‌های لجستیک قرار می‌گیرد و بار زیادی از دوش شما را برداشته می‌شود

    • رسیدگی به هزینه‌های خرد

    با حذف هزینه‌های نگهداری، بیمه، مالیات و ...، می‌توانید چنین هزینه‌هایی را آزاد کرده و به کسب‌وکار خود برگردانید.

  7. بهبود خدمات مشتریان
  8. به‌نظر می‌رسد با برون‌سپاری امور لجستیک، مشتریان نیز از خدمات رضایت بیشتری دارند.

  9. استفاده از تکونولوژی
  10. شرکت‌های زنجیره‌ای موفق در قرن 21، دارای فناوری‌های زیادی بوده و هرروز در حال پیشرفت هستند. اما این شرکت‌ها و بهتر است بگوییم هیچ شرکتی، نمی‌تواند کالا را بهتر از غول‌های لجستیک تحویل دهد. شرکت‌های بزرگ ارتباط با مشتریان را در اولویت قرار می‌دهند و به‌دنبال روندهای تکنولوژیکی به‌روز هستند. این روند شامل ردیابی در زمان واقعی و اطلاع مشتری از وضعیت لحظه‌ای بسته خود است.

  11. شناخت روال برای تحویل بهتر
  12. ارائه‌دهندگان سرویس زنجیره‌تامین در زمینه خود استاد هستند. آنها معمولا تلاش خود را بر روی خدمات لجستیکی بهتر متمرکز می‌کنند. بنابراین، آنها روال مناسب برای خدمات تحویل موفق را بهتر می‌شناسند.

  13. به‌راحتی کسب‌وکار خود را گسترش دهید
  14. اگر تصمیم به ایجاد مدیریت زنجیره تامین داخلی دارید ، آماده تعهدی بلند مدت باشید.

  15. صرف وقت و تلاش برای گسترش تیم لجستیک
  16. با رشد هر کسب‌وکاری، زنجیره تامین نیز رشد می‌کند. ایجاد تیم لجستیک و صرف زمان و هزینه بیشتر برای توسعه آن در کنار کسب‌وکار شما، یکی از چالش‌های پیش‌ رو خواهد بود. درنتیجه این موضوع به یک تعهد مادام‌العمر تبدیل می‌شود. اما برون‌سپاری زنجیره تامین به شما اجازه می دهد تا پیشرفت تیم خود را مدیریت کند. با این کار، می‌توانید کسب‌وکار اصلی خود را با سرعت بیشتری ارتقا دهید.

  17. قابلیت تنظیم
  18. یک ارائه‌دهنده خدمات شخص ثالث لجستیک، دارای فضای انبار و سرویس‌های حمل‌ونقل است و همچنین می‌تواند نیازهای لجستیکی خود را افزایش دهد. پس همانطور که کسب‌وکار شما رشد می‌کند‌، می‌توانید مطمئن باشید که ارائه‌دهنده شخص ثالث نیز مطابق با نیاز شما، امور لجستیکی شما را گسترش و ارتقا می‌دهد.

  19. سایر مزایا
  20. یکی دیگر از مزایای برون‌سپاری امور لجستیکی، ایمنی کالاهای شماست. این شرکت‌ها با رعایت اصول اخلاقی کار می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که منابع شما در ایمنی کامل هستند. شما همچنین می‌توانید به‌عنوان مشتری، عملیات زنجیره تامین خود به‌صورت قراردادی مکتوب به امضای دو طرف برسانید. همچنین این شرکت‌ها با برگرداندن پول و زمان تلف شده به شما، باعث رشد و ارتقا و درنتیجه سودآوری بیشتر کسب‌وکار شما می‌شوند.

    منبع:

    http://hublogistics.com.sg/supply-chain-outsourcing 

     

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران