چگونه از بازاریابی دیجیتال در صنعت لجستیک استفاده کنیم

چگونه از بازاریابی دیجیتال در صنعت لجستیک استفاده کنیم

نویسنده : تی مگ

به لطف اطلاعات مربوط به قدرت بازاریابی دیجیتال B2B، اینترنت روزبه‌روز درحال‌رشد است، اما بیشتر شرکت‌های لجستیکی از سرمایه‌گذاری در امور دیجیتالی خود غفلت می‌کنند. حقیقت این است که صنعت لجستیک یکی از صنایعی است که با به‌کارگیری صحیح بازاریابی دیجیتال در آن می‌توانید زمینه رشد و توسعه کسب‌وکار خود را فراهم کنید. از جمله دلایل این امر عبارتندانداز:

  1. ارتباط با مشتری به‌شدت متکی بر اعتماد است. بازاریابی دیجیتال به ایجاد این اعتماد کمک می‌کند.
  2. بازاریابی دیجیتال این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا با ایجاد تخصص، در مرتبه‌ای بالاتر از رقبای خود قرار گیرید.

چگونه از بازاریابی دیجیتال در صنعت لجستیک استفاده کنیم 

طی تحقیقاتی، به‌تازگی و به‌صورت تصادفی وب‌سایت‌های 20 شرکت لجستیکی در فلوریدا مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن بود که وب‌سایت تنها 35 درصد از این شرکت‌ها جهت استفاده از طریق تلفن همراه بهینه‌سازی شده بود و کمتر از نیمی از آن‌ها تحلیل‌های اولیه وب را روی سایت خود نصب‌کرده بودند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌داد که کمتر از 5 درصد از شرکت‌های لجستیک فلوریدا از اتوماسیون بازاریابی یا تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting Advertising )استفاده می‌کنند.

استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال که توسط شرکت‌های لجستیک مورداستفاده قرار گرفته است:

بازاریابی دیجیتال 

آمار و ارقام فوق تعجب‌آور نیست؛ زیرا صنایع لجستیک، زنجیره تامین و حمل‌ونقل از لحاظ تاریخی برای رشد تجارت خود بر فروش مبتنی بر رابطه متکی بود‌ه‌اند. اما وقتی رابطه‌ای برقرار نکرده‌اید، چگونه کسب‌وکار خود را توسعه می‌دهید؟

اینجاست که استراتژی‌های بازاریابی لجستیک وارد عمل می‌شوند. استفاده از نرم‌افزارهایی مانند CRM، اتوماسیون بازاریابی، یا هدف‌گیری مخاطب برای ایجاد و رشد روابط با مشتریان بالقوه (و فعلی) می‌تواند به رشد پایدار کسب‌وکار شما نسبت به شیوه‌های فعلی کمک کند.

تاخیر در امر سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال توسط کسب‌وکارهای لجستیک این فرصت را برای سازمان شما ایجاد می‌کند تا از این تاکتیک‌ها برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده کنید. در ادامه این مقاله به معرفی 3 نوع نرم‌افزار که می‌توانید با پیاده‌سازی آن‌ها، برند خود را به مشتریان معرفی کنید، خواهیم پرداخت. همچنین نحوه استفاده از این نرم‌افزارها را نیز در راستای هماهنگ کردن بازاریابی و فروش مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا داده‌ها و تعاملات مشتریان آینده و فعلی را مدیریت کنند. به‌عبارت‌دیگر، این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا بفهمید مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه با سازمان شما تعامل می‌کنند. برای اینکه یک مشتری بالقوه سازمان شما را برای حمل بار خود انتخاب کند، باید بتواند به شما اعتماد کند. این بدان معناست که تیم شما باید با آن مشتری ارتباط برقرار کند. اعضای تیم فروش شما می‌توانند از اطلاعات موجود در یک CRM برای گفتگوهای شخصی‌سازی شده با مخاطبین و بر اساس تعاملات قبلی آن‌ها با شرکت استفاده کنند و احتمال انعقاد قرارداد همکاری با مشتریان بالقوه را در آینده افزایش دهند.

نرم‌افزار CRM همچنین با خودکار کردن ورود اطلاعات دستی و تشریح فرایندهای واضح برای پیگیری مشتریان، زمینه رشد شرکت را فراهم می‌کند. برخی از سیستم‌های مدیریت انبار (WMS) شامل یک CRM اساسی هستند. این امر می‌تواند یک راه‌حل مناسب باشد، اما توصیه می‌شود بررسی کنید آیا نرم‌افزار CRM ارائه شده که فرایندهای شما را خودکار می‌کند، به فعالیت‌های بازاریابی شما متصل می‌شود و در حالت ایده‌آل، مبتنی بر ابر (cloud-based) است یا خیر.

نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی

نظرسنجی Cyzerg از 20 شرکت لجستیکی در فلوریدا که به طور تصادفی انتخاب شده‌اند نشان می‌دهد که کمتر از 5٪ آن‌ها از نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی استفاده می‌کنند. اتوماسیون بازاریابی می‌تواند فعالیت‌های بازاریابی تکراری مانند ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و فعالیت‌های وب‌سایت را خودکار کند. چنانچه که از این نرم‌افزار به‌درستی استفاده شود، می‌تواند به ایجاد و تقویت روابط با مدیران و مشتریان کمک کند.

در مطالعه‌ای که توسط Regalix صورت گرفت، 84 درصد از پاسخ‌دهندگان افزایش تولید لید را به‌عنوان یک مزیت کلیدی اتوماسیون بازاریابی ذکر کردند، درحالی‌که 73 درصد به چشم‌انداز بهتر و بینش پیشرو و همچنین افزایش کارایی اشاره کردند.

منبع: Regalix

اتوماسیون بازاریابی و CRM گاهی اوقات به‌عنوان یک عنصر واحد ترکیب می‌شوند، زیرا اکثر نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی شامل یک جزء CRM هستند. باوجوداینکه توصیه می‌شود اتوماسیون بازاریابی و نرم‌افزار CRM خود را ادغام کنید، اما بایستی دقت کنید که آن‌ها هریک دو عنصر کاملا مجزا هستند. اما مهم است که داده‌ها را به‌صورت همگام نگه دارید تا تیم‌های بازاریابی و فروش در رابطه با فعالیت‌های مشتری بالقوه در یک جبهه باشند.

با ادغام اتوماسیون بازاریابی و CRM، یک قیف واحد و یکپارچه برای تعامل با مشتریان بالقوه ایجاد می‌کنید. در اینجا یک مثال از HubSpot، شرکت پیشرو در صنعت بازاریابی دیجیتال آورده شده است:

قیف بازاریابی و فروش

تعریف 6 مرحله قیف بازاریابی و فروش

مارکتینگ

اتوماسیون بازاریابی در راس قیف قرار دارد و درعین‌حال که به طور هم‌زمان با فروش کار می‌کند، لیدهای جدیدی را به ارمغان می‌آورد.

نرم‌افزار تبلیغات آنلاین و هدف‌گیری مخاطبان

آخرین قطعه پازل، نرم‌افزار هدف‌گیری مخاطبان آنلاین و تبلیغات است که به‌عنوان تبلیغات برنامه‌ای شناخته می‌شود. درحالی‌که CRM و اتوماسیون بازاریابی مخاطبین و مشتریان بالقوه را پرورش می‌دهند، تبلیغات برنامه‌ای از نرم‌افزار برای تبلیغ برند شما و به‌دست‌ آوردن آن چشم‌اندازها استفاده می‌کند. خرید تبلیغات برنامه‌ای این فرصت را برای سازمان‌های لجستیکی ایجاد می‌کند تا مخاطبان خود را به‌صورت آنلاین هدف قرار دهند. یکی از راه‌های اطمینان از اینکه تبلیغات شما به مخاطب هدف شما می‌رسد، هدف‌گیری رفتاری است. 

هدف‌گیری رفتاری به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را بر اساس عنوان شغلی، صنعت، رفتار خرید، موقعیت جغرافیایی، محدوده سنی و غیره به افراد آنلاین نشان دهید. به‌جای انجام تبلیغات در یک وب‌سایت مشخص و در یک‌زمان محدود، هدف‌گذاری رفتاری برای شما این امکان را فراهم می‌سازد تا تبلیغات خود را در هزاران وب‌سایت انجام دهید، اما این تبلیغات فقط به افرادی نشان داده شوند که با مخاطبان هدف شما مطابقت دارند.

یکی دیگر از روش‌های خرید تبلیغات برنامه‌ای، ریتارگتینگ است. ریتارگتینگ به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات آنلاین خود را فقط در مقابل افرادی قرار دهید که قبلا از وب‌سایت شما بازدید نموده‌اند اما هنوز از سرویس‌های شما استفاده نکرده‌اند. مقاله‌ای در Entrepreneur با عنوان «موثرترین تبلیغات وب»، ریتارگتینگ را به‌عنوان فناوری‌هایی توصیف می‌کند که «کارآفرینان آنلاین نمی‌توانند از آن غافل شوند». طبق تحقیقات کمتر از 5 درصد از شرکت‌های لجستیکی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

این واقعیت کاملا واضح است که مشاغل لجستیکی مشتریان را از طریق روابط مبتنی بر اعتماد به دست آورده و حفظ می‌کنند. چنانچه مشتریان نتوانند به شما اعتماد کنند، از خدمات شما استفاده نخواهند کرد. درحالی‌که 3 تاکتیک ذکر شده ممکن است تنها بخش کوچکی از راه‌هایی که بازاریابی دیجیتال می‌تواند به شما در ایجاد این اعتماد کمک کند را شامل شود، اولین گام‌های ارزشمند در بازاریابی لجستیک هستند. بعلاوه، با فناوری همگام و مناسب، تلاش‌های یکپارچه فروش و بازاریابی پس از رشد شرکت لجستیک شما، مقیاس‌پذیر می‌شوند.

منبع

https://articles.cyzerg.com/digital-marketing-in-logistics-how-to-use 

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران