سرویس پرداخت در محل تیپاکس چه امکانات و ویژگی‌هایی ارائه می‌دهد؟

سرویس پرداخت در محل تیپاکس چه امکانات و ویژگی‌هایی ارائه می‌دهد؟

نویسنده : نساء جوادزاده - کارشناس تولید محتوای تیپاکس

در دو دهه اخیر و فقط چندسال بعد از فراگیر شدن استفاده از اینترنت به‌صورت عمومی، فروشگاه‌های اینترنتی شروع به فروش آنلاین محصولات خود کردند. در ابتدا استقبال مردم از خرید اینترنتی بسیار کم بود، زیرا تصوری از خرید یک کالا بدون لمس کردن و دیدن کالای واقعی از نزدیک نداشتند. 

بسیاری از شرکت‌های نوآور از همان ابتدا تلاش کردند تا با فراهم کردن بستر مناسب برای خرید اینترنتی، گامی مفید در این دنیا بگذارند؛ تا مشتریان رفته رفته به این شیوه خرید اطمینان کرده و آن‌را به‌عنوان شیوه نوین خرید در زندگی خود بگنجانند.

انتخاب یک کالا از میان هزاران کالا و امکان جستجوی آسان و آنلاین در میان فروشگاه‌های اینترنتی در سراسر دنیا، به‌حدی لذت‌بخش بود که این سبک خرید خیلی زود میان مردم محبوب شد و رواج پیدا کرد.

بعد از مرحله بلوغ فروشگاه‌های اینترنتی که از طریق وب‌سایت محصولات خود را به‌فروش می‌رساندند، این صنعت وارد مرحله دیگری از فروش اینترنتی شد. با ظهور شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک و اینستاگرام، ابتدا افراد و سپس شرکت‌های کوچک و بزرگ شروع به تبلیغات محصولات خود در این فضا کردند.

این تبلیغات کم‌کم رنگ‎‌وبویی جدید به‌خود گرفت و باعث شد تا تقاضا برای خرید محصولات تبلیغ شده نیز بالا برود. اینجا بود که شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت الکترونیک و بانک‌ها به این فکر افتادند تا با اتصال شبکه‌های اجتماعی به درگاه پرداخت بانکی و یا هدایت کاربران از شبکه‌های اجتماعی به وب‌سایت فروشندگان از طریق یک لینک، امکان خرید آسان را برای خریداران فراهم کنند.

اما در این میان هنوز بسیاری از مردم باوجود علاقه به خرید یک کالا، درباره پرداخت وجه آن به‌صورت آنلاین مطمئن نبودند و ترس ازاینکه به‌هردلیل کالای خریداری شده از جانب فروشنده برایشان ارسال نشود و متضرر شوند، باعث می‌شد تا در مرحله آخر خرید، یعنی پرداخت آنلاین، از خرید منصرف شوند.

همین موضوع باعث شد تا فروشگاه‌های اینترنتی به این فکر باشند تا وجه کالا و هزینه ارسال آن را در مقصد از مشتری دریافت کنند. این موضوع نیازمند زیرساختی بود تا تمامی فروشندگان بتوانند به‌راحتی اقلام فروخته شده را به مقصد مشتری بفرستند و مبلغ کالا و هزینه احتمالی ارسال را درب منزل از مشتری دریافت کنند.

اینجا بود که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارسال همچون تیپاکس وارد این حوزه شدند. فروشگاه‌های اینترنتی با سپردن امور لجستیک و حمل‌ونقل به این ارائه‌دهندگان، دیگر نگرانی بایت هماهنگی ارسال‌ها نداشتند و تمام تمرکز خود را روی فروش بیشتر می‌گذاشتند.

پرداخت درب منزل

اما هنوز مسئله پرداخت وجه کالا حل نشده بود و تنها پروسه ارسال کالا تسهیل شده بود. در همین راستا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل و لجستیک از جمله تیپاکس اقدام به ارائه سرویس پرداخت وجه درب منزل کردند.

تصور کنید یک تلویزیون 20 میلیون تومانی خریداری کرده‌اید و فروشنده امکان پرداخت در محل برای شما فراهم نکرده است. در اولین مرحله باید از داشتن ای‌نماد آن فروشگاه اطمینان حاصل کنید تا بتوانید پرداخت آنلاین بدون نگرانی از هک شدن حساب بانکی خود داشته باشید و در مرحله بعدی باید استرس داشته باشید که فروشگاه، تلویزیون خریداری شده را سالم و به‌موقع به‌دست شما می‌رساند.

فکر به این مسائل به احتمال زیاد شما را از خرید منصرف خواهد کرد و ممکن است به‌‌فکر خرید از فروشگاهی که امکان پرداخت در محل دارد را انتخاب کنید و یا به‌صورت حضوری برای خرید تلویزیون به مراکز خرید بروید.

اما اگر بدانید که امکان پرداخت در محل خواهید داشت و پس از اطمینان از صحت و سلامت کالا وجه آن را می‌پردازید، با خیال آسوده کالای خود را خریداری و منتظر دریافت آن خواهید بود.

خدمات پستی برای فروشگاه اینترنتی

تیپاکس به‌عنوان اولین پست خصوصی کشور که بیش از 63 سال است در این صنعت فعالیت می‌کند، خدمت پرداخت در محل را برای مشتریان خود فراهم کرده است. با استفاده از این سرویس تمامی کسب‌وکارها می‌توانند هزینه کالای خریداری شده و همچنین هزینه ارسال کالا را در مقصد از مشتری دریافت کنند.

با استفاده از این خدمت، نه‌تنها مشتری نگرانی بابت پرداخت وجه کالا پیش از دریافت آن ندارد، بلکه می‌تواند با خیال آسوده از صحت و سلامت کالا اطمینان حاصل کرده و سپس وجه آن را به تیپاکس‌یار پرداخت کند.

سرویس پرداخت درب منزل تیپاکس این امکان را به فروشندگان می‌دهد تا وجه کالای فروخته شده را در مقصد از مشتری دریافت کنند و به‌دنبال آن مشتری با اطمینان کامل از آنها خریداری خواهد کرد.

پرداخت درب منزل

پرداخت در محل تیپاکس

علاوه بر این، با استفاده از خدمت پرداخت در محل تیپاکس، فروشگاه‌ها با افزایش فروشی که حاصل از اطمینان خریداران است، روبه‌رو خواهند شد. در کنار سرویس پرداخت وجه کالا در محل، تیپاکس امکان پرداخت هزینه ارسال به‌صورت پس‌کرایه را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است و مشتری بعد از پرداخت هزینه ارسال و هزینه کالا می‌تواند کالای خود را از تیپاکس‌یار و در پلاک مقصد تحویل بگیرد. 

مشتری پس از مراجعه تیپاکس‌یار به مقصد می‌تواند هزینه ارسال و وجه کالای خریداری شده را به‌صورت نقدی و یا از طریق لینک پرداخت امن تیپاکس پرداخت کند. با استفاده از این سرویس دیگر نگرانی نسبت به دریافت وجه اضافه از طرف تیپاکس‌یار و یا فروشنده وجود ندارد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران