رویکردی جدید در اتوماسیون انبارها

رویکردی جدید در اتوماسیون انبارها

نویسنده : نساء جوادزاده - کارشناس تولید محتوای تیپاکس

رشد سریع تجارت الکترونیکی و تقاضای تولید، انبارها را مجبور کرده تا به کانون‌های عملیاتی کارآمد و با ساعت کاری 24 ساعته در طول هفته تبدیل شوند. این روزها شرکت‌ها برای رفع کمبود نیروی‌ کار، افزایش تقاضای مشتری و نیاز به بهینه‌سازی زمان پردازش، به‌طور فزاینده‌ای به فناوری‌های اتوماسیون روی آورده‌اند. همچنین، بیشتر شرکت‌ها در تلاش برای ایجاد ر‌اه‌حل‌های مناسب برای به‌دست آوردن بازده مطلوب از سرمایه‌گذاری‌های خود هستند.

در این مقاله قصد داریم تا با رویکردی جدید در اتوماسین انبارها آشنا شده و به‌طور خلاصه مواردی کاربردی در این زمینه را بررسی کنیم.

ضرورت اتوماسیون انبارها

با ظهور تجارت الکترونیکی، نیاز به عملیات انبارهای کارآمد افزایش یافته است. انبارها نقش مهمی در روابط بین شرکت‌ها و مشتریان آنها ایفا می‌کنند و عملیات ناکارآمد می‌تواند بر رضایت مشتری تاثیر منفی بگذارد. درنتیجه اتوماسیون انبار، عملیات روزمره سریع‌تر، ایمن‌تر و کارآمدتر خواهد شد و علاوه بر کاهش هزینه‌ها، زمان تحویل سریع‌تر و عملیات دقیق‌تر انجام می‌شود. بااین‌حال، شرکت‌های مختلف درحال تلاش برای انتخاب راه‌حل‌های مناسب برای بازده مطلوب در سرمایه‌گذاری خود هستند. اما گاهی این شرکت‌ها با ترکیب راه‌حل‌های نوآوری با رویکردهای قدیمی خود، در نهایت مانع موفقیت خود شده و مسیر را اشتباه می‌روند.

برای موفقیت در رویکردهای جدید موارد زیر را درنظر داشته باشید

  1. فرصت‌ها را بررسی کرده و از اهداف و کاربرد آنها درک روشنی پیدا کنید.
  2. راه‌حل مناسب را انتخاب کنید. سرمایه‌گذاری خود را در فناوری‌های جدید، صرف نظر از اندازه، مقیاس و هدف عملیات افزایش دهید.
  3. وقتی فقط از اقدامات سنتی مربوط به هزینه‌های کار و بهبود بهره‌وری استفاده می‌شود، درنتیجه دستاوردهای پنهان از جمله دستاوردهای مرتبط با اهداف کلی زنجیره تامین، مانند بهبود سطح خدمات و رضایت مشتری از قلم خواهند افتاد.
  4. از ادغام فناوری‌ها بپرهیزید. به‌یاد داشته باشید که هدف سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های نقطه‌ای، برد سریع است. هیچ برنامه مشخصی برای ادغام زیرساخت‌های قدیمی با فناوری‌های جدید وجود نداشته و قادر به شناسایی بستر مناسب برای ادغام راه‌حل‌های مختلف اتوماسیون نیست.
  5. گاهی سرمایه‌گذاری صرف در زمینه رباتیک، نه‌تنها فناوری‌های مورد نیاز را برای ما به ارمغان نمی‌آورد، بلکه به‌عنوان راه‌حلی برای حل مشکل کمبود نیروی کار نیز مناسب نیست. لذا برای به حداکثر رساندن پتانسیل، استراتژی جدیدی را اتخاذ کنید تا اتوماسیون انبار را در مرکز عملیات قرار دهد.
  6. کلید موفقیت اتوماسیون انبارها، توجه به نقش گسترده انبارها است. شرکت‌ها باید انبارهای خود را در راستای ارزش‌های تاثیرگذار و بلندمدت تغییر و با بهبود مشتری مداری، بصورت پایدار و مدارم کار کنند.
  7. با ارزیابی مجدد ارتباط و نقش انبارها در استراتژی‌های کلی زنجیره تامین، دید خود را وسیع‌تر کنید.
  8. انبارها را بر اساس پیچیدگی عملیات و الزامات شدت نیروی کار طبقه‌بندی کنید تا راه‌حل‌های مناسب فناوری را شناسایی کنید.
  9. هنگام محاسبه بازگشت سرمایه، موارد حیاتی با بازده کم را شناسایی کرده و به توسعه آنها بپردازید.
  10. برای تسهیل اتوماسیون و خودمختاری موثر، فناوری‌ها را ادغام و ترکیب کنید.

    شرکت‌ها نمی‌توانند ریسک تاخیر در تغییر استراتژی به سمت اتوماسیون انبارها را بپذیرند. اقتصاد دیجیتالی 24/7 (24 ساعت کار در 7 روز هفته) و تاثیر ویروس کرونا بر زنجیره‌های تامین و افزایش تقاضای مصرف کننده، شرکت‌ها را مجبور به تغییر عملکرد خود می‌کند. لذا، رویکردهای قدیمی برای استقرار راه‌حل‌های فناوری جدید، کارآمد نبوده و زمان تغییر اساسی و استراتژیک فرا رسیده است. پس شرکت‌ها باید آینده‌نگر باشند تا پتانسیل واقعی و بلندمدت سرمایه‌گذاری‌های مناسب در زمینه فناوری‌های جدید را تجسم و اجرایی کنند.

    در نتیجه اتوماسیون انبارها منجر به عملکردی کارآمدتر، رقابتی، نیروی کار پرتلاش و مشاغل پرقدرت می شود که برای هرگونه فرصت یا بحران پیش‌رو آماده هستند.

منبع:

https://www.accenture.com/nl-en/insights/industry-x/warehouse-automation

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران