راهنمای کاهش هزینه ارسال مرسولات و بسته‌های پستی

راهنمای کاهش هزینه ارسال مرسولات و بسته‌های پستی

نویسنده : تی‌مگ

هزینه ارسال بسته‌ها و مرسوله‌های پستی می‌تواند برای آنلاین‌شاپ‌ها و همچنین افراد عادی، یک چالش مهم باشد. شرکت‌های پستی بر اساس معیارهای مختلفی، نرخ و فرمول مشخصی برای ارسال مرسولات دارند. در این نوشتار به این سوال پاسخ خواهیم داد که چگونه هزینه ارسال مراسلات پستی را کاهش دهیم؟

باید توجه داشت که هزینه ارسال از جمله فاکتورهای مهم و کارآمدی است که می‌تواند موفقیت کسب‌وکار شما را تضمین کند.

به‌طورکلی، هزینه بسته‌بندی و پست، به شکل قابل توجهی بر قیمت نهایی محصول تاثیر می‌گذارد و اگر خیلی زیاد باشد، ممکن است مشتری را ناامید و یا حتی از خرید منصرف کند.

ارسال کالا از یک فروشگاه اینترنتی، موضوع مهمی است که هر صاحب کسب‌و‌کاری باید به آن توجه کند چرا که به تنهایی از چالش‌های مهم تجارت الکترونیک است. طبق تحقیقات 25 درصد از خریداران آنلاین، به‌دلیل هزینه‌های ارسال بالا و غیرمنتظره، سبد خرید خود را رها می‌کنند.

از این رو، استفاده از راه‌هایی برای کاهش هزینه ارسال و حفظ هویت برند شما ارزشمند و مفید است.

پس برای جلب رضایت مشتریان خود، ضمن در نظرگیری ایمنی محصولات و سرعت ارسال، هزینه ارسال را نیز در نظر بگیرید.

درصورتی‌که می‌خواهید هزینه ارسال‌های پستی خود را کاهش دهید، لازم است بدانید در کجا می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

برای مثال، شاید برخی از مشاغل متوجه این موضوع نباشند که استفاده از روش‌های مختلف حمل‌ونقل تا چه مقدار در کاهش هزینه‌هایشان و افزایش فروششان موثر است. در این متن به بررسی راه‌ها و نکاتی در مورد کاهش هزینه ارسال‌های پستی می‌پردازیم.

فهرست مطالب

استفاده از اقلام محافظتی سبک‌تر

بسته پستی

یکی از مواردی که در تجارت شما بسیار حائز اهمیت است، این است که اقلام را ایمن و سالم به دست مشتری خود برسانید.

در واقع برای دستیابی به بازدهی مثبت و جلب رضایت مشتریان خود، سفارشات را سالم و با هزینه کم برای مشتری خود ارسال کنید.

یکی از راه‌ها برای اینکار، انتخاب بسته‌بندی مناسب با اقلام محافظتی سبک وزن است.

برای مثال جعبه‌های مقوایی با اقلام محافظتی سبک مانند بالشتک‌ها برای اقلام ظریف عالی عمل می‌کنند؛ اما برای محصولاتی مانند پوشاک و کفش چندان ضرورتی ندارند و بعضا گران نیز هستند.

به‌همین‌دلیل، اقلامی که برای بسته‌بندی و محافظت از هر محصولی در نظر می‌گیرید، منحصربه‌فرد است و شما باید متناسب با محصول ارسالی خود آن را انتخاب کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که این موضوع در دراز مدت، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود.

ترکیبات سبک و پرکننده فضای خالی، از جمله محصولاتی هستند که برای محافظت از مرسولات ساخته شدند.

این محصولات تاثیر چندانی بر روی وزن نهایی بسته ندارند، اما از آن به خوبی محافظت می‌کنند.

برای مثال پلاستیک‌های حباب‌دار، کاغذهای بسته‌بندی، فوم‌ها و غیره از جمله محصولاتی هستند که برای این امر طراحی شدند.

این وسایل در عین سبک بودن، بسیار مقاوم بوده و در زمان حمل فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. این تجهیزات، هزینه بسته‌بندی و حمل‌ونقل را به شدت کاهش می‌دهند و بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. از این رو استفاده از اقلام محافظتی سبک‌تر، راه خوبی برای کاهش هزینه ارسال‌های پستی محسوب می‌شود.

کاهش وزن بسته‌های پستی تا جای ممکن

به منظور کاهش وزن بسته‌های پستی، تا حد امکان از ارسال وسایل اضافی که سبب افزایش وزن می‌شوند، خودداری کنید.

همچنین لازم است همان‌طور که پیشتر به آن اشاره کردیم، از اقلام محافظتی سبک استفاده کنید.

البته در زمان ارسال باید به 2 وزن توجه داشته باشید. وزن واقعی بسته و وزن ابعادی آن. شاید برایتان پیش آمده باشد که هزینه حمل‌ونقل یک مرسوله، بیش از حد انتظارتان شده باشد. یکی از دلایل این امر می‌تواند وزن ابعادی بسته شما باشد.

وزن ابعادی یا DIM در واقع با ضرب طول در عرض و در ارتفاع محاسبه می‌شود و یک روش قیمت‌گذاری، برای حمل‌ونقل کالاها از طریق شرکت‌های پستی است.

به‌طورکلی شرکت‌های حمل‌و‌نقل از این وزن به جای وزن واقعی بسته استفاده کرده و هزینه را اعلام می‌کنند. این وزن به مقدار فضایی اشاره دارد که مرسوله شما در زمان ارسال اشغال می‌کند. از این رو برای کاهش آن می‌توانید موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • انتخاب صحیح اندازه جعبه
  • به حداقل رساندن ابعاد بسته
  • ارسال یکپارچه مرسوله

اما توجه داشته باشید که بهترین راه، استفاده از یک سرویس حمل‌ونقل مناسب است.

کاهش حداکثری ابعاد یک بسته با حفظ امنیت آن

به منظور کاهش حداکثری ابعاد بسته پستی، لازم است اندازه کارتن را به درستی انتخاب کنید.

در واقع اندازه کارتن باید به گونه‌ای باشد که مرسوله به همراه اقلام محافظتی که نام برده شد، به خوبی در آن جای گیرند و فاصله ایمن بین کالا و دیواره‌های جعبه وجود داشته باشد.

به‌طورکلی، حذف فضاهای غیرضروری به کاهش وزن ابعادی، کمک موثری می‌کند.

تنوع در اندازه جعبه‌ها در ارسال، به شما این امکان را می‌‍دهد تا برای هر کالا از جعبه متناسب با خود آن استفاده کنید.

همچنین نرم‌افزارهایی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها اندازه بسته‌بندی بهینه بر اساس ابعاد، وزن و دوام کالاها را به دست آورید.

استفاده از بسته‌بندی استاندارد

اولین قدم برای کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، اطمینان از بسته‌بندی استاندارد اقلام است.

عدم استفاده از بسته‌بندی استاندارد، ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری را برای شما به دنبال داشته باشد. حتی بعضی از آنها ممکن است نارضایتی و ناامیدی مشتریان شما را به دنبال داشته باشند. برای مثال:

  • پرداخت هزینه اضافی
  • آسیب دیدن وسایل در زمان حمل‌ونقل
  • عدم پذیرش کالای معیوب توسط مشتری

از جمله اتفاق‌هایی است که در صورت عدم استفاده از بسته‌بندی مناسب، برای شما رخ می‌دهد. از این رو، لازم است تا مواردی را در راستای بسته‌بندی استاندارد کالاهای خود در نظر بگیرید.

یک بسته‌بندی استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های آن ممکن است باتوجه‌به نوع محصول ارسالی و شرایط حمل‌ونقل متفاوت باشد؛ اما برخی از این ویژگی‌ها تقریبا برای تمامی بسته‌ها لحاظ می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • استحکام: بسته‌بندی استاندارد باید به اندازه‌ای مقاوم باشد تا از مرسوله در برابر عوامل مخرب خارجی محافظت کند.
  • سبک: عموما بسته‌بندی استاندارد است که وزن کمی داشته باشد و هزینه اضافی بر مشتری تحمیل نکند.
  • استفاده از نوار آب‌بندی: معمولا در بسته‌بندی‌ها، از نوارهای آب‌بندی به منظور عدم نفوذ رطوبت و هوا استفاده می‌کنند.
  • ابعاد مناسب: یک بسته‌بندی ایده‌آل دارای ابعاد متناسب با کالاهاست و از ایجاد فضای خالی جلوگیری می‌کند.
  • جنس مناسب: جنس این نوع بسته‌بندی‌ها، متناسب با نیاز و شرایط محیطی تعیین می‌شود و می‌تواند کاغذی، کارتنی، پلاستیکی و غیره باشد.
  • سازگاری با محیط زیست: عموما در بسته‌بندی‌های استاندارد از مواد زیست‌تخریب‌پذیر استفاده می‌کنند تا از محیط‌زیست نیز حفاظت کنند.

در میان شرکت‌های پستی، شرکت تیپاکس با ارائه بسته‌بندی‌های استاندارد در ابعاد و جنس‌های متنوع، شما مشتریان گرامی را در ارسال ایمن محصولات خود یاری می‌کند. تیپاکس با استفاده از فناوری روز و توجه به نوع کالاهای پستی، بسته‌بندی‌هایی متناسب با نیاز شما را ارائه می‌دهد.

این بسته‌بندی‌ها بسیار مقاوم، سبک و سازگار با محیط‌زیست هستند. جعبه‌های کارتنی، پاکت‌های لمینت (ضد آب)، پاکت‌های حباب‌دار، گونی‌های لمینت برندد (ضد آب) و نایلون‌های سفید برندد از جمله بسته‌بندی‌های ارائه شده توسط تیپاکس هستند.

شما مشتریان گرامی می‌توانید با مراجعه به صفحه بسته‌بندی، انواع بسته‌بندی و قیمت هر یک را مشاهده کنید و در هنگام ثبت سفارش ارسال پستی خود، اندازه مناسب بسته‌بندی را انتخاب کنید. شرکت تیپاکس همواره در تلاش است تا مرسولات را به شکلی ایمن، سالم و در شرایط کاملا ایده‌آل به مقصد برسانند.

ثبت سفارش ارسال در نمایندگی مبدا و تحویل در نمایندگی مقصد

ارسال بسته پستی

یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت تیپاکس، تحویل درب به درب یا همان پلاک به پلاک است که شما در زمان ثبت سفارش در بین گزینه‌های خود مشاهده می‌کنید.

این سرویس بدین صورت است که امکان دریافت و تحویل مرسوله درب منزل را برای کاربران فراهم می‌کند. در واقع پس از ثبت سفارش و انتخاب این گزینه، مامور تیپاکس یا همان تیپاکس‌یار به محل مراجعه کرده و پس از تایید مرسوله، آن را ارسال می‌کند.

این سرویس برای ارسال بسته‌های درون‌شهری و بین‌شهری استفاده می‌شود و به‌صورت زمینی و هوایی (قشم، چابهار و کیش) فرایند ارسال انجام می‌شود.

نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر قصد استفاده از سرویس تحویل درب منزل را داشته باشید، به نسبت تحویل در نمایندگی، هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. پس اگر گیرنده بسته امکان دریافت بسته در محل نمایندگی را دارد و کاهش هزینه برایتان مهم است می‌توانید بسته را در نمایندگی تحویل بگیرید.

برای اینکه متوجه شوید تفاوت قیمت ارسال، بین تحویل درب منزل و تحویل در نمایندگی چقدر است، می‌توانید به صفحه برآورد قیمت تیپاکس مراجعه کنید.

به‌خاطر هزینه پایین‌تر ارزش مرسوله را کمتر اعلام نکنید!!

یکی از خدمات ارزشمندی که شرکت تیپاکس به منظور جلب رضایت مشتریان و حفاظت از بسته‌های ارسالی آن‌ها انجام داده است، سرویس جبران خسارت نام دارد.

بر طبق این سرویس، درصورتی‌که کالا معیوب یا آسیب‌دیده به دست شما برسد، در صورت تحویل تا سقف 50% و در صورت عدم تحویل تا سقف 100% ارزش ثبت شده کالا توسط فرستنده، خسارت شما جبران می‌شود.

البته، برای دریافت و استفاده از این سرویس لازم است تا ارزش کالای خود را به صورت دقیق بیان کنید و از اعلام ارزش پایین‌تر خودداری کنید.

زیرا جبران خسارتی که تیپاکس برای مرسوله شما انجام می‌دهد، براساس ارزشی است که فرستنده هنگام ثبت سفارش ذکر می‌کند؛ پس به‌هیچ‌وجه به‎منظور پرداخت هزینه کمتر، ارزش مرسوله خود را کمتر اعلام نکنید.

لازم به ذکر است درصورتی‌که ارزش بسته خود را کمتر از ارزش واقعی آن اعلام کرده باشید، در صورت آسیب یا مفقود شدن، فقط به میزان ارزش اعلام شده جبران خسارت خواهید شد.

برای ارسال بسته‌های خیلی سنگین از سرویس تی‌بار استفاده کنید

درصورتی‌که وزن بسته‌های ارسالی خیلی بالا باشد، لازم است از سرویس تی‌بار برای ارسال بار خود استفاده کنید.

به‌طورکلی، درصورتی‌که قصد ارسال کالا با وزن بالاتر از 50 کیلوگرم را دارید، مجاز به استفاده از این سرویس هستید. در این سرویس بسته‌هایی با وزن 50 تا 300 کیلوگرم و حداکثر ابعاد 150*220*200 سانتی‌متر قابل ارسال هستند.

البته تحویل و توزیع بارهایی با وزن 50 تا 100 کیلوگرم در پلاک مشتری و بارهای با وزن 101 تا 300 کیلوگرم، در هاب یا دفتر منطقه‌ای انجام می‌شود.

این سرویس دارای مزیت‌هایی همچون جبران خسارت، رهگیری آنلاین، پشتیبانی تلفنی، بارگیری در مبدا و تخلیه در مقصد است. با استفاده از سرویس تی‌بار به صورت روزانه، کالاهای حجیم و سنگین خود را با مناسب‌ترین قیمت در کمترین زمان ممکن ارسال کنید.

با سرویس تی‌بار، می‌توانید تمامی کالاهای مجاز و بدون شرایط نگهداری خاص را تا وزن 300 کیلوگرم به صورت روزانه ارسال کنید.

شرایط پرداخت این سرویس به صورت نقدی، پس‌کرایه یا COD (پرداخت هزینه کالا در مقصد یا همان پرداخت درب منزل) است. همچنین مبلغ جبران خسارتی که برای این سرویس در نظر گرفته می‌شود، به ارزشی که فرستنده برای کالا ذکر می‌کند بستگی دارد.

برآورد قیمت ارسال بسته

کاهش هزینه ارسال پستی

هزینه ارسال بسته‌ها از جمله مواردی است که باید در کسب‌‌وکار خود در نظر بگیرید.

در برخی موارد ممکن است عدم توجه به یک مورد، تمامی حساب و کتاب‌های شما را برهم بریزد.

از این رو تیپاکس با ارائه سیستم برآورد قیمت، کار را برای شما آسان کرده است.

شما همواره می‌توانید هزینه ارسال را با توجه به ابعاد، وزن، مسافت، شیوه ارسال و ارزش کالا محاسبه و پیش‌بینی کنید. لازم به ذکر است که تمامی مشتریان تیپاکس با استفاده از وب‌سایت، اپلیکیشن مای‌تیپاکس و پلتفرم ای‌تیپاکس می‌توانند هزینه ارسال خود را محاسبه و سپس نسبت به ارسال آن اقدام کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه محاسبه هزینه ارسال مرسوله از قیمت ارسال بسته خود آگاه شوید.

نتیجه‌گیری

از جمله مواردی که در کسب‌وکار خود باید در نظر بگیرید، هزینه ارسال است.

مشتریان عموما با این فاکتور مهم، در آخرین مرحله خرید خود روبه‌رو می‌شوند.

در بیشتر موارد اگر مقدار آن بیش از حد انتظارشان باشد، سبد خرید خود را رها می‌کنند. پس شما برای موفقیت در کسب‌و کار خود، باید نکات لازم به‌منظور کاهش هزینه‌های ارسال را بدانید.

از جمله مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب بسته‌بندی مناسب، استفاده از اقلام محافظتی سبک، کاهش حداکثری وزن و ابعاد بسته و به‌طورکلی استفاده از بسته‌بندی استاندارد است.

البته استفاده از یک شرکت حمل‌ونقل معتبر از جمله مواردی است که در هزینه ارسال شما نقش دارد.

شرکت تیپاکس با ارائه خدمات گسترده از جمله سرویس ارسال درب به درب، جبران خسارت، تی‌بار و برآورد زمان و هزینه ارسال، رهگیری آنلاین، امکان پرداخت به‌صورت نقدی، پس‌کرایه، نقدی‌پس‌کرایه، پرداخت وجه کالا در مقصد، لاکر هوشمند و ... شما مشتریان گرامی را در کاهش هزینه‌ها یاری می‌دهد.

صفر تا صد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی آموزش بسته بندی مرسولات پستی

سوالات متداول

بسته‌بندی استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک بسته‌بندی استاندارد باید مقاوم، سبک، دارای ابعاد مناسب، جنس متناسب با محصول و سازگار با محیط‌زیست باشد تا بتواند مرسولات را به شیوه‌ای ایمن و سالم به مقصد برساند.

اقلام محافظتی سبک چه مزایایی دارند؟

این اقلام که عموما شامل پلاستیک‌های حباب‌دار، فوم، بالشتک‌ها و غیره هستند برای محافظت از کالاها بدون تحمیل هزینه اضافی ساخته شدند. از جمله مزایای آنها می‌توان به وزن پایین و مقاومت آنها اشاره کرد؛ این اقلام به شما کمک می‌کنند تا بسته خود را ایمن، سالم و با کمترین هزینه ممکن ارسال کنید.

سرویس برآورد قیمت شرکت تیپاکس، هزینه ارسال را با کمک چه فاکتورهایی محاسبه می‌کند؟

این سرویس با فاکتورهایی از جمله ابعاد و وزن بسته، شیوه ارسال، مسافت و ارزش کالا هزینه ارسال را محاسبه می‌کند.

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران