6 روند برتر مدیریت استعداد برای سال 2022

6 روند برتر مدیریت استعداد برای سال 2022

نویسنده : نساء جوادزاده - کارشناس تولید محتوای تیپاکس

آیا اکثر کارمندان با استعداد شما کسب‌وکار شما را ترک می‌کنند؟ آیا نمی‌دانید چگونه می‌توانید آنها را حفظ کنید تا به شرکت در رسیدن به بالاترین قله خود کمک کنید؟ وقت آن است که مدیریت استعداد را بپذیرید. مدیریت استعداد شامل رشد کارکنان شما، از نظر شخصی و شغلی است، زیرا آنها برای شما کار می‌کنند. مدیریت استعدادها کارگر محور است و هدف آن فراهم کردن یک محیط کاری راحت و درعین‌حال چالش‌برانگیز برای آنهاست.

6 روند برتر مدیریت استعداد برای سال 2022

اولین قدم پیاده‌سازی مدیریت استعداد در سازمان شما ارائه کوچینگ اجرایی است. اهداف کوچینگ اجرایی بهبود و توانمندسازی تیم مدیریت ارشد و رهبران تیم شما است. مدیران ارشد نمی‌توانند چیزی را که با آن آشنایی ندارند اجرا کنند. با مربیگری اجرایی، تیم مدیریت شما اکنون می‌تواند جوانان خود را برای بهبود آنها و رشد شرکت در بلندمدت توانمند کرده و رشد دهد. این مقاله شما را در مورد روندهای مدیریت استعداد که تیم منابع انسانی شما می‌تواند برای کمک به رشد کارکنان خود اتخاذ کند، معرفی می‌کند.

گرایش‌های برتر مدیریت استعداد که توسط کسب‌وکارها اتخاذ می‌شود عبارتند از:

  1. آموزش و پرورش
  2. این روند شامل مهارت، ارتقاء مهارت و مهارت مجدد کارکنان شما می‌شود. پس از استخدام به‌طور مستمر به کارکنان خود آموزش دهید، زیرا فن‌آوری‌ها همچنان در حال تکامل هستند و کارمندان شما نیز باید در حال پیشرفت باشند. علاوه بر صلاحیت‌ها، کارگران شما هنگام پیوستن به شرکت شما، باید میدان برای تقویت مهارت‌های دیگری مانند مهارت‌های رهبری و تفکر انتقادی را داشته باشند. چنین مهارت‌هایی آنها را به‌عنوان یک فرد تقویت می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا پتانسیل کامل خود را به فعلیت برسانند .لازم نیست کارمندان شما فقط در یک زمینه مهارت داشته باشند، بلکه آنها را در زمینه‌های دیگر نیز آموزش دهید تا اگر موقعیتی در شرکت شما ارزش خود را از دست داد، مجبور به اخراج کارمندانی که این موقعیت را دارند نباشید. با آموزش مهارت‌های مختلف به کارمندان، آنها می‌توانند به بخش‌های دیگر بپیوندند;با آموزش و افزودن مهارت‌های آنها، می‌توانید بهترین پرسنل را برای شرکت خود حفظ کرده و بهره‌وری و موفقیت آن را افزایش دهید.

  3. Onboarding
  4. Onboarding باید یک فرآیند پیوسته باشد و نه یک‌بار! هنگامی‌که یک عضو جدید به شرکت شما ملحق شد، آموزش‌های لازم را به او ارائه دهید. او را با تیم‌های پشتیبانی در ارتباط قرار دهید تا به آسانی با فعالیت‌های تجاری شما آشنا شود. نه‌تنها در هفته‌ی اول عضویت، بلکه در درازمدت، مربیگری را اجرا کنید. به‌طور منظم پیشرفت او را بررسی کرده و درصورت بروز نگرانی، برخورد و همیاری مناسب انجام دهید.همیشه به‌یاد داشته باشید که اولین برخورد موثر شما، تاثیری ماندگار دارد. وقتی فرد استخدام شده احساس می‌کند زمانی‌که در خانه است، انگیزه‌‌ی خوبی برای انجام کار دارد، از همان ابتدا احتمال تصمیم‌گیری برای ترک سازمان شما کاهش می‌یابد. ارائه راهنمایی کافی به عضو جدید این امکان را به او می‌دهد تا در مراحل اولیه ورود به سیستم شما، علاقمند به شروع کارکردی که به‌نفع کسب‌وکار شما است، باشد.

  5. تنوع و فراگیری
  6. با آوردن کارگرانی از هر سن، قومیت و نژاد، نسبت به وجود تنوع در سازمان خود اطمینان حاصل کنید. بیشتر کسانی‌که به‌دنبال کار هستند، پیوستن به سازمانی را ترجیح می‌دهند که تنوع سن، قومیت، جنسیت و نژاد داشته باشد. قطعا هیچکس نمی‌خواهد به سازمانی بپیوندد که به‌دلیل تفاوت قومیت‌ مورد تبعیض قرار می‌گیرد. فراگیر بودن به شما امکان می‌دهد تا تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرید که بر جمعیت بزرگتری تاثیر می‌گذارد و درنهایت سازمان شما را رشد می‌دهد .تنوع جنسیتی را در شرکت خود تمرین کنید. از انجام وظایف خاص توسط یک جنسیت خاص خودداری کنید. اجازه دهید هر یک از کارمندان شما هر سمتی را برعهده بگیرد. رانندگان کامیون، مکانیک، اپراتور کارخانه، پذیرایی مرد، آشپز و نظافتچی زن داشته باشید. زیرا جنسیت مخالف تصور شما ممکن است بهتر از جنسیت فرضی برای یک کار مشخص عمل کند.

  7. رفاه کارگر
  8. تمرکز بر رفاه کارگر راهی مطمئن برای ایجاد احساس ارزشمندی در تیم و احساس تعلق به جامعه است. برای کارمندان خود سالن بدنسازی در ساختمان با تخفیف‌های بدنسازی ارائه دهید. در سازمان خود سمینارها و مشاوره‌های بهداشت روانی منظم داشته باشید. بخش منابع انسانی شما باید هر چند وقت یکبار اجازه دورکاری به کارمندان بدهد تا رفاه آنها بهبود یابد. برای جلوگیری از تحت فشار قرار دادن تیم خود با کارهای بی‌پایان، برنامه‌های کاری را به‌صورت انعطاف‌پذیر تدوین کنید. قرار دادن رفاه کارگران در خط مقدم عملیات کسب‌وکار شما تضمین می‌کند که نیازهای کارکنان برطرف شده است. این به آنها امکان می‌دهد در هنگام انجام وظایف در بهترین حالت خود باشند و کارایی خود را در محل کار افزایش دهند.

  9. کارکنان چند نسل
  10. کارمندان از گروه‌های سنی مختلف می‌توانند چیزهای زیادی از یکدیگر بیاموزند. کارمندان جوان‌تر می‌توانند دیگران را در مورد روندهای جدید و فناوری‌هایی که شرکت شما می‌تواند برای افزایش بهره‌وری و دستیابی به دستاوردهای بیشتر اتخاذ کند، آگاه کنند. از سوی دیگر، کارمندان مسن‌تر می‌توانند جوان‌ترها راهنمایی کنند، زیرا آنها در کار تجربه بیشتری دارند. همانطور که کارکنان شما از ادغام سود می‌برند، کسب‌وکار شما نیز سود می‌برد. برای مثال با به‌کارگیری افراد بازنشسته در کنار افراد جوان، اطمینان حاصل کنید افرادی را استخدام می‌کنید که مهارت و مجموعه‌ای از تجربه دارند.

  11. استخدام داخلی
  12. به‌جای استخدام پرسنل جدید از خارج سازمان، کارکنان خود را از موقعیت‌های شغلی خالی آگاه کرده و به آنها اجازه دهید در آن موقعیت‌ها درخواست شغلی دهند. اگر پس از آزمون، هیچ‌یک از کارمندان فعلی شما برای کار مناسب نبودند، به‌دنبال کارمندان جدید از خارج شرکت باشید. بااین‌حال، اکثر مدیران و رهبران تیم از اطلاع‌رسانی به زیردستان خود در مورد فرصت‌ها طفره می‌روند، زیرا می‌ترسند با این جابجایی، کارمندان خوب هر بخش را از دست بدهند. مزایایی مانند مانند کاهش بی‌حوصلگی کارمندان در کار، کاهش احتمال ترک کار و جلوگیری از فرسودگی شغلی و در نتیجه افزایش بهره‌وری و کارایی را که ترفیعات و جابه‌جایی‌ها می‌توانند به همراه داشته باشند، به مدیریت ارشد خود یادآوری کنید. استخدام‌های داخلی باعث رشد و پیشرفت کارمندان شما و انگیزه دادن به آنها برای ترفیعات آینده می‌شود. این امر به‌نوبه‌خود بهره‌وری کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد.

نتیجه‌گیری

مدیریت استعداد برای اطمینان از داشتن بهترین تیم در کنار کسب‌وکار پر رونق ، امری ضروری است. وضعیت سازمان خود را ارزیابی کنید و مشخص کنید که چه چیزی باید بهبود یابد. استراتژی‌هایی را که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت، برای جذب روندهای مدیریت استعداد در تجارت خود تدوین کنید. به‌طور مرتب از کارمندان خود بازخورد دریافت کنید تا به مشکلاتی که پیش می‌آید رسیدگی کنید. به‌یاد داشته باشید که همواره روندهای جدید درحال‌ظهور در مدیریت استعداد را پیگیری کنید و در صورت لزوم آن‌ها را در سازمان خود اجرا کنید.

منبع:

https://tweakyourbiz.com/management/6-top-talent-management-trends-for-2022 

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران