دستاورد جدید شرکت تی‌هاب در اندازه‌گیری بسته‌های حجیم

دستاورد جدید شرکت تی‌هاب در اندازه‌گیری بسته‌های حجیم

نویسنده : روابط عمومی تیپاکس

اندازه‌گیری ابعاد و سنجش وزن بسته‌ها برای نیروی انسانی فعالیتی زمان‌بر است که با خطای زیادی انجام می‌شود. این موضوع زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار است که رسالت یک شرکت پستی، تحویل به‌موقع بسته‌ها، درکوتاهترین زمان ممکن باشد. بسته‌های ارسالی را می‌توان در سه دسته بسته‌های استاندارد، غیراستاندارد و پاکت قرار داد. دستگاه‌های سورتر اتوماتیک، ضمن تجزیه بسته‌های استاندارد به مقاصد متناظر با هر بسته، ابعاد  و وزن مرسوله را نیز به‌طور اتوماتیک در پایگاه داده خود ثبت می‌کنند.
اما در مورد مرسولات غیر استاندارد که معمولا دارای حجم و وزن زیادی بوده یا شکل هندسی و محتویای نامتعارف دارند (مانند مایعات)، امکان تفکیک توسط دستگاه‌های اتوماتیک وجود ندارد و بخش زیادی از اطلاعات مورد نیاز درمورد آنها از دست می‌روند. این داده‌ها، به دلایل زیر مورد نیاز هستند:
  • برآورد دقیق وزن و ابعاد بسته‌ها و به این ترتیب، برآورد دقیق هزینه برای ارائه خدمات عادلانه‌تر به مشتریان
  • امکان پیگیری دقیق‌تر شکایت مشتریان
  • آگاهی دقیق از مشخصات و نوع بسته‌های جابجا شده برای تصمیم‌گیری در توسعه کسب‌وکار
با توجه به خلاء موجود در گردآوری اطلاعات مورد نیاز برای بسته‌های غیراستاندارد و لزوم اتوماتیک بودن این فرایند در حجم بالای بسته‌ها، پروژهParcel Scanner  با استفاده از تکنولوژی بینایی ماشین، در شرکت تی‌هاب، به‌عنوان بزرگترین هاب مکانیزه پستی در کشور، انجام و به‌کارگیری شد. در این پروژه که برای اولین بار در کشور انجام شده است، با استفاده از فناوری بینایی ماشین و عکس‌برداری از بسته، در چند میلی ثانیه طول و عرض و ارتفاع هر بسته مشخص و در پایگاه داده‌ها ذخیره می‌شود. لازم به ذکر است نمونه‌های دیگر فاقد چنین سرعتی هستند و این پروژه از صفر تا صد، در تی‌هاب انجام شده است. 
این موفقیت را به خانواده تی‌هاب تبریک می‌گوییم. 


    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران