FedEx و UPS برای توزیع واکسن COVID-19 آماده و مجهز هستند

FedEx و UPS برای توزیع واکسن COVID-19 آماده و مجهز هستند

نویسنده : تی‌مگ
در مقاله قبل با موضوع « آمازون، فدکس و یوپی‌اس برای دنیای پساکرونا آماده می‌شوند »، جزئیاتی در مورد برنامه‌ این سه شرکت در زمان بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در دوره پساکرونا مطرح شد. در این مقاله، از برنامه‌های فدکس و یوپی‌اس برای توزیع واکسن کرونا صحبت خواهد شد.
دو شرکت انحصاری ارسال بسته، FedEx مستقر در ممفیس و UPS مستقر در آتلانتا، اعلام کرده‌اند که آماده توزیع واکسن COVID-19 هستند. با ارسال اولین بسته‌های واکسن COVID-19، مقامات فدکس اعلام کردند که با تایید مجوز استفاده اضطراری واکسن، از طرف سازمان غذا و دارو، شرکت تابعه فدکس اکنون حمل و نقل واکسن فایزر-بیونتک را به عهده گرفته است.

فدکس در خط اول ارسال واکسن کرونا 

مقامات فدکس می‌گویند که این شرکت، واکسن را از طریق سرویس «اولویت یک شبه فدکس» ارسال می ‌کند که با نظارت پیشرفته، پشتیبانی می‌شود. آن‌ها همچنین اعلام کردند که فدکس انتظار دارد در توزیع واکسن، میان ارسال ‌کنندگان عمده، موازنه‌ای برقرار باشد. این شرکت با سازمان‌های خدمات بهداشتی برای تامین  واکسن بیشتر و همچنین ارسال بسته‌های واکسن همکاری می‌کند.
راج سوبرامانیام رئیس و مدیر عامل عملیاتی شرکت فدکس می‌گوید: «این مهم‌ترین کار در تاریخچه شرکت ماست و مفتخریم که در پایان دادن به این همه‌گیری سهیم هستیم. من به اعضای تیم اختصاصی‌مان افتخار می‌کنم که حرکت ایمن این واکسن‌های مهم COVID-19 را، به ویژه در شلوغ‌ترین فصل حمل و نقل، تامین می‌کنند. این همان چیزی است که در فدکس به دنبال آن هستیم و انجام می ‌دهیم».
در آغاز شیوع همه‌گیری کرونا در اواسط ماه مارس در ایالات متحده، فدکس در زمینه اقدامات امدادی که منجر به ایفای نقش اصلی این شرکت در توزیع واکسن شد، بسیار فعال عمل کرد؛ از جمله تحویل بیش از 55 تن تجهیزات محافظت شخصی (PPE) شامل بیش از دو میلیارد ماسک صورت و بیش از 9600 بسته کمک‌های بشردوستانه در سطح جهانی.

UPS دومین حامل واکسن کرونا 

مقامات شرکت UPS اعلام کرده‌اند که این شرکت، واکسن فایزر (بیون ‌تک) را به ایالت‌هایی که فایزر تعیین کرده، طبق سفارش‌های دریافت شده از طرف  ستاد عملیاتی کرونای کاخ سفید، ارسال می‌کند.
این شرکت اضافه کرد که واکسن‌های فایزر-بیونتک را از محل‌های ذخیره‌سازی در میشیگان و ویسکانسین می‌گیرد و سپس به مراکز هاب هوایی UPS در لوئیزویل ارسال می ‌کند که در آنجا سرویس پست ارسال هوایی سریع، مقاصد بعدی را انتخاب می‌کند؛ از جمله بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها برای تزریق به کادر درمان.
وس ویلر رئیس بهداشت و درمان UPS می‌گوید: «ما مدت‌ها است که در UPS منتظر این لحظه بوده‌ایم و ماه‌ها با مسئولان ستاد عملیاتی کرونا و سازمان‌های بهداشتی، در زمینه لجستیک کارآمد برای ارسال واکسن، بحث کرده‌ایم و حالا زمان عمل فرا رسیده است.»

ارسال واکسن، اولویت شرکت‌های حمل و نقل 

گزارشی در وال‌استریت ژورنال خاطرنشان کرد که این پاندمی باعث شده فعالیت‌های پیرامون تجارت الکترونیک، سفارش‌دهی آنلاین و عدم مراجعه به فروشگاه‌ها افزایش بی‌سابقه داشته باشد، که به گفته این مقاله شبکه‌های تحویل را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. این مقاله همچنین اضافه کرد که مدیران این دو شرکت بیان کرده‌اند هدایای تعطیلات مانع توزیع واکسن نمی‌شوند و شبکه‌های تحویل، ظرفیت لازم برای ارسال بسته‌های مورد انتظار را دارند.
ریچارد اسمیت رئیس فدکس اکسپرس آمریکا در مقاله WSJ گفت: «ما برای این ظرفیت برنامه‌ریزی کرده‌ایم و مطمئن هستیم که سیستم تحت فشار قرار نخواهد گرفت».
جری همپستد، رئیس مشاوره همپستد مستقر در اورلاندو، در اوایل سال جاری به این موضوع پرداخت که بعدها ثابت شد از آن آگاه بوده است. همپستید گفت: با اینکه شبکه‌های ارسال بسته در شرایطی شبیه پیک فصل کار کرده‌اند (بهار گذشته) اما ارسال بسته‌های واکسن بر تحویل سفارش‌های تعطیلات اولویت دارد و هیچ تردیدی در مورد آن نیست.
او گفت: «ارسال بسته‌های حاوی واکسن، اولویت اول همه شرکت‌های حمل و نقل است. بنابراین واکسن باید اولین چیزی باشد که در هواپیماها و کامیون‌ها بارگیری می‌شود. این امر برای نیروی انسانی و کنترل دما نیز صادق است».
همپستد همچنین توضیح داد که تحویل واکسن به نقاط توزیع مختلف، نیازی را ایجاد می‌کند که او آن را «کامیون‌ها و رانندگان فراوان » می‌نامد و فشار زیادی را بر شبکه حمل و نقل وارد خواهد کرد.
در حالی که انتظار می‌رود ظرفیت زمینی و جاده‌ای در سال جدید کاهش یابد اما ظرفیت مربوط به نیازهای خاص زنجیره و ذخیره‌سازی سرد و به طور کلی توزیع دارو بسیار حائز اهمیت است. با شروع انتقال واکسن کرونا، همه چشم‌ها به حمل و نقل هوایی و ظرفیت موردنیاز برای انتقال سریع این محصول حساس دوخته خواهد شد و ما شاهد چارتر هوایی و ظرفیت بالادر این بخش خواهیم بود.
هارفورد با نگاهی رو به جلو توضیح داد که تجهیزات اختصاصی مربوط به نگهداری واکسن در محیطی با دمای کنترل شده (به ویژه حمل و نقل هوایی و ظرفیت بالابری) با توجه به گسترش جهانی واکسن در سال 2021 بسیار مورد تقاضا خواهد بود. وی افزود که مدل‌های مربوط به توزیع واکسن که مستقیم‌ترین نقش را دارا هستند، یکپارچه ‌کننده‌های جهانی در بخش ارسال بسته (FedEx، UPS و DHL) و حمل و نقل بین ‌المللی خواهند بود.

منبع

 https://www.logisticsmgmt.com/article/fedex_and_ups_are_ready_and_equipped_to_handle_covid_19_vaccine_distributio/logistics 

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران