8 استراتژی برتر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای تجارت

8 استراتژی برتر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای تجارت

نویسنده : نساء جوادزاده - کارشناس تولید محتوای تیپاکس

امروزه، هیچ سرمایه‌گذاری تجاری نمی‌تواند بدون یک استراتژی جامع رسانه‌های اجتماعی به بقای آنلاین فکر کند! بیشتر کسب‌وکارها با استفاده از روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال به‌ویژه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در تلاش هستند مشتریان بیشتری جذب و درآمد بیشتری کسب کنند. در زیر 8 استراتژی برتر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که رعایت آنها برای صاحبان مشاغلی که می‌خواهند قدرت رسانه‌های اجتماعی را به حداکثر برسانند، کاملا ضروری است.

8 استراتژی برتر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای تجارت 

  1. تاریخ را مرور کنید و درباره آنچه امروز کارآمد است تحقیق کنید !
  2. اول‌ازهمه باید این حقیقت را بپذیرید که دنیای فناوری و اینترنت هر روز تغییر می‌کند! چیزی که امروز مانند یک افسون عمل می‌کند، ممکن است فردا کارایی نداشته باشد و این کاملا ضروری است که بفهمید چه چیزی برای شما کار می‌کند. تاریخچه چند سال اخیر را مرور کنید و روند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنید. اینکار به شما کمک می‌کند مابقی برنامه خود را به روشی عالی آماده کنید. روش و رویکرد مناسب برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را بیابید و با استفاده از این اطلاعات حیاتی، پلتفرم پایه خود را ایجاد کنید. باتوجه‌به Creativo در سال 2012، 40 درصد از مردم در سراسر جهان شروع به برقراری ارتباط بیشتر بر روی پلتفرم‌های اجتماعی نسبت به چهره به چهره کردند و این روند رو به افزایش است و به‌این‌ترتیب است که شما باید روندها را بررسی کنید و یک استراتژی بر اساس این واقعیت برای تجارت خود تهیه کنید.

  3. قبل از شروع کار با رسانه‌های اجتماعی یک تیم بسازید یا با یک شرکت قرارداد ببندید.
  4. هنگامی که تاریخچه را مرور کردید و درک جامعی از روند رسانه‌های اجتماعی داشتید، زمان تمرکز و شروع کار فرارسیده است. شما قطعا باید یک تیم بسازید یا با یک شرکت شخص ثالث برای کار با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی همکاری کنید. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شلوغ و بسیار رقابتی هستند و ازاین‌رو شما به یک تیم اختصاصی برای مدیریت عملیات نیاز دارید. مطمئن شوید که چند کارمند اختصاصی یا تیم شخص ثالث دارید که واقعا در انجام آن مهارت دارند و می‌دانند که چگونه مفهوم بازاریابی رسانه‌های اجتماعی واقعا خوب عمل می‌کند!

  5. اهداف خود را تعیین کنید و راه درست را برای دستیابی به آن بیابید.
  6. دانستن اهداف و انتظارات خود از یک کمپین بسیار مهم است. به‌خصوص زمانی که می‌خواهید روی یک استراتژی رسانه اجتماعی کار کنید، باید اهداف و اولویت‌های خود را داشته باشید. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا به برنامه پایبند بوده و آن را دقیقا دنبال کنید. بسته به منابع و استراتژی، باید هدف خود را تعیین کنید و راه درست رسیدن به آن هدف را بیابید. وقتی می‌دانید کجا باید بروید و مسیر رسیدن به نقطه پایانی را می‌دانید، فقط به زمان نیاز دارید تا به آن نقطه برسید!

  7. گوش‌دادن، مقایسه و برنامه‌ریزی محتوا برای مخاطبان خود
  8. 47  درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که Facebook.com، به آنها در تصمیم‌گیری برای خرید کمک کرده است. این به‌وضوح به این معنی است که می‌توانید بر روی تصمیم‌گیری کاربران رسانه‌های اجتماعی در مورد محصول یا خدمات خود تاثیر بگذارید! شما باید به مخاطبان و آنچه که آنها به دنبال آن بوده‌اند گوش دهید و بین پلتفرم‌های مختلف مقایسه کنید تا محتوای خود را برای مخاطبان مناسب برنامه‌ریزی کنید. به‌همین منظور جمعیت‌شناسی و رفتار کاربر نیز نقش مهمی در این باره دارد و برای موفقیت در استراتژی رسانه‌های اجتماعی، باید به‌طور هم‌زمان گوش دهید، مقایسه کنید و سپس برنامه‌ریزی کنید!

  9. یک کانال خاص برای به حداکثر رساندن نتایج ایجاد کنید
  10. 23  درصد از کاربران فیس‌بوک به طور متوسط 5 بار در روز وارد سایت می‌شوند. این به‌وضوح به این معنی است که شما این شانس را دارید که هر روز 5 بار در معرض کسب‌وکار خود قرار بگیرید! جالب است بدانید که تعداد کاربران ثبت‌نام‌شده در فیس‌بوک باورنکردنی است!! "1.8 میلیارد نفر ... یعنی دومین رتبه کاربران ثبت‌نام‌شده بعد از گوگل پلاس". آنچه در فیس‌بوک کار می‌کند لزوما در Google+ و Pinterest کار نمی‌کند. به همین دلیل است که برای استفاده حداکثری از کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود به یک استراتژی خاص برای کانال خود نیاز دارید. اگر واقعا می‌خواهید نتایج را به حداکثر برسانید، باید اولویت‌ها و رویکردهای خود را برای هر کانال اجتماعی به روشی بسیار خاص تنظیم کنید!

  11. برای موبایل و سایر گوشی‌های هوشمند بادقت برنامه‌ریزی کنید!
  12. 40  درصد از کاربران موبایل به یک یا چند پلتفرم اجتماعی متصل هستند؛ بنابراین، تعداد زیادی از کاربران رسانه‌های اجتماعی در واقع از طریق تلفن همراه وارد این رسانه‌ها می‌شوند. ازاین‌رو، این دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌ها نیاز به توجه ویژه در کل استراتژی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما دارند؛ لذا حتما باید محتوا را برای این پلتفرم‌ها نیز بهینه کنید. شما باید برنامه‌ای داشته باشید که تلفن‌های همراه، تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های دستی را پوشش دهد و شما را از رقبای خود کیلومترها جلوتر نگه دارد.

  13. و تجزیه‌وتحلیل منظم و دقیق
  14. 93  درصد از متخصصان بازاریابی، برای افزایش ترافیک و توسعه تجارت آنلاین خود از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و 70٪ با موفقیت از فیس‌بوک برای جذب مشتریان جدید استفاده کرده‌اند. همچنین 34 درصد از آنها از توییتر برای تولید لید استفاده کرده‌اند. این آمار به‌وضوح نشان می‌دهد که چشم‌انداز هر کسب‌وکاری در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بسیار روشن است و اگر بدانید چگونه از این منابع به‌خوبی استفاده کنید، می‌توانید انتظار نتایج بسیار خوبی را داشته باشید. به همین دلیل است که شما باید فعالیت‌های در حال انجام را نظارت و تجزیه‌وتحلیل کنید. شما باید نحوه عملکرد این کمپین‌ها را درک کنید. همچنین باید بدانید اگر یک کمپین عملکرد بهتری دارد، باید تلاش بیشتری برای آن انجام دهید! باز هم در همان زمان، شما نباید همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد قرار دهید. شما باید سعی کنید با پلتفرم‌های مختلف کارکرده و ببینید که کمپین‌ها در همان زمان چگونه کار می‌کنند!

  15. کمپین خود را بهینه کنید، استراتژی موفقیت‌آمیز را بشویید و تکرار کنید
  16. در نهایت، زمان آن است که سود را به دست آورید و به حداکثر برسانید. قطعا باید کمپین‌ها را برای مخاطبان و پلتفرم‌ها بادقت بهینه کنید. یک کمپین بهینه شده می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را از کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود ببرید. شما باید دریابید که چگونه می‌توانید محتوا و کمپین را به‌خوبی بهینه کنید. بهترین راه برای استفاده حداکثری از استراتژی‌های خود این است که کمپین‌ها را بهینه کنید و بارهاوبارها تکرار کنید و با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، از کسب‌وکارتان درآمد بیشتری کسب کنید. وقت بگذارید، تحقیق کنید و خودتان را برای گرفتن بهترین نتایج آماده کنید!

دیجیتال مارکتینگ همیشه در مسیر خود با چالش‌های منحصربه‌فرد زیادی روبرو می‌شود و متخصصان بازاریابی دوست دارند این چالش‌ها را به‌تنهایی انجام دهند! به‌عنوان یک کارآفرین تجاری، شما نیز باید همان رویکرد مثبت را نسبت به برندسازی کسب‌وکار خود داشته باشید و برای این کار یک استراتژی جامع بازاریابی رسانه‌های اجتماعی ضروری است!

منبع

https://digitalmarketingphilippines.com/top-8-social-media-marketing-strategies-for-business-infographic/ 

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران