کوریر سرویس چیست؟

خدمت درب به درب یا کوریر سرویس چیست؟

نویسنده : تی‌مگ

با توسعه روزافزون انواع خدمات پستی در جهان، سرویس‌هایی که خدمات‌رسانی به اشخاص و کسب‌و‌کارها را آسان می‌کنند، بیش از پیش مورد استقبال قرار خواهند گرفت. سرویس ارسال درب به درب یا کوریر سرویس، یک از همین سرویس‌ها است.

با وجود بیش از 400 کوریر سرویس در دنیا، انتخاب سرویس مناسب برای یک کسب‌وکار، می‌تواند دشوار باشد. با این وجود، آشنایی با خدمات و تفاوت‌های میان کوریرهای موجود و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند، می‌تواند فرایند تصمیم‌گیری را تسهیل کند.

در این مقاله سعی شده است با معرفی کوریرسرویس، شرکت پست و تفاوت‌های میان این دو، تصویر روشنی از نوع خدمات این سازمان‌ها در ذهن کسب‌وکارها ایجاد شده و انتخاب ساده‌تر گردد.

کوریر سرویس چیست؟

کوریر سرویس، یک سازمان عمدتا خصوصی است که حمل بسته و نامه‌ها را تسهیل کرده و به فرستنده یک بسته این امکان را می‌دهد تا کالای خود را از یک نقطه به یک نقطه دیگر منتقل کند. فرستنده، برای ارسال بسته خود با کوریر سرویس، دو گزینه پیش رو دارد: بسته را در محل خود، تحویل کوریر سرویس دهد یا آن را به نزدیکترین نمایندگی کوریر سرویس برساند.
دانشگاه کمبریج در لغت‌نامه خود، کوریر سرویس را به این شکل تعریف کرده است:« a person or company that takes messages, letters, or parcels from one person or place to another» : فرد یا سازمانی که پیام‌ها، نامه‌ها یا بسته‌ها را از یک فرد یا مکان، به فرد یا مکان دیگر منتقل می‌کند. 
کوریر سرویس‌ها برای ارائه خدماتی سریع‌تر و امن‌تر نسبت به سرویس پست معمولی توسعه پیدا کرده‌اند. خدمات پست سنتی به دلیل طولانی شدن زمان ارسال، به کند بودن معروف بوده و برای ارسال کالاهای بزرگ و سنگین می‌توانند پرهزینه باشند. اما سرویس‌های کوریر، علیرغم هزینه نسبتا بالایی که در مقایسه با پست سنتی دارند، برای ارسال بسیاری از کالاها به‌صرفه هستند.

می‌توان گفت یک کوریر سرویس، به‌واسطه سرعت، امنیت، قابلیت رهگیری و تخصصی که در زمینه جابجایی بسته ها دارد، شناخته شده است.

امروزه که کسب‌و‌کارها نیاز به اقدامات لحظه‌ای جهت ارسال سریع، امن و رهگیری بسته ها دارند، یک کوریر سرویس با سابقه تخصصی می‌تواند تمامی این دغدغه‌ها را برطرف کند.
کوریر سرویس‌ها را می‌توان در دسته‌های زیر تقسیم بندی کرد:

  • حمل‌ونقل حساس به زمان: کوریر‌هایی هستند که هدف آنها ارسال کالاها به سراسر دنیا در بازه‌های زمانی مشخص است. DHL و فدکس مثال‌هایی از کوریرسرویس‌هایی با این اهداف هستند.
  • حمل‌ونقل محلی: برخی دیگر روی فراهم کردن امکان تحویل سریع یا در همان روز و یا بصورت ارسال بسته درون شهری در روز بعد (Next Day)، برای بسته‌ها و اسناد مهمی که در محدوده یک شهر بزرگ قرار دارند، متمرکز هستند. یک مثال از این نوع کوریر سرویس، Breakaway در نیویورک است.
  • حمل‌ونقل بین‌الملل: کوریر سرویس‌هایی که دارای شبکه‌های فرامرزی هستند و به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کنند تا بسته‌های خود را به مقاصدی در خارج از کشور خود ارسال کنند. آنها می‌توانند خدمات دیگری مانند رهگیری آنلاین و یا دریافت هزینه بیشتر برای ارسال مطمئن را ارائه دهند. کوریرهایی مانند آرامکس و EMS، نمونه‌هایی از این سازمان‌ها هستند.

کوریر سرویس‌ها ابزاری ایده‌آل برای افرادی است که در خانه کار می‌کنند. آنها می‌توانند بدون آنکه دغدغه خروج از خانه را داشته باشند، سرویس مورد نیاز خود را، درب منزل دریافت کنند. کسب اطمینان از این که بسته‌های مهم به‌درستی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و مطمئن به دست افراد می‌رسند، برای بسیاری از کسب‌وکارها اهمیت دارد. 

خدمات پستی چیست؟

سرویس پست، یک سازمان حمل‌ونقل است که عمدتا زیرنظر دولت فعالیت می‌کند. از خدمات پست می‌توان برای ارسال بسته‌ها و اسناد مهم استفاده کرد، اما بسیاری از کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند تا از آن برای ارسال کالاهای غیراضطراری و تعاملات روتین خود با مشتریان و شرکای کسب‌وکاری استفاده کنند.
تفاوت‌های اساسی میان کوریر سرویس (ارسال درب به درب) و خدمات پستی:

  • قیمت‌گذاری: خدمات پست معمولا ساده‌تر و مقرون به‌صرفه هستند. اما کوریر سرویس‌ها خدمات تحویل سریع و قابل اطمینان را با هزینه‌ای بیشتر ارائه می‌دهند.
  • کیفیت سرویس: اگرچه خدمات پستی از لحاظ هزینه مقرون به‌صرفه هستند، اما تمام ریسک‌های ارسال شامل زمان تحویل طولانی، ردیابی دشوار و نبود خدمات مشتریان، به فرستنده تحمیل می‌شود. درمقابل، کوریر سرویس‌ها به‌خاطر وجود هزینه‌های اضافه مانند حمل‌ونقل و ارسال بسته به راه‌های دور، خدمات بسته‌بندی و حتی جبران خسارت، سرویس‌های خود را با قیمت بالاتری ارائه می‌دهند. با این وجود، این هزینه می‌تواند ارزش بسیار زیادی برای کسب‌وکارها ایجاد کند. برای بسیاری از مشاغل، اطمینان از درست و به‌موقع رسیدن بسته به دست مشتری، حتی با هزینه‌ای بالاتر، ارزشمند است.
  • ارسال بین‌الملل کالا: زمانی که سازمان‌ها از یک شرکت کوریر برای جابجایی بسته‌های خود در سطح بین‌الملل استفاده می‌کنند، مسئولیت مراقبت از آن بسته از کشور مبدا تا کشور مقصد را به کوریر سرویس می‌سپارند. این فرایند در شرکت‌های پستی تا حدودی متفاوت است. درواقع زمانی که یک شرکت پستی، بسته‌ای را به مقصد کشوری دیگر دریافت می‌کند، بسته را به اداره پست کشور مقصد تحویل می‌دهد و از آن‌جا، مسئولیت به‌عهده پست کشور مقصد است. 
    همچنین به‌جهت ماهیت خدمات پستی، در ارسال بین‌المللی کالاها با پست، برخی موارد باید درنظر گرفته شود. در پست بین‌الملل، اگر در زمینه تحویل بسته مشکلی پیش آید، پیگیری آن بسیار دشوار است. از آنجا که سرویس پستی یک کشور کل فرایند تحویل بسته را انجام نمی‌دهد، ممکن است رهگیری بسته در کشور مقصد با مشکل مواجه شود و به‌همین دلیل، پیگیری وضعیت آن و دریافت خدمات مشتریان دشوار باشد. به‌عبارت دیگر، یک کوریر سرویس مسئولیت بسته شما از کشور مبدا به مقصد (کل سفر بسته) را به‌عهده می‌گیرد و به این ترتیب، پیگیری وضعیت بسته و دریافت خدمات مشتریان بسیار ساده خواهد بود.
    استفاده از خدمات پست بین‌الملل، در مواردی که بسته شما شامل عوارض و مالیات باشد، می‌تواند با دشواری‌هایی همراه شود. بسیاری از شرکت‌های کوریر (با دریافت هزینه اضافه) خدماتی ارائه می‌دهند که با پیش پرداخت عوارض و مالیات احتمالی، به‌موقع رسیدن بسته را تضمین کنند.

کوریرها، راه‌حل کاملی برای بسیاری از نیازهای حمل‌ونقل کسب‌وکارها هستند؛ از رساندن کالاهای فروشگاه‌های آنلاین تا ارائه خدمات بسته‌بندی، پرداخت در محل و انجام حرفه‌ای و تخصصی مسئولیت‌های خود. سازمان‌های مختلف باید درمورد اهداف حمل‌ونقل بسته‌های خود فکر کنند و مطابق با انتظارات خود، کوریر یا شرکت پست مناسب خود را انتخاب کنند. 

آیا انتخاب کوریر سرویس برای کسب و کارهای کوچک مناسب است؟


اداره کردن یک کسب و کار کوچک چیزی بیش از استخدام کارمندان و اطمینان از اینکه همه افراد وظیفه خود را انجام می‌دهند، است. جزئیات زیادی وجود دارد که بسیاری از مردم به آن توجه نمی‌کنند. یکی از تصمیمات به ظاهر آسان برای یک کسب‌وکار کوچک، نحوه مدیریت تحویل کالا است. آیا شخصی از داخل شرکت باید تحویل کالا را به عهده بگیرد یا باید از خدمات کوریر سرویس‌ استفاده شود؟
آیا مالک کسب‌وکاری هستید که باید کالاهای خود را به‌موقع به دست مشتریان بین‌المللی برسانید؟ یا می‌خواهید هدیه یا یک بسته را برای عزیزی بفرستید؟ در هر صورت گزینه‌های فراوانی برای تحویل بسته دارید و خدمات پستی ممکن است بهترین گزینه نباشد.


چرا به جای خدمات پستی از خدمات کوریر سرویس‌ استفاده کنیم؟


در دنیای پر از پیچیدگی امروز، استفاده از خدمات کوریر سرویس یا Door to Door‌ بسیار آسان است همچنین باعث صرفه‌جویی در وقت کسب‌وکارهای کوچک می‌شود و به این ترتیب، کارمندان شما به جای تحویل بسته‌ها یا اسناد به مشتریان، بیشتر روی وظایف شغلی خود تمرکز می‌کنند. بسیاری از خدمات درب به درب، ابزارهای مدیریت آنلاین دارند که به مشتریان، امکان مدیریت حساب‌هایشان را می‌دهد. با استفاده از این ابزارهای آنلاین، کسب‌وکارها می‌توانند زمان تحویل را تعیین کنند، بسته‌بندی و بسیاری از موارد دیگر را انتخاب کنند و نیازی نیست که برای انجام این کارها به جایی بروند یا زمان زیادی را پشت تلفن، برای برنامه‌ریزی صرف کنند.

از مزایای دیگر کوریر سرویس‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خدمات درب منزل:


بسته در روز مورد نظر شما از درب ‌منزل یا شرکت جمع‌آوری می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری و رفتن به نزدیک‌ترین شعبه اداره پست‌محلی، در صف ایستادن و جستجوی اینکه کدام یک از شعبه‌های آن باز است، نیست.

تحویل سریع:


همه شرکت‌های بزرگ کوریر سرویس‌ ، سوابق بسیار خوبی در تحویل سریع دارند. تحویل بسته از طریق اداره پست چندین روز طول می‌کشد درصورتی که کوریر سرویس‌ها در مدت زمان تعیین شده و مشخصی به ارسال بسته‌ها می‌پردازند.

رهگیری کامل:


خدمات ارسال درب به درب‌ به صورت استاندارد قابل پیگیری است و لازم نیست برای این امتیاز، هزینه‌‌ای اضافه بپردازید. شما می‌توانید با کلیک کردن روی یک دکمه، بسته خود را از مبدا تا مقصد دنبال کنید که باعث آسودگی خاطرتان می‌شود.


پیدا کردن بهترین خدمات کوریر سرویس‌ برای کسب‌وکار


یکی از مهم‌ترین جنبه‌ها در زمینه فروش آنلاین، یافتن بهترین خدمات کوریر سرویس‌ برای رونق و رشد کسب‌وکار است. برای رشد و موفقیت کسب‌وکار، مشتری شما باید یک تجربه مثبت از ارسال داشته باشد.
خوشبختانه وقتی مشتریان از تحویل کالاها راضی باشند، به احتمال زیاد بیشتر از شما خرید خواهند کرد و می‌توانید شهرت آنلاین بهتری بسازید که منجر به فروش بیشتر می‌شود.
اما خدمات کوریر سرویس‌‌های مختلف را چگونه مقایسه می‌کنید؟ آیا شرکت‌های تحویل همه یکسان هستند؟ شما به‌دنبال چه خصوصیاتی هستید؟ خریداران آنلاین چه انتظاراتی دارند؟
ما چک لیستی برای مقایسه کوریر سرویس‌ها ایجاد کردیم تا شما بتوانید بهترین خدمات کوریر سرویس‌ را برای پشتیبانی از کسب‌وکار و ایجاد روابط بهتر با مشتریان خود پیدا کنید. این چک لیست بعضی از زمینه‌های اصلی مقایسه بین کوریر سرویس‌ها را شامل می‌شود:

  1. سرعت تحویل بسته
  2. محدودیت‌های اندازه و وزن بسته
  3. اثبات تحویل بسته
  4. خدمات به مشتری
  5. هزینه ارزش بسته
  6. جبران خسارت کوریر سرویس‌


چرا مقایسه خدمات کوریر سرویس‌ها مهم است؟


با پیشرفت تکنولوژی و آسان‌تر و شلوغ‌تر شدن زندگی ما، عادات خرید و انتظارات ما از کسب‌وکارهای آنلاین نیز تغییر کرده است.
شما باید کسب‌وکار و تیم خود را هر روزه مدیریت کنید، چون خریداران آنلاین زمان تحویل سریع و کارآمد و خدمات با کیفیت به مشتری را ترجیح می‌دهند و انتظار یک تجربه عالی خرید آنلاین را دارند.
هیچ اجباری در کار نیست! اما اگر خدمات کوریر سرویس‌ مناسب را انتخاب کنید، تجربه ارسال برای مشتریان شما ارتقاء پیدا می‌کند و احتمالاً باعث افزایش فروش، شهرت و به‌طور کلی رشد کسب‌وکار می‌شود.


این یک بازی برد-برد است

خدمات کوریر سرویس‌ باید شش فاکتور مهم زیر را دارا باشند تا اطمینان پیدا کنید که شرکت حمل‌ونقل انتظارات شما را برآورده می‌کند.

  1. سرعت تحویل بسته
    مدت زمانی که طول می‌کشد تا مشتریان کالاهای خود را از خدمات کوریر سرویس‌ دریافت کنند، بر شهرت کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارد و فروش کلی شما را افزایش یا کاهش می‌دهد؛ زیرا هرچه مشتری خوشحال‌تر باشد، احتمال خرید دوباره او بیشتر می‌شود.
    یکی از بزرگترین مزایای استفاده از خدمات کوریر سرویس‌ برای کسب‌وکارهای کوچک، سرعت تحویل است. پست سنتی، وسایل نقلیه شرکت یا یک کمپانی ملی! سرعت هیچ کدام قابل مقایسه با سرعت خدمات کوریر سرویس‌ نیست. در طول فرآیند تحویل توسط کوریر سرویس‌، کالای شما دست به دست نمی‌شود و نه تنها سرعت، بلکه ایمنی نیز افزایش می‌یابد. همچنین لازم نیست کالای شما چندین روز در انبار در انتظار تحویل باشد.
    یک نظرسنجی جدید در مورد زمان تحویل نشان داد که بیشتر مشتریانی که به‌صورت آنلاین خرید می‌کنند حداکثر زمان تحویل سه تا پنج روز را انتظار دارند. اگر رقابت برای شما بالاست، حتی به زمان تحویل کوتاه‌تری، به‌ویژه هنگام فروش در بازارها، نیاز دارید.
    بنابراین بهتر است با استفاده از نرم‌افزار مدیریت موجودی، امکانات خود را بررسی کنید و کارهای مختلف را به‌صورت خودکار انجام دهید و کارایی فرآیندهای انجام سفارش را به حداکثر برسانید. وقت بگذارید و تحقیق کنید که رقبای شما چه می‌کنند و یک نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی انجام دهید تا ببینید مشتریان‌تان چه انتظاراتی از تحویل آنلاین دارند.
    هرچه بیشتر تحقیق کنید احتمال اینکه مشتریان شما تجربه ارسال خوبی داشته باشند، بیشتر است.
    اگر تحویل روز بعد یا تحویل همان روز برای صنعت و کسب‌وکار شما ضروری است، حتما لازم نیست هزینه بیشتری برای خدمات کوریر سرویس‌ سریع‌تر بپردازید، می‌توانید این هزینه‌های اضافی را در هزینه‌های ارسال که مشتریان می‌پردازند، لحاظ کنید.
    اما آیا این باعث کاهش فروش نمی‌شود؟
    ارسال رایگان قطعا مزایای خود را دارد، اما یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیشتر خریداران آنلاین در انگلستان تمایل به پرداخت هزینه‌های بیشتر برای زمان تحویل سریع‌تر دارند که این روند در بین نسل‌های جوان‌تر بیشتر مشاهده می‌شود.
    این خبر خوبی برای مالکان کسب‌وکارهای آنلاین کوچک‌تر است؛ زیرا می‌توانند هزینه فروش آنلاین محصولات را کاهش داده و از سود و صرفه‌جویی برای افزایش مقیاس کسب‌وکار خود استفاده کنند.
     
  2. محدودیت‌های اندازه و وزن بسته
    لازم به ذکر است که اندازه و وزن محصولات شما، در انتخاب شرکت تحویل‌دهنده تأثیر می‌گذارد. این موضوع ممکن است شامل هزینه‌های اضافی برای تحویل کالاهای بزرگ‌تر باشد و یا حتی برخی از خدمات کوریر سرویس‌ امکان ارسال محصولات بزرگ و سنگین را نداشته باشند.
    معیار خدمات کوریر سرویس‌ برای اندازه‌گیری کالا، وزن حجمی است و به این شکل مشخص می‌شود که محصولات شما چقدر بزرگ و سنگین هستند. این معیار به‌عنوان وزن واقعی کالا در نظر گرفته می‌شود و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کنند که قادر به حمل و تحویل محصولات شما هستند یا خیر.
     
  3. تضمین تحویل به‌موقع بسته
    اگر کالاهای شما به موقع به جایی که باید نمی‌رسند، در پایان مشتریانی ناراضی خواهید داشت. از کوریر سرویس‌‌ها بخواهید که تحویل به‌موقع را به شما تضمین دهند تا مطمئن شوید که شرکت حمل‌ونقل مطابق با انتظارات شما ارسال را انجام می‌دهد.
    بر اساس نیاز مشتریان و انواع کالاهایی که می‌فروشید، از شرکت حمل‌ونقلی استفاده کنید که ردیابی بسته یا گزینه‌های تحویل تضمین شده را برای اطمینان خاطر شما و مشتریان‌تان فراهم می‌کند. هرچه مشتریان تجربه تحویل بهتری داشته باشند، در صورت بروز هرگونه مشکل از طرف خدمات کوریر سرویس‌ انتخابی، شما دردسر کمتری خواهید داشت.
    برخی از شرکت‌های تحویل یک گام فراتر رفته و برای مشتریان پیامکی حاوی زمان و تاریخ دقیق تحویل و نام راننده تحویل ارسال می‌کنند. این کار یک تجربه عالی ارسال ایجاد می‌کند.
     
  4. خدمات به مشتری
    حتی اگر تحویل کالا توسط شرکت جداگانه‌ای انجام ‌شود، مشتریان تجربه ارسال عالی (یا وحشتناک) را از چشم شرکت شما می‌بینند نه خدمات کوریر سرویسی که از آن استفاده می‌کنید.
    خدمات مشتریان شرکت‌های تحویل‌دهنده، کاملاً تحت کنترل شما نیست اما بهتر است شهرت شرکت حمل‌ونقل انتخابی خود را مدنظر داشته باشید، این کار را می‌توانید با بررسی‌های آنلاین انجام دهید.
    لازم به یادآوری است که در کسب‌وکارهای آنلاین، تنها تعامل انسانی که مشتریان دارند، از طریق خدمات کوریر سرویس‌ است. نحوه رفتار راننده تحویل با مشتریان، در احتمال خرید مجدد مشتریان از شما تأثیر می‌گذارد.
    شرکت‌های تحویل کالا مشکلاتی نیز دارند که آگاهی از این مشکلات و مسائل رایجی که مشتریان هنگام خرید آنلاین و دریافت کالا با آن مواجه می‌شوند، به شما در انتخاب خدمات کوریر سرویس‌ مناسب برای کسب‌وکارتان، کمک می‌کند.
    برخی از مشتریان ناراضی مشکلات و نظرات منفی خود را در شبکه‌های اجتماعی با شما درمیان می‌گذارند یا حتی ممکن است در زندگی واقعی، نزد دوستان خود شکایت کنند. شما باید قبل از تشدید مشکلات تحویل، تجربه ارسال مشتریان را تحت نظارت داشته باشید.
    نحوه رسیدگی به شکایت‌ها از خدمات تحویل و حل مسائل مربوط به آن، گویای کسب‌وکار شماست. به‌همین دلیل بهتر است برای درک مشتریان‌تان، فرآیندی که تجربه می‌کنند را مدنظر داشته باشید.
     
  5. هزینه ارزش بسته
    شما به‌عنوان مالک کسب‌وکار آنلاین، احتمالاً می‌دانید که هزینه‌های تحویل برای برون سپاری عملیات حمل‌ونقل، به سرعت اضافه می‌شود و به همین دلیل باید بتوانید هزینه‌های تحویل را در برابر ارزشی که برای کسب‌وکار شما فراهم می‌کند، بسنجید.
    این کار چالش برانگیزی است؛ زیرا محاسبه یک ارزش عددی قابل سنجش، هنگام بهبود تجربه مشتری دشوار است. اگرچه افزایش فروش تقریباً همیشه هدف شماره یک شماست، اما باید موفقیت خود را با روش‌های دیگر (کمتر قابل سنجش) اندازه‌گیری و کنترل کنید. کوریر سرویس‌‌ ها همیشه قدرت بیشتری در ازای پول به شما می‌دهند. خدمات کوریر سرویس‌ حتی با وجود همه این ویژگی‌های جذاب، در برخی موارد حتی گزینه ارزان‌تری است.
    خدمات کوریر سرویس‌ از بهترین گزینه‌های موجود در بازار امروز، برای ارسال بسته یا اسناد هستند. خدمات کوریر سرویس‌، مقرون به صرفه‌ترین گزینه را برای کسب‌وکارهای کوچک، برای ارسال کالا یا اسناد فراهم می‌کنند. هزینه راه‌اندازی ناوگان خودروهای تحویل برای شرکت شما می‌تواند نجومی باشد؛ نه تنها باید وسایل نقلیه را خریداری کنید، بلکه باید هزینه بیمه اتومبیل و استخدام رانندگان را نیز بپردازید. در بازار امروز، خدمات کوریر سرویس‌ یکی از رقابتی‌ترین نرخ‌ها را برای هر مسیر ارائه می‌دهد.
    به‌خاطر داشته باشید که ارزان‌ترین خدمات کوریر سرویس‌ به معنی دریافت بهترین خدمات نیست! هرچند قابل درک است که می‌خواهید هزینه‌های سربار خود را پایین نگه دارید، اما خدمات کوریر سرویس‌ ارزان، ممکن است آن تجربه ارسال عالی که شما یا مشتریان‌تان انتظار دارید را فراهم نکند.
    برای اکثر فروشندگان آنلاین، قیمت یک فاکتور مهم است. اما توصیه می‌شود که بهترین خدمات کوریر سرویس‌ را فقط بر اساس قیمت انتخاب نکنید! زیرا اگر مشتری تجربه ارسال ضعیفی داشته باشد، کاهش فروش و شهرت شما را به‌دنبال خواهد داشت.
    فقط زمانی درمورد هزینه حمل‌ونقل و تحویل تصمیم بگیرید که مطمئن باشید خدمات کوریر سرویس‌ می‌تواند همه آن چیزهایی که به‌دنبال آن هستید را تحویل دهد.
  6. جبران خسارت بسته
    هر چقدر ایمن، احتمال تصادفات را هم باید درنظر گرفت! حتی بهترین خدمات‌دهندگان کوریر سرویس‌ نیز گاهی محصولات شما را دیرتر از زمان مورد انتظار تحویل می‌دهند و بسته‌ها ممکن است آسیب ببینند یا گم شوند.
    کسب‌وکارهای کوچک، در هر صنعتی که فعالیت ‌کنند، نمی‌خواهند بسته‌ها و اسناد مهم را بدون اطمینان از محافظت شدنشان، ارسال کنند. از آن‌جا که هیچ فروشنده آنلاینی تمایل به پرداخت هزینه اضافی برای تحویل ندارد، خدمت جبران خسارت یک کوریر سرویس،‌ می‌تواند نگرانی از حمل یا تحویل محصولات مطابق انتظارات را کاهش دهد. یکی از خدمات کوریر سرویس‌‌ها، خدمت جبران خسارت است. یعنی بسته شما در برابر خراب شدن یا گم‌ شدن توسط کوریر سرویس‌ ، محافظت می‌شود و در صورت بروز خسارت، جبران می‌گردد.
    با این حال باید بدانید که جبران خسارت بسته، همیشه از کسب‌وکار شما محافظت نمی‌کند. درواقع شرایطی وجود دارد که طبق آن، برخی محصولات‌ تحت پوشش جبران خسارت قرار نمی‌گیرند. برای مثال، اقلامی مانند شیشه، سرامیک یا برخی کالاهای برقی که تصور می‌کنید توسط جبران خسارت بسته محافظت می‌شوند، همیشه تحت پوشش این خدمات کوریر سرویس‌ نیستند.
    به همین دلیل بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری در جبران خسارت بسته، شرایط و ضوابط خدمات جبران خسارت کوریر سرویس‌ را با دقت بخوانید تا ببینید کالاهایی که می‌فروشید تحت پوشش قرار می‌گیرند یا خیر.
    همچنین لازم است بدانید که برخی خدمات کوریر سرویس‌، ضمانت بازگشت پول را در صورت تحویل دیرتر از زمان توافق شده ارائه می‌دهند. خدمات کوریر سرویس‌ مناسب، اعتمادسازی کرده و فروش را افزایش می‌دهد.

هنگام مقایسه شرکت‌های تحویل، این چک لیست مقایسه به شما در یافتن راه‌حل مناسب برای حمایت از رشد کسب‌وکار کمک می‌کند. اگر بتوانید تجربه ارسال خوبی برای مشتریان‌تان فراهم کنید، اعتماد به کسب‌وکار آنلاین خود، شهرت آنلاین و فروش کلی خود را افزایش می‌دهید.

پیدا کردن بهترین خدمات کوریر سرویس‌، کاری دشوار و چالشی به‌نظر می‌رسد اما قطعا ارزش وقت گذاشتن را دارد.


    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران