هزینه‌ی حمل‌ونقل و چشم‌انداز ظرفیت حمل‌ونقل برای سال 2021

هزینه‌ی حمل‌ونقل و چشم‌انداز ظرفیت حمل‌ونقل برای سال 2021

نویسنده : تی مگ

با تلاش برای توزیع واکسن در سراسر جهان، همه‌گیری جهانی ویروس کرونا همچنان بر اکثر مناطق جهان تأثیر می‌گذارد و اختلالات زنجیره‌ی تامین در سال 2021 همچنان غیرقابل پیش‌بینی باقی مانده است. در حال حاضر به نظر می‌رسد محیط انبارداری و توزیع یک مسئله رایج برای بسیاری از اپراتورهای حمل‌و‌نقل است. JOC در چشم انداز اخیر خود در سال 2021، چگونگی این کمبود مداوم نیروی کار را، به‌ویژه برای انبارداری و توزیع، در کنار الزامات فاصله‌گذاری اجتماعی و زنجیره‌ی تامین که فعالیت‌های لجستیکی را کند می‌کند، توضیح می‌دهد. JOC می‌افزاید: چیزی که به‌عنوان یک افزایش غافلگیرکننده و وحشیانه‌ی مصرف‌کنندگان از تجهیزات حفاظت فردی (PPE) در بهار امسال آغاز شد، با واقعیت‌های عملیاتی یک بیماری مسری خشمگین توام شد و درنتیجه تأثیر منفی آن بر جریان محموله‌ها با نزدیک شدن به پایان سال 2020 برای صنعت حمل‌ونقل به‌وضوح نمایان شد.

پیگیری فعالیت حمل‌ونقل

در مقاله‌ی دیگری از JOC، ویلیام بی‌کسیدی در مورد بازار حمل و نقل در ایالات متحده بحث می‌کند و خاطرنشان می‌کند که به‌طور اساسی کووید19 تقاضای مصرف‌کننده را به نحوی که به نفع شرکت‌های حمل بار کار می‌کند، تغییر داده است. او می‌نویسد: مصرف‌کنندگانی که نمی‌توانند در طول همه‌گیری کووید19 برای خدمات ریز و درشت هزینه کنند، بخش بزرگ‌تری از هزینه‌های خود را به کالاهای بادوام اختصاص داده‌اند. درنتیجه، بازارهای حمل‌ونقل قوی و پرکار باقی مانده‌اند. این امر سبب تغییر در ساختار حمل‌ونقل به نفع حامل‌ها شده است. همچنین JOC پیش‌بینی می‌کند که با افزایش سفارشات جدید، کامیون‌های بیشتری وارد مسیرها شده و فرستنده‌ها مبالغ بالاتری را برای قبول سفارش قبول می‌کنند.

ارسال دریایی و هوایی

آویناش میشا، مشاور زنجیره تامین، در کتاب "سال غیرقابل پیش‌بینی برای هزینه‌های حمل و نقل در سال ۲۰۲۱"، می‌گوید که اختلالات ناشی از همه‌گیری کرونا، تاثیر ماندگاری بر صنعت کشتیرانی خواهد داشت و تاخیر در حمل‌ونقل، این صنعت را با کمبود کانتینر مواجه می‌کند. این مسائل زمانی منجر به ازدحام بندرها شده است که قطب‌های تولیدی بزرگ جهان شروع به آماده شدن برای تجارت در سال 2021 بودند.

میشا می‌گوید برای جبران این چالش و سایر چالش‌ها، کشتیرانان باید فرآیندهای لجستیکی خود را ارزیابی کرده و قابلیت‌هایی را اضافه کنند که به آنها امکان می‌دهد محموله‌‌شان را بهتر دنبال کرده، موجودی‌شان را بهینه کنند، خطاهای انسانی را کاهش دهند و در صورت نیاز مقیاس را افزایش و کاهش دهند. این مراحل می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا تصویر بهتری از نیازهای حمل‌و‌نقل فعلی و آینده‌ی خود داشته باشند و همچنین هزینه‌های حمل‌و‌نقل را کاهش دهند.

به گفته میشا، شرکت‌ها همچنین باید از فناوری‌های دیجیتال (مانند پیش‌بینی حمل‌ونقل) که به آن‌ها اجازه می‌دهد الگوهای تقاضای مشتری را بر اساس خطوط، مکان‌ها، حالت‌ها و یا محصولات خاص تفسیر کنند، استفاده کنند. همچنین با افزایش تولید و توزیع انبوه واکسن، شرکت‌ها باید بدانند که ظرفیت حمل‌و‌نقل هوایی صرف جابه‌جایی واکسن و محموله‌های فوری می‌شود، در نتیجه در سال 2021، نرخ حمل‌ونقل هوایی بالاتر و غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود.

آسوک کومار، معاون اجرایی و رئیس شرکت DB Schenker's Americas Airfreight می‌گوید که ظرفیت حمل‌و‌نقل هوایی در حال حاضر در حدود 57 درصد کل بازار (شامل کشتی‌های باری) و حدود 18 درصد کمتر از آن‌چه در اوایل مارس 2020 بود، باقی مانده است. همچنین کومار از مشکلات و معضلاتی که برای فرستنده‌ها ایجاد شده سخن گفته و آن‌ها را به مشورت با ارائه‌دهندگان راه‌حل‌های لجستیکی سوق می‌دهد تا به آن‌ها در حل چالش‌ها کمک کنند.

پرداختن به چالش‌ها

در ترندهای زنجیره‌ی تامین سال 2021، Manufacturing.net ارزش انعطاف‌پذیری و چابک ماندن در این دوران را برجسته می‌کند. انجام این کار نه تنها به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به تغییرات در برنامه‌های حمل‌ونقل خود واکنش سریع نشان دهند، بلکه به محافظت از آن‌ها در برابر تأثیرات رویدادهای غافلگیرکننده که ممکن است برای آن‌ها آمادگی نداشته باشند کمک می‌کند.

Manufacturing.net خاطرنشان می‌کند: شرکت‌ها با چابکی قادر هستند ثابت کنند که می‌توانند با بلایای طبیعی یا بیماری‌های همه‌گیر مقابله کنند. یک زنجیره‌ی تامین چابک همچنین می‌تواند به شما کمک کند کمبودها و اختلالات را کنترل کنید. مدیران زنجیره‌ی تامین می‌توانند مشکلات و راه‌حل‌های بالقوه را پیش‌بینی و شناسایی کنند و سپس به اختلالات در تولید، عرضه و تحویل سریع‌تر واکنش نشان دهند.

در نهایت، اگر یک چیز وجود داشته باشد که همه شرکت‌ها در سال 2020 آموخته‌اند، این است که شما نمی‌توانید همه چیز را انجام دهید و اینکه ارائه‌دهندگان لجستیک هستند که با تجربه می‌توانند به سازمان‌ها کمک کنند تا پیچیدگی‌ها و وقفه‌های بازار حمل‌و‌نقل فعلی را کنترل کنند. همچنین شریک مناسب می‌تواند به کاهش استرس ناشی از مدیریت زنجیره‌های تامین چند وجهی کمک کند و به شما این امکان را می‌دهد روی کاری که بهترین هستید، یعنی اداره کردن کسب‌وکار‌تان در جهت موفقیت، تمرکز کنید.

منبع

https://nowthatslogistics.com/freight-cost-transportation-capacity-outlook-for-2021 

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران