در مراکز سفارش‌گردانی یوپی‌اس چه می‌گذرد؟

در مراکز سفارش‌گردانی یوپی‌اس چه می‌گذرد؟

نویسنده : تی‌مگ
در مطلب قبل پیرامون «نگاه یوپی‌اس به آینده سفارش‌گردانی در بخش تجارت الکترونیکی» بیان کردیم که یوپی‌اس در حال حرکت به‌سمت توسعه مراکز سفارش‌گردانی خود است. طراحی این انبارها به شکل رو به آینده، با تمرکز بر ترکیب درستی از اتوماسیون و افراد همراه است. این ترکیب دربرگیرنده ربات‌های متحرک خودران، سیستم اجرایی انبار (WES)، راهکارهای تحویل کالا به افراد، بسته‌بندی رباتیک و دیگر فناوری‌های خودکارسازی در مراکز نوآوری یوپی‌اس است.
در این مقاله، سیستم سفارش‌گردانی یو‌پی‌اس را دقیقتر مورد برسی قرار خواهیم داد.

فناوری چه کمکی به یوپی‌اس برای دستیابی به اهدافش می‌کند؟

سیستم اجرایی انبار (WES) پایه و اساس طراحی نوین انبارها است. یوپی‌اس در مورد این موضوع، با  Softeon همکاری می‌کند. WES قرار نیست جایگزین سیستم مدیریت انبار (WMS) شود، بلکه فعالیت‌ها و تجهیزات را در هر سطح و به‌صورت در لحظه، بهینه‌سازی می‌کند. این بهینه‌سازی، عوامل مختلفی از قبیل فرصت‌های بهینه‌سازی، ظرفیت و محدودیت را شامل می‌شود. این کار را تا حدودی می‌توان به این موضوع  ربط داد که سیستم مدیریت انبار، محدودیت‌های دیداری بیشتری داشته و در مدیریت اتوماسیون، کارایی کمتری از خود نشان می‌دهد.
کلمنتس توضیح می‌دهد: «زمانی که صحبت از اجرای سفارش می‌شود، WMS برنامه‌ریزی مبتنی بر رویداد را انجام می‌دهد، اتفاقات را می‌بیند و با توجه به آخرین رویداد، تصمیم‌گیری می‌کند».
درهرحال، سیستم مدیریت انبار، نسبت به اتفاقاتی که میان اسکن‌ها می‌افتد، دید کافی ندارد. این خلا را WES جبران می‌کند. این سیستم، برنامه مدیریت انبار را به‌صورت به‌هنگام، در هر طبقه اجرا می‌کند و به فعالیت‌های مراکز سفارش‌گردانی نظم می‌دهد. طبق گفته کلمنتس «WES به ما این اجازه را خواهد داد تا راهکارهایی مانند خودکارسازی ربات‌های متحرک، سیستم‌های نقاله و دیواره ها را باهم یکپارچه کنیم».
از آنجا که این سیستم می‌تواند داده‌های سیستم مدیریت حمل‌ونقل (TPMS) و سیستم مدیریت انبار (WMS) را در یک فرایند تصمیم‌گیری یکپارچه کند، قادر خواهد بود جریان‌های ورودی و خروجی را همزمان نماید. این امر به یوپی‌اس اجازه می‌دهد تا تصمیمات آگاهانه‌تری درباره نحوه دریافت و انبار کردن کالاهای ورودی اتخاذ کند که باعث گرفتن تصمیمات هوشمندانه‌تر در مورد چگونگی اولویت دادن به سفارشات بر اساس معیارهای درلحظه می‌شود. به‌صورت خلاصه، این سیستم، مراکز سفارش‌گردانی را به شبکه لجستیکی هوشمند یوپی‌اس متصل می‌کند.
ربات‌های متحرک خودکار، قابلیت‌های جدیدی از انتخاب و بسته‌بندی را در اختیار  یوپی‌اس قرار می‌دهند. کلمنتس در مورد ربات‌ها می‌گوید: «این ربات‌ها در راهرو و در میان محل‌های انتخاب شده، حرکت می‌کنند». 
از زمان آغاز به‌کار این ربات‌ها، یوپی‌اس شاهد کاهش اشکالات و افزایش نرخ بهره‌وری بوده است. موضوع دیگری که اهمیت بالایی دارد، افزایش میزان رضایت شغلی در انبارهاست. کلمنتش می‌گوید: «کارگران انبارهای ما، ربات‌ها را  به‌عنوان یک تهدید برای خود نمی‌بینند. آن‌ها اکنون می‌توانند کارهایی را در یک شیفت هشت ساعته انجام دهند که در گذشته، زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌داد».
در اروپا، یوپی‌اس راهکار AutoStore  را پیاده‌سازی کرده است که در آن، کالاها از طریق ربات به گیرنده تحویل داده می‌شود. طبق گفته کلمنتس: «ما میزان حجم انبارها و بهبود کارایی را درک کرده‌ایم، اما همچنان راه بسیاری پیش روی خود داریم».

گام‌های بعدی

یکی از پیشرفت‌های یوپی‌اس در استفاده از سیستم اجرایی انبار و ربات‌های متحرک خودکار، نشان دادن انعطاف و مقیاس‌پذیری فناوری‌های نوظهور و همچنین قابلیت دسترسی بالای آنهاست. کلمنتس در مورد این پیشرفت‌ها بیان کرده است: «پیشرفت‌های صورت‌گرفته در حوزه رایانش ابری و مدل‌های کسب‌وکار مانند «رباتیک به‌عنوان خدمت»  به این معناست که می‌توان آن‌ها را اقتصادی‌تر پیاده‌سازی کرد و توسعه داد. در گذشته برای یک فعالیت ذخیره‌ و بازیابی، به میلیون‌ها دلار نیاز داشتیم. اما با استفاده از فناوری ابر می‌توان از ربات‌ها در محیط واقعی استفاده و به بررسی آن‌ها بپردازیم. همچنین زمانی که فناوری پیاده‌سازی شد، کارمزدی ماهانه پرداخت کنیم».
گام بعدی در زنجیره تامین یوپی‌اس چیست؟ کلمنتس در این مورد به دو ابتکار خاص اشاره کرده است:
  • اکوسیستم مبتنی‌بر داده: «هدف ما این است که در فضای زنجیره تامین، رهبری را در دست داشته باشیم. برای رسیدن به این جایگاه، باید بتوانیم داده‌ها را در سراسر زنجیره تامین ثبت و ضبط کنیم و این نقشه راه ما است».
  • بهبود شفافیت: «ما در حال کارکردن روی یک پلتفرم گزارش‌دهی شفاف هستیم که به مشتریانمان اجازه می‌دهد عملکرد زنجیره تامین را به‌صورت سربه‌سر مشاهده کنند و سپس تصمیمات مطمئن بگیرند». کلمنتس همچنین اشاره داشت که این پلتفرم واقعیت را در مورد حمل‌ونقل و توزیع نشان می‌دهد و این کار با استفاده از داده‌های جمع آوری شده از شبکه هوشمند یوپی‌اس امکان پذیر است.
در آخر باید گفت هوش مصنوعی نوید خودکارسازی فرایندها در درون و بیرون مراکز سفارش‌گردانی را می‌دهد. کلمنتس در مورد هوش مصنوعی می‌گوید: «با استفاده از هوش مصنوعی، قادر خواهیم بود که زنجیره تامین را باهوش‌تر سازیم و بسیاری از تصمیماتی که اکنون به‌صورت دستی انجام می‌دهیم را در آینده خودکار کنیم. این مفهوم کاملی از یک زنجیره تامین مستقل است که مرا بسیار هیجان‌زده می‌کند».

منبع

https://www.logisticsmgmt.com/article/ups_takes_a_look_at_the_future_of_e_commerce_fulfillment/ecommerce 

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران