10 نوآوری هوش مصنوعی تاثیرگذار بر صنعت بسته‌بندی در سال 2021

10 نوآوری هوش مصنوعی تاثیرگذار بر صنعت بسته‌بندی در سال 2021

نویسنده : نساء جوادزاده - کارشناس تولید محتوای تیپاکس

امروزه شرکت‌ها برای ایجاد راه‌حل‌های بسته‌بندی هوشمندتر و به‌عنوان بخشی از نوآوری هوش مصنوعی، از ماشین‌ها و الگوریتم‌ها استفاده می‌کنند. پرینت سه‌بعدی به‌طور فزاینده‌ای در کاربردهای صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد و این تنها طراحان نیستند که تحت تاثیر این فناوری‌های جدید قرار گرفته‌اند، بلکه کل زنجیره تامین نیز باید با آن سازگار شود. در ادامه این مقاله، 10 مورد از نوآوری‌هایی که بر صنعت بسته‌بندی تاثیر می‌گذارد را شرح خواهیم داد.

10  نوآوری هوش مصنوعی تاثیر گذار بر صنعت بسته‌بندی در سال 2021

  1. هوش مصنوعی نمونه‌های اولیه بسته‌بندی را در فضای سه‌بعدی تولید می‌کند.
  2. هوش مصنوعی در آینده در کنار بخش توسعه و طراحی قرار می‌گیرد، زیرا می‌توان آن را طوری برنامه‌ریزی کرد که نمونه‌های اولیه را بدون دخالت انسان بسازد. هوش مصنوعی یک نمونه اولیه سه‌بعدی تولید خواهد کرد و اگر محصول نیاز به مونتاژ داشت، باید آن را در الگوریتم برنامه‌ریزی کنید. پس این کار به‌همین سادگی هم نبوده و نمی‌توان یک هوش مصنوعی را بدون هیچ دستورالعملی روی فایل‌های CAD خود رها کنید!

  3. هوش مصنوعی بسته‌ای را طراحی می‌کند که متناسب با نیازهای محصول باشد.
  4. این فناوری در حال حاضر در مواردی استفاده می‌شود که طراحان از واقعیت مجازی و هدست واقعیت افزوده (هدست واقعیت افزوده یکی از ابزار معمول برای لمس دنیای واقعیت مجازی است که در سال‌های اخیر در صنایعی مانند صنعت گیمینگ و سرگرمی و همچنین برای استفاده‌های نظامی، هوا و فضا، آموزشی، نظامی و ماشین، کاربردهای جذاب و غیر قابل جایگزینی داشته است.) برای طراحی بسته‌بندی استفاده می‌کنند. هوش مصنوعی باقدرت محاسباتی بیشتر، قادر خواهد بود یک بسته طراحی شده با الگوریتمی مناسب را برای محصولات خاص تجسم کند.

  5. هوش مصنوعی بسته‌هایی با اشکال و اندازه‌های مختلف برای محصولات خاص ایجاد می‌کند.
  6. در حالت معمول، ساختار بسته‌ها را می‌توان از قبل سفارشی کرد، اما باهوش مصنوعی طیف وسیع‌تری از امکانات امکان‌پذیر است، زیرا هوش مصنوعی می‌تواند بسته‌هایی با اشکال و اندازه‌های مختلف برای محصولات خاص، مانند غلات یا هات‌داگ و ... تولید کند. هنگام ساخت بسته‌بندی در اشکال منحصربه‌فرد، باید قطعات خاص را با فرز CNC ایجاد کنید. سفارشی‌سازی بخشی کلیدی در بسته‌بندی است زیرا با شخصی‌تر کردن بسته‌بندی، وفاداری برای مشتری ایجاد خواهد شد. این سفارشی‌سازی همچنین باعث ایجاد اعتماد در شرکت تولیدکننده محصول می‌شود، زیرا تلاش کرده است تا بسته‌بندی تخصصی و منحصربه‌فرد را برای شما ایجاد کند.

  7. بسته‌ها شامل برچسب‌های RFID یا کدهای QR برای برقراری ارتباط و سفارش مجدد هستند.
  8. برچسب‌ها و کدهای RFID باید در طراحی بسته‌بندی گنجانده شوند تا بسته‌ها با ویژگی‌های هوشمند سازگار شوند. اگرچه ممکن است هزینه‌های بسته‌بندی افزایش داشته باشد، اما ممکن است در مرحله طراحی نیاز به درنظرگرفتن آنها باشد.

  9. اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با هدایت و کنترل ربات‌ها هزینه‌های تولید را کاهش دهند.
  10. ماشین‌ها باید با دستورالعمل‌های دقیق در فرایند تولید برنامه‌ریزی شوند، اما اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی قادر به انجام وظایف بدون دستورالعمل‌های دقیق است. 

    هوش مصنوعی همچنین برای کنترل کیفیت استفاده می‌شود. توانایی ماشین‌ها برای تشخیص مشکلات یک سیستم یا بخشی از آن قبل از مداخله انسان، می‌تواند منجر به بهبود کارایی و همچنین کاهش زمان خرابی شود. این موضوع به‌طور بالقوه می‌تواند تولیدکنندگان را به تولید محصولات انعطاف‌پذیرتر و در دسته‌های کوچک‌تر که بر اساس مشخصات هر مشتری شخصی‌سازی‌شده است، سوق دهد. انعطاف‌پذیری ارائه‌شده از طریق سفارشی‌سازی، به مشتریان امکان انتخاب بیشتری داده و این موضوع سطح رضایت مشتری را بهبود می‌بخشد.

  11. بسته‌ها هرگونه دستکاری را حس می‌کنند و به مسئولین مربوطه هشدار می‌دهند.
  12. این قابلیت به شرکت‌ها در برابر سوءاستفاده از محصولاتشان، مانند فروش کالاهای دزدیده شده یا محتوای تقلبی کمک می‌کند. همچنین انتظار می‌رود که این فناوری به شناسایی بسته‌هایی که در حین حمل‌ونقل رها شده‌اند کمک کند، زیرا در این شرایط خطر آسیب رسیدن به آن‌ها بالا است.

  13. هوش مصنوعی خطوط تولید را بهینه کرده و کارایی فرایندهای بسته‌بندی را افزایش می‌دهد.
  14. به‌این‌ترتیب، شرکت‌ها می‌توانند با کاهش هزینه‌های نیروی کار و افزایش بازده، سود بیشتری به دست آورند. ماشین‌های دارای هوش مصنوعی در پردازش سریع و کارآمد داده‌ها نیز از انسان‌ها دقیق‌تر هستند. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که آنها فقط به 20٪ زمان بیشتر برای یادگیری چیزهای جدید در مقایسه با همتایان انسانی نیاز دارند. اما همچنان بسیاری از مردم آگاهی کافی در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی باید جایگزین مشاغل انسانی شود یا خیر، ندارند.

  15. شیوه‌های پایدار در خط مقدم تولید بسته‌بندی با هوش مصنوعی خواهد بود.
  16. هوش مصنوعی به صنعت بسته‌بندی کمک می‌کند تا با بهبود زنجیره تامین و مدیریت موجودی، بهینه‌سازی مسیرهای توزیع و ردیابی محصولات در حین حمل‌ونقل، انتقال خود به شیوه‌های پایدار را تسریع بخشد. هوش مصنوعی می‌تواند تقاضا و مصرف را پیش‌بینی کند و فرایند تولید را ساده کند. این امر باعث کاهش ضایعات در طول مراحل تولید می‌شود. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند راه‌حل‌های بسته‌بندی جایگزین ایجاد کند که با این کار پیچیدگی و منابع موردنیاز را کاهش می‌دهد.

  17. هوش مصنوعی با نگهداری پیشگیرانه از خرابی جلوگیری می‌کند.
  18. دلیل شماره یک خرابی دستگاه بسته‌بندی، تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی نشده است. ماشین‌ها به‌دلیل فرسودگی و یا زمانی‌که در طول زمان به‌درستی استفاده نمی‌شوند، دچار اختلال می‌شوند. این موضوع می‌تواند منجر به ازدست‌رفتن ساعات کاری در هفته و پایین آمدن خروجی کار شود. هوش مصنوعی می‌تواند مشکلات را قبل از وقوع شناسایی کرده و به جلوگیری از وقوع خرابی کمک کند.

  19. استفاده از هدست‌های واقعیت افزوده (AR(Augmented Reality)) و واقعیت مجازی (VR(Virtual Reality)) به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که بدون باز کردن بسته، محتویات داخل آن را ببینند.
  20. واقعیت مجازی به‌زودی به‌عنوان بخشی عادی از تجربه مشتری و فرایند طراحی بسته‌بندی برای بسیاری از شرکت‌ها خواهد بود، زیرا سرمایه‌گذاری در هدست‌های واقعیت مجازی همه‌جانبه مانند Oculus Rift یا HTC Vive برای مشاغل کوچک مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شود. این فناوری در حال حاضر در خرده‌فروش‌های بزرگی مانند Target، Walmart و Home Depot اجرا می‌شود که با استفاده از VR در جنبه‌های مختلف کسب‌وکار خود، از آموزش کارکنان جدید در چیدمان‌های شبیه‌سازی شده فروشگاه گرفته تا کمک به مشتریان در تجسم ظاهر مبلمان اتاق نشیمن را آزمایش کرده‌اند. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود با تبدیل‌شدن این فناوری به جریان اصلی در صنایع، می‌توان انتظار داشت که سایر بخش‌های خرده‌فروشی نیز در چند سال آینده از این روند پیروی کنند.

    منبع

    https://www.packagingstrategies.com/articles/96305-artificial-intelligence-innovations-impacting-the-packaging-industry-in-2021

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران