کسب و کارهای پرسود سال 2020

کسب و کارهای پرسود سال 2020

نویسنده : سمانه خلجی - کارشناس تولید محتوای تیپاکس

هر فردی برای شروع کسب و کار شخصی، دلایل مخصوص به خودش را دارد. برای مثال، بعضی‌ می‌خواهند خود را از محدودیت‌های کار کردن برای دیگران رها کنند و بعضی دیگر قصد افزایش درآمد دارند. اما شروع و راه‌اندازی یک کسب و کار جدید اصلا کار راحتی نیست؛ به ویژه اگر سرمایه چندانی نداشته باشید! از طرف دیگر، شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که به همراه داشته، راه‌اندازی کسب و کار جدید را با چالش‌های مختلفی رو به رو کرده است.

در ادامه این مقاله از تی مگ، مشاغلی را به شما معرفی خواهیم کرد که در سال 2020، از مشاغل پر درآمد بوده‌اند و در سال 2021 نیز می‌توان روی آنها سرمایه‌گذاری کرد. بنابراین اگر همت و انگیزه کافی برای شروع یک کسب و کار جدید را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

  1. مشاوره کسب و کار

  2. اگر در راه‌اندازی یا ارائه مشاوره برای رشد مشاغل سابقه خوبی دارید، می‌توانید از این مهارت برای درآمدزایی استفاده کنید. از طریق فضای مجازی یا وب سایت‌هایی که به مشتریان خدمات مختلف ارائه می‌دهند، خود را تبلیغ و معرفی کنید. به هر دو صورت آنلاین یا حضوری، می‌توانید به مشتریانتان مشاوره بدهید.

  3. تدریس خصوصی

  4. شما چه مهارت‌هایی دارید که می‌توانید آن را به دیگران بیاموزید؟ مهارت‌های شغلی مانند مشاوره، معمولا بیشترین سود را دارند. اگر در تخصص خودتان حرفه‌ای باشید، می‌توانید بابت یک جلسه، حق مشاوره‌ خوبی بگیرید؛ اما معمولا پیدا کردن مشتری سخت است! مهارت‌های دیگر، از آموزش زبان گرفته تا موسیقی و حتی کمک به خواندن یا نوشتن، به راحتی می‌توانند به یک کسب و کار شخصی تبدیل شوند.

    درآمدی که می‌توانید از این راه دریافت کنید، کاملا به تجربه، موقعیت مکانی و مهارتی که تدریس می‌کنید بستگی دارد. انتظار نداشته باشید که این حرفه، سودآوری بالا داشته باشد، اما حداقل درآمد منظم و قابل اعتمادی را برای شما فراهم می‌کند.

  5. سرآشپز خصوصی

  6. اگر در آشپزی ماهر هستید اما علاقه زیادی به ساعات کاری طولانی و فضای پر استرس رستوران ندارید، می‌توانید از استعدادتان برای ایجاد یک کسب و کار خانگی استفاده کنید. غذاها یا دسرهایی که درست می‌کنید را می‌توانید به دوستان، همسایگان و یا به صورت آنلاین بفروشید. با توجه به شیوع کرونا ،بیشتر افراد ترجیح می‌دهند مهمانی‌ها و جشن‌هایشان را کوچک‌تر و در فضای خصوصی و ملک شخصی‌شان برگزار کنند و غذاهای خانگی و بهداشتی را به غذاهای رستورانی ترجیح می‌دهند. پس اگر در این زمینه خوب و حرفه‌ای عمل کنید و برای معرفی خودتان از تبلیغات استفاده کنید، می‌توانید پذیرایی از جشن‌ها و مهمانی‌ها را به صورت کامل مدیریت کنید و از این طریق، سود بسیار زیادی ببرید. البته در صورت توسعه کارتان، به یک تیم نیاز دارید که به شما در تهیه و آماده سازی غذاها کمک کند.

  7. راه اندازی فروشگاه اینترنتی

  8. فروشگاه‌ اینترنتی، از جمله کسب و کارهای پر سود سال 2020 است. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کار دشواری نیست و حتی نیاز به دانش برنامه‌نویسی خاصی ندارد و شما می‌توانید با برنامه‌های فروشگاه ساز و بدون کد نویسی، یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید.

    چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟  

     

    از موارد مهمی که در شروع کار یک فروشگاه اینترنتی باید در نظر بگیرید، خرید و پرداخت آسان و انتخاب شرکت حمل و نقل مناسب است. برای انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات حمل و نقل، فاکتورهای زیادی را باید در نظر بگیرید؛ مانند ظاهر مناسب پیک، بسته‌بندی مناسب، تحویل به موقع، امنیت و...

    اگر تیپاکس را برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید، می‌توانید از خدمات متنوع آن در راستای توسعه هرچه بهتر کسب و کارتان بهره بگیرید.

    اگر در ابتدای راه هستید، بهتر است برای جلب اعتماد مشتریانتان از خدمات پرداخت در محل تیپاکس استفاده کنید. مشتریان شما می‌توانند هزینه سفارش خود را درب محل پرداخت کنند؛ تیپاکس هزینه پرداخت شده توسط مشتری را به حساب شما واریز می‌کند. در مقاله « 10 راه برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق » برای شما توضیح داده‌ایم که چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشید.

  9. توسعه دهنده وب‌سایت

  10. برنامه نویسی، مهارتی است که اگر در آن تسلط کافی داشته باشید، می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید. این روزها پیدا کردن یک طراح و توسعه دهنده حرفه‌ای دشوار است و به همین دلیل، فعالیت اصولی در این حوزه باعث رشد سریع شما می‌شود. اشلی فاولکس، بنیانگذار Mad Lemmings می‌گوید: «طراحی و توسعه وب اخیراً با گزینه‌های ارزان قیمت و بسیار بد روبه‌رو شده است، اما من هنوز مشتریانی دارم که خواهان یک کارحرفه‌ای و بی نقص هستند.» برای شروع می‌توانید با استفاده از ابزارهای آنلاین، وردپرس و صفحه سازها، سایت‌های درجه یکی را تولید کنید. اگر روی کیفیت کار وارتباطاتتان تمرکز کنید، خیلی زود به شهرت می‌رسید.

  11. توسعه دهنده اپلیکیشن

  12. برنامه نویسی در هر حوزه‌ای، از کسب و کارهای پر سود حال حاضر دنیاست؛ اما امروزه می‌توان گفت برنامه نویسی اندروید و پایتون درآمد بهتری دارد. با افزایش استفاده از موبایل، ساخت اپلیکیشن‌های موبایلی نیز گسترش پیدا کرد. در ابتدا ساخت اپلیکیشن یک کار یک نفره بود، زیرا برای توسعه دهندگان و حتی کاربران بیشتر درست کار کردن اپلیکیشن مهم بود و جلوه‌های بصری و گرافیکی آن ارزش چندانی برای مخاطب و توسعه دهنده نداشت. اما با گذشت زمان، توسعه دهندگان سعی کردند مبانی گرافیکی و بصری اپلیکیشن‌های خود را نیز بهبود بخشند. به همین خاطر، اغلب اپلیکیشن‌ها توسط یک تیم برنامه نویسی طراحی می‌شوند و هرکس متناسب با مهارت‌هایش، بخشی از اپلیکیشن را به‌صورت تخصصی و اصولی طراحی می‌کند.

  13. همکاری در فروش

  14. یکی از کسب و کارهای پرسود و در عین حال پرطرفدار چند سال اخیر، همکاری در فروش است. اما همکاری در فروش به چه معناست؟ وب سایت‌های بزرگی در ایران و سراسر دنیا وجود دارند که امکان همکاری در فروش را با افراد مختلف فراهم می‌کنند. این همکاری به این صورت است که شما محصول یا خدمت آنها را در وب سایت خودتان تبلیغ می‌کنید. در صورتی که فردی از طریق وب سایت شما، به صفحه‌ خرید آن محصول هدایت شود و آن را بخرد، درصدی از فروش آن محصول به شما تعلق می‌گیرد.

  15. فروش صنایع دستی در فروشگاه‌های اینترنتی

  16. اگر در زمینه ساخت محصولات هنری یا زیورآلات مهارت دارید، بهتر است دست به‌کار شوید و از هنرتان درآمدزایی کنید. اگر خلاقیت داشته باشید، می‌توانید از طریق فروش صنایع دستی به درآمد خوبی برسید. با توجه به اینکه این روزها افراد برای هنر ارزش و احترام زیادی قائل هستند و حاضرند برای کارهای خلاقانه هزینه زیادی بپردازند، این شغل می‌تواند به یک کسب و کار پر سود تبدیل شود.  برای فروش محصولاتتان لازم نیست که حتما یک سایت فروشگاهی طراحی کنید، بلکه می‌توانید آن‌ها را در فروشگاه‌های اینترنتی معروف ایران و جهان، مانند دیجی کالا و آمازون، بفروشید. مزیتی که این روش دارد، حذف هزینه‌های بالا برای ساخت وب سایت یا بهبود سئو آن است.

  17. تولید محتوا و کپی‌رایتینگ

  18. هر کسب و کاری، برای معرفی و رشد خود به تولید محتوا نیاز دارند. محتوای مورد نیاز هر کسب و کار برای دو منظور تولید می‌شود:

    • تولید محتوا و نگارش مقاله برای ایجاد ترافیک.
    • کپی‌رایتینگ، برای جذب مشتری و درآمد.
    شما با توجه به توانمندی‌تان، می‌توانید هرکدام از حوزه‌های تولید محتوا را انتخاب کرده و حتی به طور تخصصی، در یک مبحث خاص مانند نگارش«مقاله سفید»، فعالیت کنید.

  19. دوره‌های آموزشی آنلاین

  20. اگر مهارت منحصر به فردی دارید، می‌توانید آموزش آن را به اشتراک بذارید و از این طریق کسب درآمد کنید. مهارت‌هایتان را  به شکل دوره‌های آموزشی سازماندهی کنید و با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی مشتریانتان را پیدا کنید. شما می‌توانید آموزش‌های خودرا به شکل وبینار یا به صورت زنده، در شبکه‌های اجتماعی ارائه دهید. با توجه به شیوع کرونا، افراد ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین آموزش ببیند به همین خاطر، برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین از کسب و کارهای پرسود سال 2020 و حتی سال 2021 است.

  21. کافه یا رستوران سیار

  22. راه اندازی رستوران یا کافی شاپ ریسک زیادی دارد، دلیل اصلی آن نیز هزینه بالای راه‌اندازی این کسب و کارها است. اما اگر در آشپزی مهارت و آرزوی راه‌اندازی رستوران شخصی خود را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم یک کافه یا رستوران سیار راه‌اندازی کنید. ابه این ترتیب، دیگر دغدغه اجاره ماهیانه را نخواهید داشت.

    این کسب و کار جدید و پر سود، از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹، ۶٫۸% رشد داشته و روز به روز نیز در حال رونق گرفتن است. اگر کمی ذوق و حوصله داشته باشید، می‌توانید در کنار داشتن شغلی جذاب و مفرح، درآمدی حتی بیشتر از کافه‌های ثابت داشته باشید.

  23. دریافت نمایندگی

  24. یکی دیگر از کسب و کارهای پرسود و کم ریسک، دریافت نمایندگی یک برند معتبر است. با دریافت نمایندگی یک برند شناخته شده، بسیاری از ریسک‌های شروع یک کسب و کار جدید را نخواهید داشت. در انتخاب برندی که قرار است نمایندگی آن را اخذ کنید، دقت داشته باشید تا خیالتان از بابت بازاریابی و درآمد ماهیانه راحت باشد. تیپاکس، با بیش از 60 سال سابقه در حوزه حمل و نقل و جابجایی بسته، در سراسر ایران نمایندگی می‌پذیرد. با  دریافت نمایندگی تیپاکس می‌توانید با سرمایه‌ای قابل قبول، از همین امروز کسب و کار شخصی خودتان را راه‌اندازی کرده و درآمد مناسب داشته باشید.

  25. تعمیر سیار خودرو

  26. می‌توان گفت هر کسی که خودرو دارد، درگیر تعمیرات نیز خواهد بود. راه اندازی تعمیرگاه خودرو و تجهیز آن، به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارد. اگر مکانیک ماهری هستید، می‌توانید با کمترین امکانات، کسب و کار سیار خودرو راه‌اندازی کنید. شما می‌توانید تعویض روغن، تعویض باتری، تعمیر چراغ و بسیاری از خدمات تعمیراتی که نیاز به تجهیزات سنگین ندارد را با کمترین امکانات انجام دهید. مکانیک سیار خودرو، یکی از کسب و کارهای پر سود سال 2020 بوده است.

  27. سرویس کارواش سیار

  28. کسب و کار پر سود دیگری که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، سرویس کارواش سیار است. بسیاری از صاحبان خودرو حاضرند به جای آنکه خود به کارواش مراجعه کنند، برای گرفتن خدمات کارواش سیار پول خرج کنند.

  29. تعمیرات الکترونیک سیار

  30. با توجه به استفاده روز افزون افراد از انواع وسایل الکترونیکی، این کسب و کار به آسانی می‌تواند به یکی از کسب و کارهای پرسود تبدیل شود. شما می‌توانید تعمیرات موبایل‌، لپ تاپ‌ و بقیه وسایل الکترونیکی را به صورت سیار انجام دهید.

به پایان مقاله «کسب و کارهای پرسود سال 2020 » رسیدیم. لطفا نظراتتان را درباره این مقاله از تی مگ با ما در میان بگذارید.
منابع:
https://www.justbusiness.com/starting-a-small-business/most-profitable-business
https://www.businessnewsdaily.com/2747-great-business-ideas.html
https://www.shopify.com.ng/blog/business-opportunities
    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران