اعتماد، در دسترس بودن و انتخاب خدمت، ارزش‌های جدید مشتریان در دوران کرونا

اعتماد، در دسترس بودن و انتخاب خدمت، ارزش‌های جدید مشتریان در دوران کرونا

نویسنده : تی‌مگ
پیش از شیوع ویروس کرونا، ارزش‌های مورد توجه مشتری در تحویل یک بسته، تماما مربوط به هزینه، راحتی و سرعت بود که رعایت این موارد، باعث ایجاد پوشش بازار موفق، به‌خصوص در بازار شرکت‌های تحویل بسته می‌شد. اما امروز، با تغییر شرایط و ارزش پیشنهادی در روندهای رایج کنونی، بازار تحویل هم‌اکنون ارزش‌هایی چون اعتماد، در دسترس بودن و انتخاب خدمت را مهم می‌داند.
اما منظور از این اصطلاحات چیست؟
  • اعتماد: تحویل امن و بدون تماس مستقیم با پیک تحت برند مشخص
  • در دسترس بودن: دارا بودن شبکه‌ای گسترده برای تحویل محصولات در موعد مقرر
  • انتخاب محصول: ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات
معاملات اخیر گراب هاب و پست میتس، بازاری به‌سرعت در حال تغییر را نشان می‌دهد که در آن نیاز است ارزش‌های پیشنهادی جدید فورا به‌کار بسته شوند تا بتوانند سهم بازار را کسب کنند و در رقابت باقی بمانند. به‌عنوان مثال، ادغام پست میت اوبر یک حرکت خوب برای اوبر به‌شمار می‌رود. این توافق به آن‌ها کمک می‌کند تا بر بازار چیره شوند و سطح خدماتشان را همگام با تقاضای رو به‌رشد بهبود بخشند. اما این حرکت برای سایر برندها و بازیگران تحویل جمع‌سپاری شده دیگر که هم اکنون در حال تلاش برای زنده ماندن هستند باید چگونه باشد تا بتوانند به‌صورت موثر با بازیگران بزرگ رقابت کنند؟
درحال‌حاضر، هزینه‌های تحویل کسب‌وکارها، در هزینه‌های برند گم می‌شوند، اما در مورد شبکه‌های لجستیکی با رقابت کمتر چه می‌توان گفت؟ برندها زمانی پیروز می‌شوند که بازیگران متنوعی را در حوزه تامین داشته باشند و خود را محدود به چند رهبر اصلی نکنند.
فرصت جدیدی که در این حوزه وجود دارد، از تلفیق شدن ناشی می‌شود. برای مثال، خودروهای خودران، پهبادها، ناوگان‌های داخلی و پلتفرم‌های تحویل‌دهی که ناوگان‌های کوچکتر را یکپارچه می‌کنند، می‌توانند در کنار یکدیگر، روشی کارآمد، مقرون به‌صرفه و قابل اعتماد را در بازار ارائه دهند.
ناوگان‌های تحویل بسته می‌توانند بر تخصصی شدن خدمات خود برای کسب‌وکارهای مختلف تمرکز کنند که این یکی از بهترین راهکارها برای برنده‌شدن در بازار پر رقابت امروز میان این سازمان‌هاست که رفته رفته باعث شکل‌گیری اعتماد می‌شود. شما زمانی که سرویس مبلمان خود را از سوی یک متخصص برند مانند ایکیا تحویل بگیرید احساس بهتری دارید و یا زمانی که توسط یک فرد ثالث که دقیقا نمی‌دانید چه تخصصی دارد و از سمت چه برندی برای شما ارسال شده است؟ این دقیقا همان ایده است. برندها و ناوگان‌های تحویل می‌توانند تجربه‌هایی استثنایی برای مشتریان خود رقم بزنند و مدل‌های تخصصی اجرای کار را در فرایندهای خود وارد کنند.
با داشتن یک شبکه تحویل متصل که امکان ارسال سریع، گسترده و شخصی‌سازی شده را فراهم می‌کند، تمام برندها می‌توانند سرعت و انتخاب خدمت را در دستور کار خود قرار دهند. باید بدانیم که نام اوبر و یا آمازون باعث موفقیت در این حوزه نشده است بلکه شبکه تحویل‌دهی مناسب آنها دلیل این موفقیت است. بنابراین برندها خواهند توانست با استفاده از اعتماد، در دسترس بودن و انتخاب خدمات شرکت‌های لجستیکی، موقعیت خود را تغییر داده و بدین ترتیب سهم بیشتری از بازار را به‌دست آورند.

منبع

https://www.bringg.com/blog/last-mile/the-new-norm-delivery-value-proposition-trust-availability-and-product-selection/ 

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران