تازه‌های صنعت بسته‌بندی

تازه‌های صنعت بسته‌بندی

نویسنده : نساء جوادزاده - کارشناس تولید محتوای تیپاکس

امروزه برای اینکه بسته‌بندی محصول برای مصرف‌کننده و برند مناسب و همچنین سازگار با محیط‌زیست باشد، صنعت بسته‌بندی راه‌حل‌های هوشمند و پایدار را پذیرفته است. اینترنت بسته‌بندی، بسته‌بندی اکتیو و همچنین فناوری نانو، سه پیشرفت مهم در صنعت بسته‌بندی هستند که بسته‌بندی هوشمند را امکان‌پذیر می‌کنند.

تازه‌های صنعت بسته‌بندی 

ازآنجایی‌که همه‌گیری کووید 19 باعث افزایش خریدهای آنلاین شده است، بسته‌بندی حاصل از این خریدهای آنلاین نگرانی قابل‌توجهی در تولید زباله ایجاد کرده است. در نتیجه، نوآوری‌های بسته‌بندی یکبارمصرف، قابل‌استفاده مجدد و خوراکی توسط استارت‌آپ‌ها تسریع شده است. استفاده از چاپ سه‌بعدی و بسته‌بندی رباتیک به‌طور هم‌زمان، فرایندهای بسته‌بندی را ساده کرده و قیمت‌ها را برای مصرف‌کنندگان کاهش می‌دهد.

اینترنت بسته‌بندی

امروزه بسته‌بندی سنتی توسط اینترنت بسته‌بندی مختل شده است و این صنعت به مشتریان اجازه می‌دهد تا با شرکت‌ها ارتباط بهتری برقرار کنند. کدهای QR، برچسب‌های هوشمند، RFID و همچنین تراشه‌های (NFC) همگی در بسته‌بندی هوشمند استفاده می‌شوند. علاوه بر این، دستگاه‌های IoT، شرکت‌ها را قادر می‌سازند تا عملکردهای تشخیصی و نشانگر را در بسته‌بندی خود بگنجانند و اطلاعات محصول را در زمان واقعی به مصرف‌کنندگان ارائه دهند.

فناوریLanggeng Sukses Abadi  - راه‌حل‌های ضد تقلبی

QTRUST، یک سیستم ضد جعل بوده که توسط شرکت اندونزیایی Langgeng Sukses Abadi Technology  ارائه شده است. به لطف این فناوری، صاحبان و خریداران برند با استفاده از کدهای QR و محاسبات ابری، صحت محصول را بررسی می‌کنند. به اینصورت که به هر محصول یک کد امنیتی منحصربه‌فرد داده می‌شود تا به صاحبان برند و خرده‌فروشان اجازه دهند آن محصول را در طول زنجیره تامین دنبال کنند. این‌کار با استفاده از رابط و برنامه‌های کاربردی مبتنی بر وب انجام می‌شود. QTRUST به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا با مشتریان ارتباط برقرار کرده، داستان برند درستی را بیان کنند و نظرسنجی‌های مشتریان را انجام دهند. همچنین کاربران می‌توانند جزئیات محصول، مکان فروشگاه و تاریخچه تراکنش‌ها را بررسی کرده و با نصب و راه‌اندازی برنامه تلفن همراه امتیاز کسب کنند.

RightMash Technologies  - پیگیری مصرف موادغذایی

RightMash Technologies در بریتانیا مستقر بوده و درحال‌توسعه یک فناوری ردیابی مصرف غذا مبتنی بر اینترنت اشیا در زمان واقعی است. در این فناوری، ماده غذایی روی یک سنسور مجهز به NFC  قرار می‌گیرد که تغییرات جزئی وزن را در محصول یا جعبه غذا تشخیص می‌دهد. سپس با استفاده از داده‌های به‌دست‌آمده، روند مصرف و موجودی را تجزیه‌وتحلیل می‌کند. این نرم‌افزار در صورت کمبود عرضه، نیاز به سفارش مجدد یا تمام شدن تاریخ انقضای محصولات، به‌طور خودکار هشداری را ارسال می‌کند و در نهایت سازندگان مواد غذایی می‌توانند سود خود را با حذف ضررهای ناشی از پوسیدگی، فساد، خطای انسانی و ... افزایش دهند.

بسته‌بندی زیست‌تخریب‌پذیر

از پایان قرن بیستم، پلاستیک یک ماده بسته‌بندی مورداستفاده همه‌جانبه و قابل‌قبول در صنایع مختلف بوده و از طرف دیگر سرعت تجزیه آهسته آن باعث ایجاد مسائل زیست‌محیطی گسترده در درازمدت بوده است. درعین‌حال مصرف‌کنندگان نیز خواستار انتخاب‌های سازگار با محیط‌زیست هستند؛ زیرا به‌تدریج از پیامدهای مضر بسته‌بندی‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف آگاه می‌شوند. به‌همین‌دلیل امروزه بسته‌بندی‌های زیست‌تخریب‌پذیر به‌عنوان جایگزین‌های مناسب برای بسته‌بندی‌های پلاستیکی معمولی محبوبیت پیدا کرده‌اند. نشاسته، پلی هیدروکسی بوتیرات  (PHB)، پلی هیدروکسی آلکانوات ها (PHA)، سلولز، PLA و دیگر پلیمرهای زیستی تنها چند نمونه از این جایگزین‌ها هستند. همچنین بسته‌بندی‌های گیاهی ساخته شده از نارگیل، نیشکر، شاهدانه و نشاسته ذرت جایگزین بسته‌بندی‌های پلاستیکی شده است. این پیشرفت‌ها برای شرکت‌ها مقرون‌به‌صرفه بوده و اثرات زیست‌محیطی صنعت بسته‌بندی را نیز کاهش می‌دهند.

اوسیانیوم - بسته‌بندی جلبک دریایی قابل کمپوست

OCEANIUM  یک استارت‌آپ است که دفتر مرکزی آن در بریتانیا قرار دارد و با استفاده از جلبک دریایی محصولات خود را تولید می‌کند. این شرکت با استفاده از فناوری در پالایشگاه‌ها و علم زیست‌شناسی دریایی، بیشترین ارزش جلبک دریایی را بدست می آورد. OCEAN WARE یک ماده بسته‌بندی کاملا طبیعی و قابل کمپوست در خانه بوده و جایگزین بسته‌بندی‌های معمولی است. 

LAM’ON - بسته‌بندی فویل بر پایه ذرت

LAM'ON، یک تجارت بلغاری است که غشای لمینت زیست‌تخریب‌پذیر و کمپوست پذیر و بسته‌بندی فویل تولید می‌کند. PACK'ON، یک فویل بسته‌بندی ساخته شده از اسید پلی لاکتیک (PLA) تولید شده از ذرت بوده که توسط این شرکت تولید می‌شود. این محلول به دلیل استفاده از نانوذرات نقره به‌عنوان افزودنی‌های ضدباکتری در فویل و ویژگی‌های مانع اکسیژن آن، برای بسته‌بندی مواد غذایی ایده‌آل است. ازآنجایی‌که منابع آلی مانند آب، دی‌اکسیدکربن و کامپوزیت‌ها باعث فرسایش غشای می‌شوند، رزوه‌های پلیمری محصول به‌صورت دو محوره تراز شده‌اند و آن را مستحکم‌تر و مقاوم در برابر پارگی می‌کنند. جنس PACK'ON به‌گونه‌ای است که روغن یا عناصر دیگر از آن رد نمی‌شود و از آن غالبا برای بسته‌بندی مواد غذایی و لوازم آرایشی استفاده می‌شود.

چاپ دیجیتال

چاپ روی بسته‌بندی مشکلات زیادی از جمله دقت و هزینه بالا و کیفیت رنگ پایین را به همراه دارد؛ لذا استفاده از چاپ دیجیتال به یکی از پیشرفت‌های صنعت بسته‌بندی تبدیل شده است. زیرا چاپ دیجیتال برخلاف روش‌های چاپ افست یا فلکسو استاندارد، برای چاپ‌های متمایز نیازی به صفحات مختلف ندارد. چاپ دیجیتال مدرن تاثیر زیست‌محیطی کمی دارد زیرا نیاز به روش‌های پیش از چاپ را از بین می‌برد و در نتیجه ضایعات کمتری به همراه دارد. چاپ دیجیتال این امکان را به شرکت‌ها می‌دهد تا بسته‌بندی‌های سفارشی برای مصرف‌کنندگان را با انعطاف‌پذیری بیشتری طراحی و تولید کنند. یکی دیگر از فرایندهای چاپ، چاپ حرارتی مستقیم است که از تصویربرداری حرارتی برای چاپ برچسب‌ها و بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر بدون نیاز به جوهر استفاده می‌کند.

بسته‌بندی انعطاف‌پذیر - چاپ دیجیتال در بسته‌بندی انعطاف‌پذیر

Flexible Pack یک استارت‌آپ واقع در ایالات متحده است و تخصص آن در چاپ دیجیتال برای بسته‌بندی انعطاف‌پذیر است. کیفیت با تطبیق بالا و مقیاس رنگی گسترده فقط چند ویژگی از ویژگی‌های این استارت‌آپ هستند. چاپ داده‌های قابل تغییر مانند بارکد یا کدهای QR نیز با این روش آسان‌تر شده و همچنین چاپ بر روی مواد حساس به حرارت نیز توسط این شرکت انجام می‌شود.

Copy4LessNY  - خدمات چاپ بسته‌بندی و لیبل

Copy4LessNY، شرکتی واقع در ایالات متحده بوده و خدمات چاپ برای بسته‌بندی و لیبل را ارائه می‌دهد. چاپ دیجیتال برای مقواهای راه‌راه، کارتن‌ها و فیلم‌ها از جمله کارهای این شرکت است. علاوه بر این، این شرکت برچسب‌های بسته‌بندی سفارشی را برای محصولات ارائه می‌دهد.

اتوماسیون بسته‌بندی

بهره‌وری، دقت و همچنین کنترل کیفیت سه موضوع اصلی در بسته‌بندی هستند. اتوماسیون فرایندهای بسته‌بندی از جمله پرکردن، بسته‌بندی و پالت سازی یک‌روند محبوب در تجارت بسته‌بندی است. اتوماسیون بسته‌بندی با بازوهای رباتیک و همچنین گیره‌ها اشتباهات انسانی را حذف می‌کند و درعین‌حال از حمل‌ونقل ایمن محصولات حساس نیز اطمینان حاصل می‌کند. در نهایت، سیستم‌های بینایی مبتنی بر هوش مصنوعی که از کالاهای نهایی عکس می‌گیرند تا کیفیت بسته را تجزیه‌وتحلیل کنند، توسط کارآفرینان توسعه می‌یابند. این ربات‌ها به کمک بینایی، عملیاتی مانند مرتب‌سازی اقلام، تضمین کیفیت و بازرسی را برای بهبود بهره‌وری کلی، به‌صورت خودکار انجام می‌دهند. 

Wootzano  - سیستم‌های رباتیک پیشرفته در بسته‌بندی مواد غذایی و سبزیجات

 Wootzano یک شرکت مستقر در بریتانیا بوده که سیستم‌های رباتیک را برای جابجایی کالاهای بسیار ظریف توسعه می‌دهد. پیرایش، انتخاب و بسته‌بندی محصولات تازه مانند گوجه فرنگی و انگور با استفاده از فناوری رباتیک این استارت‌آپ امکان‌پذیر است. برای تکمیل وظایف و سازگاری با شرایط در حال تغییر، ربات ها از تکنیک های یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند. LiDAR همچنین برای تخمین وزن و اتوماسیون بازرسی استفاده می‌شود. دست الکترونیکی پوشیده شده با پوست این ربات دارای گیرنده های حسی قوی است که آن را قادر می سازد تا محصولات حساس را بدون فشردن آن تشخیص داده و عمر مفید محصول را پیش‌بینی کند و در نهایت در کاهش ضایعات مواد غذایی به شرکت‌ها کمک می‌کند.

CoRobotics  - ربات‌های مشترک برای بسته‌بندی و پالت سازی

CoRobotics یک استارت‌آپ در لهستان است که ربات های بسته‌بندی را برای انواع عملیات بسته‌بندی تکراری طراحی و تولید می‌کند. SmartPalletizer یک سیستم رباتیک است که کل فرایند پالت سازی و حذف پالت را ساده می‌کند و برنامه ریزی آن نیز ساده است. این فناوری دارای یک برنامه کاربردی کاربرپسند با پارامترهای پالت سازی است که برای پیکربندی سیستم استفاده می‌شود. با استفاده از صفحه لمسی، کاربر باید اندازه و مقدار پالت ها و موقعیت ربات، از جمله استفاده از اسپیسر را وارد کند. علاوه بر این، SmartPalletizer یک یا دو فرایند پالت سازی یا حذف پالت را تنظیم و اجرا می‌کند. 

بسته‌بندی اکتیو

طبق اعلام سازمان خواربار و کشاورزی (FAO) یک‌سوم کل مواد غذایی تولید شده برای مصرف انسان در سراسر جهان هدر می‌رود. ضایعات مواد غذایی موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود. زیرا کسب‌وکارهای مرتبط نیز سالیانه هزینه زیادی در اثر دورریز ضایعات مواد غذایی متحمل می‌شوند. به همین دلیل بسته‌بندی فعال عمر مفید محصول را افزایش داده و به یک فناوری بسته‌بندی محبوب در صنایع نوشیدنی، غذا و دارو تبدیل شده است. به‌عنوان‌مثال، بسته‌بندی جوی اصلاح شده، با استفاده از جاذب‌های اکسیژن یا اتیلن و کنترل‌کننده‌های رطوبت، غذا را تازه نگه می‌دارد. همچنین در بسته‌بندی اکتیو، ترکیبات ضدمیکروبی برای محدودکردن آلودگی باکتریایی در محصول آزاد می‌شوند.

SoFresh 

SoFresh یک استارتاپ بسته‌بندی برای صرفه‌جویی در مواد غذایی است که در ایالات متحده تاسیس شده است. این شرکت در حال کار بر روی روش‌هایی برای تزریق مواد ارگانیک به ظروف است که منجر به آزادشدن کنترل شده بخار فعال در ماده غذایی می‌شود. هاگ‌های کپک، بخار را جمع‌آوری کرده و با کند کردن متابولیسم آن‌ها، زندگی را برایشان دشوار می‌کنند. بسته‌بندی نان و مواد درب‌دار از جمله بسته‌بندی‌های SoFresh هستند. بسته‌بندی اکتیو به مشاغل اجازه می‌دهد تا زمان سفر مواد غذایی، پایداری در ذخیره‌سازی و مدت‌زمان مصرف را افزایش داده و فساد و ضایعات را کاهش دهد.

تحقیق و توسعه تاثیرگذار سلامت - بسته‌بندی فعال کمپوست برای ماهی

Impactful Health R&D، یک شرکت کانادایی بوده که در حال کار بر روی یک راه‌حل بسته‌بندی برای افزایش عمر مفید ماهی خام است. این شرکت با استفاده از اجزای ضدباکتریایی که از منابع طبیعی تهیه شده‌اند، این فناوری را ارائه می‌دهد. این فناوری زیست‌تخریب‌پذیر بوده و معیار FDA برای سرعت انتقال اکسیژن را برآورده می‌کند. همچنین در صنعت بسته‌بندی خلاء مفید است، زیرا بافت ماهی را حفظ می‌کند. نوآوری این استارتاپ این پتانسیل را دارد که ماندگاری ماهی را برای مدت زمان قابل‌توجهی افزایش دهد. این امر ضرر و زیان را برای فروشندگان ماهی و فعالان در تجارت آبزیان کاهش می‌دهد.

بسته‌بندی سفارشی

زیبایی یک محصول در جذب مشتری بسیار مهم است. در نتیجه، بسته‌بندی نیز به‌اندازه خود محصول، به‌عنوان یک ابزار بازاریابی برای شرکت‌ها، مهم است. مشکل برندها این است که بسته‌بندی خود را جذاب نگه دارند تا فروش را افزایش دهند. درحالی‌که سفارشی‌سازی و متمایزکردن تجربه باز کردن بسته‌بندی برای ایجاد تاثیر ماندگار بر مشتریان و تشویق آنها برای خرید مجدد از آن برند ضروری است. 

PACKMOJO - مدل‌های سه‌بعدی برای بسته‌بندی سفارشی

PACKMOJO یک شرکت چینی است که به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا بسته‌بندی منحصربه‌فرد خود را بدون نیاز به استخدام طراح و با استفاده از پلت‌فرم آنلاین خود ایجاد کنند. علاوه بر این، این پلت‌فرم به برند اجازه می‌دهد تا طرح خود را به‌صورت سه‌بعدی ببیند و قیمت آنرا فوری دریافت کند. همچنین 50 درصد از بسته‌بندی‌های این شرکت از زباله‌های بازیافتی ساخته شده که به محیط‌زیست کمک خواهد کرد. علاوه بر این، آنها چاپ روی بسته‌بندی را با جوهرهای سازگار با محیط‌زیست انجام داده و جوهر را با یک لاک بر پایه آب به‌جای لمینت مهروموم می‌کنند.

بسته‌بندی HUIDE - کیسه‌ها و جعبه‌های کاغذی کرافت

HUIDE PACKAGING یک استارت‌آپ چینی است که به ایجاد راه‌حل‌های سفارشی بسته‌بندی کاغذی معروف است. مهندسان بسته‌بندی داخلی این شرکت در طراحی ساختاری که جسم را از آسیب محافظت می‌کند، تخصص دارند. علاوه بر این، تیم گرافیک طرحی را خلق می‌کند که با استراتژی برندسازی شرکت مطابقت داشته باشد و یک ماکت سه‌بعدی از نسخه نهایی را نمایش می‌دهد. این شرکت ایده‌های بسته‌بندی را قبل از تولید انبوه بسته‌بندی سفارشی به نمونه‌های اولیه عملی تبدیل می‌کند. همچنین تجهیزات اتوماتیک و چاپ فلکسو 8 رنگ مبتنی بر آب را برای تولید سریع بسته‌بندی سفارشی فراهم می‌کند. در نهایت، از تجهیزاتی برای فویل زدن، برگ‌زدایی، اشعه ماورای بنفش، لمینت براق، برجسته‌سازی و سایر فرایندها برای ایجاد و تزئین بسته‌بندی استفاده می‌کند.

بسته‌بندی قابل بازیافت

کسب‌وکارها به طور فزاینده‌ای به دنبال منابع جایگزین برای بسته‌بندی محصولات هستند تا با مقررات کشورهایی که پلاستیک یکبار مصرف را ممنوع کرده‌اند، مطابقت داشته باشند. یکی از راه‌حل‌های بسته‌بندی که به شرکت‌ها امکان می‌دهد استراتژی‌های بسته‌بندی دایره‌ای را بپذیرند، استفاده از مواد قابل بازیافت است. به‌عنوان‌مثال، رزین‌های (PCR)، یک ماده بسته‌بندی قابل بازیافت هستند که از زباله‌ها ساخته می‌شوند. همچنین شرکت‌ها به‌جای بسته‌بندی چندلایه، درحال‌توسعه بسته‌بندی‌های تک‌ماده‌ای هستند که به راحتی قابل بازیافت هستند.

Boostani - بسته‌بندی تک ماده

بوستانی، یک شرکت هلندی است که بسته‌بندی‌های تک‌ماده‌ای را برای جایگزینی بسته‌بندی‌های چندلایه غیرقابل‌بازیافت و کاهش ضایعات تولید می‌کند. مستربچ‌ها و ترکیبات با ویژگی‌های بازدارنده برای بسته‌بندی تک ماده در بوستانی استفاده می‌شوند. مواد مورداستفاده در این استارت‌آپ همگی مورد تایید FDA بوده و برای بسته‌بندی مواد غذایی بی‌خطر و قابل بازیافت هستند.

Ecoplasteam  - تهیه مواد اولیه از زباله

Ecoplasteam  یک استارت‌آپ ایتالیایی است که زباله‌ها را به مواد اولیه سازگار با محیط‌زیست تبدیل می‌کند. EcoAllen یک گرانول تجدید شده از پلی‌اتیلن و آلومینیوم است که توسط این شرکت تولید می‌شود. این بسته‌بندی با فناوری منحصربه‌فرد و با بازیافت بسته‌های تترا که از ورقه‌های سلولز، پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده‌اند، تولید می‌شود و ماده‌ای رنگارنگ و بی‌نهایت قابل بازیافت است. به‌دلیل قالب‌گیری بسیار زیاد، این ماده معمولا در صنایع مد، ساختمان و محصولات مصرفی و ... استفاده می‌شود.

بسته‌بندی خوراکی

ازآنجایی‌که بسته‌بندی‌ها به طور قابل‌توجهی به تولید زباله جامد کمک می‌کند و در نهایت به محل‌های دفن زباله یا محل زندگی آبزیان می‌رسند، در ده سال گذشته، کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان بسته‌بندی خود را به سمت بسته‌بندی با پایداری بیشتر تغییر داده‌اند. کسب‌وکارها باید بسته‌بندی‌هایی را انتخاب کنند که این عملکرد ضروری را برآورده کرده و درعین‌حال زباله‌های جامد را کاهش داده یا حذف کند. بسته‌بندی خوراکی یک‌روند بسته‌بندی پیشرفته است که با این مسائل مقابله می‌کند و درعین‌حال امکان سیستم بسته‌بندی حلقه بسته را نیز فراهم می‌کند. بسته‌بندی تولید شده از پروتئین شیر که به‌عنوان غشای کازئین روی محصولات غذایی استفاده می‌شود، نمونه خوبی از این فناوری است. همچنین این غشا در مقایسه با پلاستیک عملکرد بهتری در تازه نگه‌داشتن مواد غذایی دارد. 

فناوری دکومر - مواد بسته‌بندی خوراکی

Decomer Technology  یک شرکت BioTech استونیایی است که بسته‌بندی‌های خوراکی و محلول در آب را از گیاهان تولید می‌کند. ماده بی‌مزه، شفاف و ضد حساسیت این استارتاپ در موادغذایی، شوینده‌ها، داروها و همچنین بسته‌بندی‌های کشاورزی استفاده می‌شود. هانی دراپ، عسل بسته‌بندی شده در بسته‌بندی خوراکی و محصول این شرکت است. یکی دیگر از محصولات این استارت‌آپ BlenDay است، یک بسته بالش شکل مواد مغذی گیاهی قابل ترکیب است که می‌تواند با مخلوط کردن در اسموتی‌ها مصرف شود. پکتین و پودرهای رنگارنگ خوراکی، بیرونی‌ترین لایه BlenDay را تشکیل می‌دهند.

کولرو - کارد و چنگال خوراکی

Kulero  یک شرکت مستقر در آلمان است که کارد و چنگال خوراکی تولید می‌کند. این شرکت برای ساخت کارد و چنگال خوراکی از آرد چند غله، نمک و آب و از ادویه‌جات، گیاهان و پودر کاکائو نیز برای طعم دادن استفاده می‌شود. قاشق‌های گیاهی کولرو ماندگاری بالایی دارند و 30 دقیقه در مایعات داغ یا سوپ و 60 دقیقه در وعده‌های غذایی سرد دوام دارند. در حال حاضر، این شرکت 5 میلیون چنگال پلاستیکی را جایگزین کرده است. قاشق، نی و فنجان خوراکی و همچنین کاسه‌ها و بشقاب‌های قابل کمپوست از جمله محصولات فعلی این شرکت هستند.

پرینت سه‌بعدی

پرینت سه‌بعدی یک‌روند روبه‌رشد در تجارت بسته‌بندی است که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا با سرعت در تولید، خطوط بسته‌بندی خود را بهبود ببخشند. برندها اغلب با ایده‌های بسته‌بندی که گران، وقت‌گیر و بیهوده هستند آزمایشات خود را انجام می‌دهند. اما این مشکلات با فناوری چاپ سه‌بعدی کاهش می‌یابد و امکان بسته‌بندی شخصی‌سازی شده را بدون کمک به زباله‌های پلاستیکی فراهم می‌کند. مهندسان و طراحان با استفاده از این فناوری، آزادی خلاقیت بیشتری دارند و به آنها این امکان داده می‌شود تا کالاهای باکیفیت بالا تولید کنند.

tForm - محلول‌های بسته‌بندی پلاستیکی ترموفرم شده

tForm، یک استارت‌آپ مستقر در ایالات متحده است که راه‌حل‌های ساده و سریع بسته‌بندی حرارتی سفارشی ایجاد می‌کند. tForm  به کمک طراحی کامپیوتری (CAD)،  از مدل‌سازی سه بعدی، چاپ سه بعدی، طرح‌بندی قالب اختصاصی و تکنیک‌های تولید ناب، برای بهبود راه‌حل‌های بسته‌بندی و در عین حال کاهش زمان تحویل استفاده می‌کند. همچنین این شرکت برای کاهش اثرات زیست محیطی، از بیشترین زباله پلاستیک بازیافتی استفاده کرده و در بسته‌بندی برای صنایع بهداشتی، خودرو، صنعتی و همچنین صنایع الکترونیک تخصص دارد. 

Knurls  - بسته‌بندی چاپ سه‌بعدی

Knurls  یک شرکت بسته‌بندی چاپ سه‌بعدی بوده و در ایالات متحده مستقر است. KnurlPack، فناوری این شرکت، برای بسته‌بندی کالاهای تولید شده در بسته‌بندی‌های چاپ سه‌بعدی است که می‌تواند روی بخشی از محصول یا کامل دور محصول چاپ شود. در فرایند این نوع چاپ، از پلاستیک، فلز و سرامیک استفاده می‌شود.

فناوری نانو

نانوتکنولوژی در تمام بخش‌های زنجیره تامین بسته‌بندی، از مواد بسته‌بندی گرفته تا ایمنی، تایید و ردیابی محصول، کاربرد دارد. استفاده از نانوذرات در ترکیب با زنجیره‌های پلیمری باعث بهبود ویژگی‌های حائل بودن و استحکام کششی بسته بوده و برای برندها و شرکت‌های بسته‌بندی، امکان ردیابی و بررسی ضد جعلی بودن را نیز فراهم می‌کند. علاوه بر این، فناوری نانو تاثیر قابل‌توجهی بر تجارت بسته‌بندی مواد غذایی دارد؛ زیرا نگرانی فزاینده در مورد ایمنی مواد غذایی را برطرف می‌کند. نانوپوشش‌ها برای محافظت از سطح بسته‌بندی در برابر گردوغبار، کثیفی و لکه‌ها روی سطح بسته‌بندی اعمال می‌شود. در نهایت می‌توان از انواع نانو حسگرها برای نظارت بر تازگی غذا و تشخیص تغییرات شیمیایی استفاده کرد.

CelluloTech  - مواد مبتنی بر سلولز

CelluloTech  یک شرکت فناوری نانو است که در کانادا تاسیس شده و در تولید محصولات مبتنی بر سلولز تخصص دارد. این استارتاپ از یک ماده 100٪ قابل تجدید برای جایگزینی پوشش‌های پلاستیکی در اشکال مختلف بسته‌بندی استفاده می‌کند. این شرکت با ثبت اختراع، از سلولز به‌جای پلاستیک و سایر مواد غیرقابل‌تجزیه زیستی در بسته‌بندی استفاده می‌کند. علاوه بر این، CelluloTech’s green chemical technique, CHROMATOGENY ، به طور دائم هر محصول مبتنی بر سلولز، مانند کاغذ یا پنبه را آب‌گریز می‌کند.

آریلا - جوهرهای نامرئی برای محصولات متصل

Arylla، یک شرکت کانادایی، جوهر نامرئی قابل خواندن در گوشی‌های هوشمند را ایجاد می‌کند که ممکن است برای ردیابی اشیا استفاده شود. این جوهر با استفاده از فناوری نانو ساخته شده و با چشم و لمس کاملا نامرئی است. ایستگاه‌های جوهرافشان کم‌هزینه آریلا توسط تامین‌کنندگان برچسب برای چاپ شناسه‌ها یا برچسب‌های منحصربه‌فرد با جوهر استفاده می‌شوند. پلتفرم برچسب آن به برنامه‌های شخص ثالث متصل می‌شود تا تجارب مشتری مناسب را ارائه داده، با کلاهبرداری مبارزه کند و قابلیت ردیابی را افزایش دهد. این جوهر را می‌توان روی لیبل‌های بافت‌دار، بسته‌ها و ... چاپ کرد. کاربرد این فناوری در کالاهای گران‌قیمت، در راستای احراز هویت آسان‌تر محصول بوده و به جلوگیری از جعل کمک می‌کند.

منبع

https://planetprotective.com/2022/06/16/10-most-popular-packaging-trends-and-innovations-for-2022/ 

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران