10 کسب و کار پر سود در دوران کرونا

10 کسب و کار پر سود در دوران کرونا

نویسنده : سمانه خلجی - کارشناس تولید محتوای تیپاکس

شیوع کرونا تمام جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده و حتی سبک زندگی افراد را هم دستخوش تغییر کرده است. کسب و کارها نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌ان: عده‌ای از آن‌ها، به اجبار، شیوه ارائه خدماتشان را تغییر داده و تعدادی دیگر نیز تا مرز ورشکستی پیش رفتند. شرکت‌های خدماتی مانند آژانس‌های هواپیمایی، از آن دسته کسب وکارهایی بودند که در این دوران، روزهای خوبی را تجربه نکردند. اما در عوض، کرونا برای برخی از کسب و کارها شانس زیادی را به همراه داشت. در ادامه با تعدادی از کسب و کارهای پر سود در دوران کرونا آشنا می‌شویم. اگر قصد راه‌اندازی کسب و کاری را دارید که در دوران کرونا سود قابل توجهی نیز داشته باشد، ادامه مقاله را با ما دنبال کنید.

  1. کیک و غذای خانگی
  2. کرونا محدودیت‌هایی را با خود به همراه آورد و افراد را مجبور کرد تا کارهای خود را حتی‌الامکان از خانه انجام بدهند. بعضی از افراد دورکار شدند و کسب و کارهای خانگی مانند قبل و حتی بهتر از قبل رونق گرفتند. تعداد زیادی تصمیم گرفتند بیشتر نیازهایشان را در خانه مرتفع کنند؛ برای مثال کیک و شیرینی را در خانه بپزند یا در نهایت از افراد قابل اطمینان خریدهای خود را انجام بدهند و این اتفاق باعث افزایش فروش کسب و کارهایی مانند شیرینی‌پزی و غذاهای خانگی شد.

  3. دست سازه‌ های هنری
  4. دست سازه ‌های هنری از سال‌های دور، بخش عمده‌ای از مشاغل خانگی را در بر گرفته و امروز نیز حیات بسیاری از صنایع‌دستی ما به وجود چنین کسب ‌و کار‌هایی وابسته است. این دسته انواع دستباف‌ها، سوزن‌دوزی، بافتنی، انواع سازه‌های تزئینی مانند مجسمه‌ها و... را شامل می‌شود. ابزار اصلی شما برای راه‌اندازی این کسب و کار، خلاقیت است. اگر خلاقیت و ذوق هنری دارید، می‌توانید دست سازه های هنری‌تان را بفروشید و کسب درآمد کنید. برای شروع باید به فکر یک بستر برای فروش محصولات خود باشید. شما می‌توانید کارهای هنری خود را در شبکه‌های اجتماعی به فروش برسانید یا یک وب سایت طراحی و راه‌اندازی کنید و محصولات خود را آنجا بفروشید. در مقاله «چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم» یاد بگیرید که چطور فروشگاه اینترنتی خود را بسازید. مرحله بعد پیدا کردن یک شرکت حمل و نقل مناسب است که بتواند محصولات و دست سازه های شما را به سلامت به مقصد برساند. تیپاکس برای محصولات مختلف انواع بسته بندی را ارائه می‌دهد. مخصوصا برای آثار هنری، تیپاکس از بسته بندهایی استفاده می‌کند که متناسب با اثر هنری باشد و آسیبی به آن نرسد.

  5. آموزش آنلاین
  6. تدریس خصوصی یک منبع درآمد خوب برای افرادی است که دانش یا هنری خاص مانند زبان‌های خارجی، موسیقی، نقاشی، آشپزی و... دارند. با شیوع کرونا، افراد ترجیح می‌دهند که به جای مراجعه حضوری، آموزش‌های خود را آنلاین دریافت کنند. پس اگر مهارت یا دانشی دارید که فکر می‌کنید می‌توانید آن را به صورت آنلاین برای افراد مختلف آموزش دهید، بدون نگرانی و دلهره سریع‌تر دست به کار شوید و با کمک فضای مجازی مخاطبان‌تان را پیدا کنید.

  7. مشاوره آنلاین
  8. منظور از مشاوره، آنلاین ارائه توصیه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف است. اگر تخصص ویژه‌ای در رشته‌هایی مانند روان‌شناسی، طراحی داخلی و معماری، حقوق و... دارید، شاید بد نباشد که از فضای مجازی برای ارائه خدمات خود استفاده کنید. هرچه مشاوره شما کاربردی‌تر و تخصصی‌تر باشد، جامعه مخاطبان‌تان بیشتر خواهد شد و شیوه تبلیغ دهان به دهان در کنار استفاده از فضای تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در رونق کسب‌وکارتان بسیار مؤثر باشد.

  9. تولید محتوا
  10. این روزها بیشتر کسب وکارها در فضای مجازی حضور دارند و به اهمیت تولید محتوا برای افزایش فروش و شناخته شدن برند خود پی برده‌اند. اگر ذوق نویسندگی دارید و با فتوشاپ و شیوه ویرایش عکس و فیلم آشنا هستید، می‌توانید در حوزه تولید محتوا کار کرده و برای شرکت‌های مختلف به صورت دورکاری یا فریلنسری تولید محتوا کنید.

  11. کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی
  12. کپی رایترها افرادی هستند که هر کسب و کاری برای افزایش فروش خود به آن‌ها احتیاج دارد. هنر نویسندگی و دانش بازاریابی به کپی رایترها کمک می‌کند تا متنی بنویسند که برای کاربران جذاب باشد و آن‌ها را وادار به عکس‌العمل کند. تبلیغ ‌نویسی، دنیای بسیار وسیع و پیچیده‌ای است که شما با یاد گرفتن اصول آن و تمرین زیاد، می‌توانید کم کم در این حوزه پیشرفت کنید و به درآمدزایی برسید.

  13. فروشگاه آنلاین
  14. شیوع کرونا خرید و فروش اینترنتی را پر رونق‌تر از قبل کرد. بیشتر کسب و کارها تصمیم گرفتند محصولات فیزیکی خود را علاوه بر فروش حضوری، به صورت آنلاین و اینترنتی هم به فروش برسانند تا درآمد خود را بالا برده و مشتریانشان را از دست ندهند. شما در فروشگاه اینترنتی می‌توانید هم محصول فیزیکی و هم محصول غیر فیزیکی مانند دوره‌های آموزشی، بفروشید. روش دیگر این است که پنل فروشگاه‌های اینترنتی معروف را خریداری کنید و محصولات آن‌ها را بفروشید و بابت این فروش درصد بگیرید. اگر دوست دارید یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشید، جزئیات آن را می‌توانید اینجا بخوانید.

  15. مشاوره سئو
  16. هر وب سایتی برای رشد و کسب رتبه خوب در گوگل، به یک مشاور سئو نیاز دارد. با توجه به شیوع کرونا و افزایش فروش اینترنتی، تقاضا برای مشاوران سئو نیز افزایش پیدا کرده است. مشاوره سئو، کاری است که انجامش از خانه ممکن است و صاحبان کسب ‌وکار نیز پول خوبی به سئوکار‌های باتجربه می‌دهند. به همین خاطر، اگر به سئو علاقه و دانشی اندکی هم در این زمینه دارید، می‌توانید توانمندی‌های خود را افزایش داده و به صورت تخصصصی در این حوزه کار کنید.

  17. طراحی سایت
  18. همانطور که گفتیم، این روزها بازار طراحی سایت مخصوصا برای فروشگاه های اینترنتی، داغ است. پس اگر به برنامه‌نویسی علاقه و استعدادش را هم دارید، توانمندی‌هایتان را در این زمینه افزایش دهید. اگر طراح سایت خوبی باشید نان شما در روغن است! در خانه می‌نشینید و با طراحی سایت پول در می‎ آورید.

  19. ساخت تیزر و موشن‌گرافیگ
  20. اگر به کار‌های تبلیغاتی علاقه دارید، مسلط شدن به نرم‌افزار‌های ساخت تیزر و تولید موشن‌گرافیک که این روز‌ها مورد علاقه همه کسب‌وکارهاست، چندان کار دشواری نیست. تنها باید رایانه‌ای با کارت گرافیک و سی‌پی‌یو قوی در خانه داشته باشید. با شرکت در چند وبینار و یا دیدن ویدیوهای آموزشی می‌توانید اصول کار با نرم‌افزارهای مختلف را یاد بگیرید؛ بقیه مسیر به ذوق هنری شما بستگی دارد. چند پروژه آزمایشی تولید کنید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید، تا کم کم مشتریان خود را به دست آورید.

شیوع کرونا باعث ایجاد تغییرات زیادی در شیوه انجام کسب و کارها شد و در این میان، آنهایی که بتوانند خود را با شرایط جدید وفق دهند، برنده میدان هستند. مواردی که مطرح شد، 10 کسب و کار پرسود در این دوران بودند اما بهترین راه برای رسیدن به سودآوری، راه اندازی کسب و کاری است که با توانایی های شما همراستا باشد. یکی از روش‌های سرمایه گذاری مطمئن، دریافت نمایندگی تیپاکس است. شما با دریافت نمایندگی برند 60 ساله تیپاکس، به راحتی از مزایای این نام تجاری بهره گرفته و می‌توانید کسب و کار مستقل خود را داشته باشید.

دریافت نمایندگی تیپاکس  

 

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران