20 نکته حرفه‌ای برای ایجاد سایت فروش اینترنتی

20 نکته حرفه‌ای برای ایجاد سایت فروش اینترنتی

نویسنده : نساء جوادزاده - کارشناس تولید محتوای تیپاکس

ایجاد یک سایت فروش اینترنتی معمولا جزء با ارزش‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها بوده و شما می‌توانید به‌عنوان یک کارآفرین، آن را راه‌اندازی کنید.

با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی آنلاین شما می‌توانید رئیس خود باشید، ساعات کاری‌تان را تنظیم کرده و محصولات خود را ایجاد کنید. به‌علاوه، می‌توانید با به اشتراک گذاشتن محصولات خود، با مردم در سراسر جهان در ارتباط بوده و نیازهای آن‌ها را برطرف کنید. 

اما بر کسی پوشیده نیست که ساخت یک وبسایت فروش آنلاین به‌خصوص اگر تجربه قبلی در این زمینه نداشته باشید، با چالش‌های مختلفی همراه است. به‌همین‌دلیل است که تقریبا یک چهارم مشاغل جدید پس از اولین سال فعالیت خود تعطیل می‌شوند و در سال پنجم، نرخ شکست یک کسب‌وکار به 56.8٪ می‌رسد.

برای کمک به افزایش شانس موفقیت شما برای شروع این کسب‌وکار، در این مقاله به بیان 18 نکته ضروری برای افتتاح یک سایت فروشگاهی آنلاین پرداخته‌ایم. این نکات به شما و کسب‌وکار آنلاین‌تان برای کسب موفقیت بیشتر کمک خواهد کرد.

فهرست مطالب

یک شکاف در بازار پیدا کنید

اولین قدم برای شروع هر کسب‌وکاری، یافتن نیازها و رفع آن نیازها است. وقتی نوبت به راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین می‌رسد، باید جایگاهی را پیدا کنید که برای آن خدمات مناسبی ارائه نشده یا کمتر از آن استفاده می‌شود. این‌کار را می‌توان با انجام تحقیقات بازار، مشاهده ترندهای روز و یا حتی صحبت با مشتریان بالقوه انجام داد.

ممکن است گاهی شما وسوسه شوید تا بدون تحقیق در مورد رقبا یا ارزیابی دقیق بازار، وارد آن شوید. اما به‌یاد داشته باشید که باید برای ایجاد یک پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد، به‌خوبی وقت بگذارید و درک کنید که چه چیز ارزشمندی در یک بازار رقابتی ارائه می‌کنید.

بازارهای آنلاین مانند دیجیکالا، باسلام، بانی مد، تکنولایف و دیگر بازیگران بزرگ این صنعت همیشه جزء رقبای اصلی شما و دیگر دارندگان فروشگاه‌های اینترنتی خواهند بود؛ اما در کنار آن‌ها، صدها برند کوچک‌تر نیز وجود دارند که با آن‌ها رقابت خواهید کرد.

محصولات خود را اعتبارسنجی کنید

قبل از سرمایه‌گذاری زمان و پول خود برای ایجاد یک محصول، مهم است که از تقاضای کافی برای آن اطمینان حاصل کنید.

اعتبارسنجی ایده‌های محصول می‌تواند خطر شکست را کاهش داده و شانس موفقیت را افزایش دهد. این موضوع این امکان را به شما می‌دهد تا قبل از سرمایه‌گذاری زمان و پول‌تان، ارزیابی کنید که آیا محصول شما نیاز مشتریان را برآورده می‌کند و یا تقاضای بالایی دارد یا خیر!

یکی از راه‌های اعتبارسنجی ایده‌های محصول، دریافت بازخورد در مراحل اولیه توسعه است.

بازخورد مشتری به شما کمک می‌کند تا نیازهای مشتری را ارزیابی کرده و قبل از اینکه محصول وارد بازار شود، تغییراتی در آن ایجاد کنید.

مشتریان همچنین می‌توانند در مورد اصول قیمت‌گذاری، بسته‌بندی و ایده‌های بازاریابی که برای موفقیت فروشگاه آنلاین شما ارزشمند هستند، بازخورد ارائه دهند.

از یک سازنده وب‌سایت تجارت الکترونیک رایگان استفاده کنید

انتخاب یک سازنده خوب در زمینه وب‌سایت تجارت الکترونیک، راهی مقرون‌به‌صرفه برای افتتاح یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین است. همچنین شما می‌توانید بدون نیاز به استخدام یک طراح و توسعه‌دهنده وب یا صرف هزینه زیاد، یک وب‌سایت حرفه‌ای ایجاد کنید.

با استفاده از سیستم‌های مدیریت وب‌سایت، حتی بدون داشتن تجربه فنی نیز، راه‌اندازی یک وب‌سایت آسان است؛ زیرا شما معمولا می‌توانید در عرض چند ساعت یک وب‌سایت و یا یک پلتفرم تجارت الکترونیک خوب ایجاد کنید.

سیستم‌های مدیریت وب‌سایت تجارت الکترونیک تمامی نکاتی را که برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود نیاز دارید، ازجمله:

  • میزبانی
  • امنیت
  • صفحات پرداخت
  • درگاه‌های پرداخت
  • پشتیبانی مشتریان

را به شما ارائه می‌دهند.

با یک سیستم مدیریت محتوا یا سایت‌ساز، می‌توانید کسب‌وکار کوچک خود را به اندازه دلخواه‌تان گسترش دهید.

همواره در نظر داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد محصولاتی که می‌توانید بفروشید یا میزان ترافیکی که وب‌سایت شما می‌تواند دریافت کند وجود ندارد. همچنین می‌توانید روش‌های پرداخت مختلفی مانند کارت‌های اعتباری، درگاه‌های پرداخت، پرداخت در محل و ... را بدون هیچ‌گونه تنظیمات پیچیده به وب‌سایت خود اضافه کنید.

پس از یک CMS (Content Management System) مانند وردپرس (به‌همراه ووکامرس و المنتور) و یا سایت‌ساز برای ایجاد وب‌سایتی خیره‌کننده و جذاب استفاده کنید. با وب‌سایت‌های قابل تنظیم، شما نیازی به مهارت‌های کدنویسی ندارید و پس از اتمام طراحی می‌توانید به‌راحتی میزبانی وب و نام دامنه دریافت کنید.

البته استفاده از سیستم‌هایی مانند وردپرس اگرچه کار شما را آسان‌تر می‌کنند؛ اما همچنان نیاز به دانستن نکات فنی ریز و درشت و حتی گذارندن دوره‌های آموزشی دارید تا در آینده به مشکلات پیچیده برنخورید که باعث شکست تجارت شما در فضای آنلاین شود. پس اگر زمان کافی ندارید این کار را به یک متخصص بسپارید.

بدانید مشتری ایده‌آل شما کیست

برای موفقیت، باید نکاتی را در مورد مشتری ایده‌آل خود بدانید. 

برای مثال باید بدانید که:

  • آنها چه کسانی هستند؟
  • چه چیزی را دوست دارند؟
  • به چه چیزی نیاز دارند؟ 
  • و...

هنگامی‌که می‌دانید مشتری هدف شما چه کسی است، می‌توانید کالا، محتوا و استراتژی‌های بازاریابی که برای آنها جذاب است ایجاد کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر مشتری هدف شما یک کارآفرین پرمشغله است، ممکن است محصولاتی را بفروشید که زندگی آنها را آسان‌تر می‌کند. برای مثال می‌توان به محصولاتی مانند وسایلی که در زمان، صرفه‌جویی می‌کنند و یا لباس‌های شیک و درعین‌حال راحت اشاره کرد.

روی طراحی یک وب‌سایت خوب سرمایه‌گذاری کنید

طراحی یک وب‌سایت خوب برای موفقیت تجارت الکترونیک شما بسیار مهم است. نیمی از مشتریان معتقد هستند که طراحی وب‌سایت برای برند یک شرکت مهم است.

همچنین با افزایش خرید آنلاین از طریق موبایل، شما باید مطمئن شوید که وب‌سایت شما با تلفن همراه نیز سازگار است.

3 دلیل برای سرمایه‌گذاری در طراحی وب‌سایت

  1. وب‌سایت شما اولین چیزی است که مشتری هنگام بازدید از فروشگاه شما می‌بیند. اگر وب‌سایت شما به‌خوبی طراحی نشده باشد، 42 درصد از مشتریان را از خود دور می‌کند و آنها تمایلی برای بازگشت به وب‌سایت شما نخواهند داشت.
  2. وب‌سایت‌ها تاثیر زیادی بر نرخ تبدیل دارند. یک طراحی وب خوب با ارائه تجربه کاربری مناسب، به مشتریان کمک می‌کند تا بدون زحمت آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند و درنهایت این موضوع باعث افزایش فروش می‌شود.
  3. یک وب‌سایت خوب به شما کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شوید. یک صفحه اصلی و صفحات محصول که به‌خوبی ساخته شده‌اند، می‌توانند اعتماد خریداران آنلاین را جلب کرده و آنها را متقاعد به خرید کنند.

برای طراحی وب‌سایت خود می‌توانید از متخصصان این حوزه کمک بگیرید تا قالبی اختصاصی برای کسب‌وکار اینترنتی شما بسازند.

اگر از سایت‌سازهای فارسی استفاده می‌کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که آن سایت‌ساز، امکان شخصی سازی قالب را به بهینه‌ترین حالت که بتواند با سرعت مناسبی برای کاربران لود (بارگیری) شود، ارائه دهد.

همچنین اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از قالب‌های آماده وردپرسی بهره ببرید. برای وب‌سایت‌های وردپرسی، استفاده از افزونه‌های صفحه ساز مانند المنتور می‌تواند کمک زیادی به شما کند تا بدون دانش کدنویسی، صفحات مدرن و سفارشی و اختصاصی برای خود طراحی کنید.

صفحات محصول خود را بهینه کنید

بهترین راه برای رسیدن به فروش بیشتر در تجارت الکترونیک، سرمایه‌گذاری در صفحات محصول شما است. یک صفحه محصول به خریداران نشان می‌دهد که یک محصول چه ویژگی‌هایی دارد و اطلاعات مفیدی را در مورد آن به اشتراک می‌گذارد و همچنین آنها را متقاعد می‌کند که از شما خرید کنند. طراحی تمیز، توضیحات محصول وسوسه‌انگیز و کافی به مشتری، همگی ازجمله ویژگی‌هایی هستند که باید در صفحات محصول خود قرار دهید.

یک برنامه بازاریابی قوی ایجاد کنید

پشت هر فروشگاه اینترنتی موفق، یک طرح بازاریابی خوب و قوی وجود دارد. برنامه‌ریزی مناسب به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های بازاریابی خود را به حداکثر برسانید، تاکتیک‌ها و اهداف خود را دنبال کنید و درنهایت برای کمپین‌های آزمایشی آماده شوید.

عکس‌های شگفت‌انگیز و باکیفیت از محصولات خود بگیرید

هنگام افتتاح سایت فروشگاهی خود، از محصولات با وضوح بالا عکس بگیرید. این موضوع به مشتریان کمک می‌کند تا محصولات شما را با کیفیت بالا ببینند و درنهایت فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد.

شما می‌توانید عکس‌های کاملی از محصول را با گوشی هوشمند بگیرید و یا از یک دوربین حرفه‌ای برای اینکار استفاده کنید. اگر در خانه از محصولاتتان عکس می‌گیرید، حتما عکس‌ها را در مکانی با نور مناسب بگیرید. توجه داشته باشید که عکس‌های شما باید فوکوس داشته باشند و همچنین ویژگی‌های کلیدی محصول را برجسته کنند و محصول را از زوایای مختلف نشان دهند.

یک صفحه درباره ما ایجاد کنید

مشتریان بالقوه شما می‌خواهند بدانند شما چه کسی هستید، چه سابقه‌ای دارید و چه چیزی را می‌فروشید؛ بنابراین یک صفحه درباره ما ایجاد کنید که در آن همه‌چیز درباره برند شما برای بازدیدکنندگان گفته شده باشد. همچنین حتما تاریخچه شرکت، ماموریت‌ها و سایر اطلاعات مرتبط را در آن قرار دهید.

صفحه درباره ما شما باید طوری طراحی شود که با سبک کلی وب‌سایت شما مطابقت داشته باشد. توجه داشته باشید که از فونت‌ها، رنگ‌ها و تصاویر یکسان استفاده کنید تا احساس شود که این صفحه نیز بخشی منسجم از وب‌سایت شما است.

بازاریابی ایمیلی انجام دهید

ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین راه‌ها برای جذب مشتریان جدید است. درحالی‌که روش‌هایی مانند سئو ممکن است مدتی طول بکشد تا ترافیک ارگانیک ایجاد کند، بازاریابی ایمیلی می‌تواند بلافاصله شروع به‌کار کند. به‌همین‌دلیل است که باید در ساخت یک لیست ایمیل برای تبلیغ فروشگاه خود سرمایه‌گذاری کنید.

نیازی نیست تمام وقت خود را صرف نوشتن و ارسال ایمیل کنید. بلکه می‌توانید با راه‌اندازی مجموعه‌ای از کمپین‌های بازاریابی ایمیلی که برای افزایش درآمد شما طراحی شده‌اند، کار را برای خود آسان کنید.

گزینه‌های زیادی برای بازاریابی ایمیلی وجود دارد، چند نمونه از آنها عبارت‌اند از: 

  • ارسال ایمیل به مشترکین جدید و ایجاد انگیزه در آنها برای خرید
  • ارسال ایمیل به مشتریان جدید 
  • ارسال ایمیل به مشتری پس از خرید یک محصول
  • ارسال ایمیل به بازدیدکنندگانی که سبد خرید خود را رها کرده‌اند و یادآوری اینکه که خرید خود را نهایی کنند

کسب‌وکار تجارت الکترونیک خود را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ و بازاریابی کنید

هنگامی‌که آمادگی شروع تبلیغ برای سایت فروشگاهی خود را داشتید، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را در پلتفرم‌هایی که مخاطبان هدف شما بیشتر ازآن استفاده می‌کنند، ایجاد کنید.

سپس، محتوای جذابی که مردم را به محصولات شما علاقه‌مند می‌کند، ارسال کنید. همچنین از تصاویر با کیفیت بالا، نکات مفید و فراخوان‌های جذاب برای داشتن بیشترین تعامل استفاده کنید.

برخی از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی برتر برای تجارت الکترونیک عبارت‌اند از:

  • فیس‌بوک: فیس‌بوک بزرگترین سایت رسانه اجتماعی جهان و همچنین مکانی عالی برای ارتباط با مشتریان بالقوه است. بااین‌حال این پلتفرم درحال‌حاضر در ایران کاربران زیادی ندارد.
  • اینستاگرام: اینستاگرام یک پلتفرم متمرکز بصری است که در آن می‌توانید تصاویر و ویدیوهای کوتاه محصولات خود را به اشتراک بگذارید.
  • توییتر: توییتر یک سایت رسانه اجتماعی سریع است که در آن می‌توانید اخبار، به‌روزرسانی‌های محصول و محتوای تبلیغاتی را به اشتراک بگذارید.
  • Pinterest: پینترست یک پلتفرم محبوب برای یافتن محصولات مختلف است که در آن افراد می‌توانند تصاویر محصولات محبوب خود را ذخیره کنند.
  • TikTok: تیک‌تاک جدیدترین پلتفرم رسانه اجتماعی بوده که به‌سرعت درحال محبوبیت است. پینترست برای به اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه از محصولات و محتوای پشت صحنه شما بسیار کارآمد است.
بازاریابی در اینستاگرام
استراتژی‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

اگرچه شروع به‌کار کمی طول می‌کشد، اما موتورهای جستجو مانند گوگل، یکی از معدود فرصت‌ها را برای ایجاد ترافیک وب قابل پیش‌بینی و ترکیبی ارائه می‌دهند.

یک استراتژی جستجوی موثر و کارامد شامل چندین مرحله ازجمله داشتن استراتژی کلمات کلیدی، انجام تحقیقات دقیق‌ برای کلمات کلیدی، بهینه‌سازی معماری و عملکرد سایت شما، بهینه‌سازی ساختار سایت، بهینه‌سازی صفحات (مثل صفحات دسته‌بندی، صفحات محصول و ...) و ایجاد لینک های داخلی و خارجی برای وب‌سایت شما است.

اگرچه این مراحل کمی زمان‌بر و سخت است، اما با انجام آنها می‌توانید فروشگاهی داشته باشید که توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند.

سیاست بازگشت شفاف ایجاد کنید

سیاست بازگشت شفاف به ایجاد اعتماد مشتریان بالقوه نسبت به شما کمک می‌کند و می‌تواند فروش را افزایش دهد. حتما دستورالعمل‌های واضحی در مورد نحوه بازگرداندن یک کالا، انواع اقلام قابل بازگرداندن و مدت زمانی‌که مشتریان باید یک کالا را برگردانند، در وب‌سایت خود درج کنید. شما همچنین باید اطلاعات تماس خود را برای زمانی‌که مشتریان از شما سوالی داشته باشند، در وب‌سایت‌تان درج کنید.

یک وبلاگ راه‌اندازی کنید

وبلاگ‌نویسی یک راه عالی برای تبلیغ وب‌سایت تجارت الکترونیک شما است. با رویکرد درست، وبلاگ‌نویسی می‌تواند به‌طور موثر ترافیک سایت شما را افزایش دهد. یک مطالعه توسط HubSpot نشان می‌دهد که هرچه بیشتر وبلاگ داشته باشید، وب‌سایت شما ترافیک بیشتری خواهد داشت و درنتیجه این موضوع می‌تواند به فروش بیشتر منجر شود.

از وبلاگ خود برای افزایش ترافیک وب‌سایت و تبلیغ محصولات خود استفاده کنید. زمانی‌که وبلاگ‌نویسی به‌طورموثر انجام شود، ترافیک موتورهای جستجو را افزایش، مشتریان را جذب و توجه رسانه‌ها و وبلاگ‌نویسان برجسته‌ای را که می‌توانند درباره شما بنویسند، جلب می‌کند.

ابزارهای فروش و بازاریابی را راه‌اندازی کنید

امروزه برنامه‌هایی برای کمک به همه موارد از جمله حسابداری گرفته تا بازاریابی ایمیلی و رسانه‌های اجتماعی در سیستم‌های مانند وردپرس وجود دارد. لذا شما می‌توانید از ابزارها و افزونه‌های موجود استفاده کرده تا ویژگی‌های اختصاصی بیشتری داشته باشید و عملکرد فروشگاه خود را گسترش دهید.

ارائه خدمات مشتری و پشتیبانی مناسب

ارائه خدمات مناسب به مشتریان یکی از بهترین راه‌ها برای متمایز کردن کسب‌وکار شما از رقبا خواهد بود. شما می‌توانید از طریق چت آنلاین، ایمیل، تلفن یا رسانه‌های اجتماعی پشتیبانی مناسبی به مشتریان خود ارائه دهید.

پیشنهاد می‌کنیم همواره مطمئن باشید که به سوالات مشتریان‌تان به‌سرعت و کارآمد پاسخ می‌دهید. همچنین می‌توانید با ارائه منابع مفید در وب‌سایت خود، مانند راهنمای محصول، نمودار اندازه‌ها و صفحات سوالات متداول، خدمات عالی به مشتریان‌تان ارائه دهید.

با برندهای دیگر مشارکت کنید

همکاری با سایر برندها و اینفلوئنسرها یک راه عالی برای تبلیغ فروشگاه آنلاین شما است. شما می‌توانید با برندهای مکمل برای تبلیغ محصولات یکدیگر مشارکت کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر لباس کودک می‌فروشید، می‌توانید با یک شرکت غذای کودک یا اینفلوئنسر فعال در زمینه مادر و کودک مشارکت کنید؛ یا اگر لوازم دکوراسیون خانه می‌فروشید، می‌توانید با یک شرکت مبلمان همکاری کنید.

ارسال کالا و خدمات پستی

هر کاری تخصص می‌خواهد! در تجارت، وقتی وارد فاز اجرایی می‌شوید، دیگر فرصتی برای آزمون و خطا روی مسائل اصلی وجود ندارد.

یکی از موارد مهمی که کسب‌وکارهای اینترنتی با آن درحال دست‌وپنچه نرم‌کردن، هستند، ارسال محصولات و کالاهایشان است.

این واقعا یک دغدغه جدی است. به‌همین دلیل هم هست که کسب‌وکارها تصمیم می‌گیرند برای ارسال مرسولات خود از شرکت‌های پستی معتبر، کمک بگیرند.

اما انتخاب بهترین شرکت پست برای ارسال کالا، خودش داستان‌ها دارد. اینجا است که نیاز خواهید داشت با شرکتی همکاری کنید که اعتبار خوبی داشته باشد و خدمات ارسال درب به درب به سراسر کشور را نیز ارائه دهد.

شرکت تیپاکس با بیش از 6دهه فعالیت در صنعت حمل و نقل و پست، و پوشش حداکثری و همکاری با برندهای معتبری چون، باسلام، کویرتایر، بانی مد، مقداد آی‌تی، داریا، روژاشاپ و ... ثابت کرده که می‌تواند انتخاب درستی برای ارسال مراسلات پستی باشد.

شما می‌توانید از صفحه ارسال مرسوله تیپاکس با شرایط ارسال کالا آشنا شوید. ولی اگر می‌خواهید حرفه‌ای کار کنید از سرویس ای‌تیپاکس استفاده کنید، چراکه با در اختیار قرار دادن Api و افزونه ووکامرس می‌تواند یک تجربه فوق‌العاده برای شما و مشتریانتان ایجاد کند.

پرداخت در محل

شکی نیست که خرید اینترنتی هنوز هم با چالش‌هایی چون نبود اعتماد از سمت مشتری روبه‌رو است. یکی از بهترین راه‌حل‌ها ارائه سرویس پرداخت در محل است.

شما می‌توانید با ارائه این سرویس در فروشگاهتان، اعتماد کاملی برای مشتریانتان ایجاد کنید؛ چراکه با استفاده از این روش وقتی کالای خود را تحویل گرفتند هزینه آن را پرداخت خواهند کرد و دیگر جایی برای نگرانی آن‌ها نیست.

حتی می‌توانید فقط برای برخی کالاها (مثلا تا سقف 5 میلیون تومان یا فقط در برخی شهرستان‌ها) این امکان را ارائه دهید.

پیشنهاد می‎کنیم برای آشنایی بیشتر وارد صفحه پرداخت در محل تیپاکس شوید و شرایط آن را مطالعه کنید.

خدمات ارسال رایگان به مشتریان خود ارائه دهید

حمل‌ونقل رایگان به‌طور تقریبی بر خرید 75٪ از خریداران تاثیر می‌گذارد. به‌طوری‌که در سال 2021، 69٪ از تمام فروشندگان Shopify، خدمات ارسال رایگان را به‌عنوان راهی برای افزایش فروش و برآورده کردن خواسته‌های مشتریان، به آنها ارائه کردند.

حمل‌ونقل رایگان باعث ایجاد وفاداری در بین مشتریانی می‌شود که قدردان عدم پرداخت هزینه‌های حمل‌ونقل هستند. پس اگر بتوانید بدون ضرر مالی به خود، خدمات ارسال رایگان به مشتریان‌تان ارائه دهید، این موضوع می‌تواند یک استراتژی بازاریابی عالی برای فروشگاه تجارت الکترونیک شما باشد.

نکات مهم ارسال کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی
چالش‌های تجارت الکترونیک
چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم؟

سوالات متداول 

آیا راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی سودآور است؟

راه‌اندازی یک سایت فروش اینترنتی می‌تواند سودآور باشد، اما هیچ تضمینی برای این موضوع وجود ندارد. بلکه این کار به عوامل زیادی از جمله نوع محصولی که می‌فروشید، اندازه و دسترسی به بازار هدف، مدل کسب‌وکار و استراتژی بازاریابی شما، بستگی دارد.

برای افتتاح یک فروشگاه اینترنتی به چه مقدار پول نیاز دارم؟

برای افتتاح یک فروشگاه اینترنتی سرمایه مشخصی وجود ندارد؛ زیرا این مبلغ متناسب با محصولاتی که می‌فروشید و مدل کسب‌وکار شما متفاوت است. یک قانون کلی خوب در جواب به این سوال وجود دارد که می‌گوید: "به اندازه‌ای پول پس‌انداز کنید تا هزینه موجودی، حمل‌ونقل و هزینه‌های عملیاتی شش ماهه را پوشش دهید".

مزایای افتتاح فروشگاه اینترنتی چیست؟

مزایای زیادی درمورد افتتاح فروشگاه اینترنتی از جمله توانایی دستیابی به یک بازار بزرگتر به‌نسبت بازارهای محلی، پتانسیل افزایش سود و راحتی عملیات 24/7 (24 ساعته و 7 روز هفته) وجود دارد. اما می‌توانید با خطراتی مانند پتانسیل فروش کم، نیاز به سرمایه‌گذاری قابل‌توجه در زمان و پول و احتمال کلاهبرداری و حملات سایبری نیز روبه‌رو شوید.

چه نوع محصولاتی را باید به‌صورت آنلاین بفروشم؟

بهترین محصولات برای فروش آنلاین آنهایی هستند که محبوب و مورد تقاضا هستند. مانند محصولات زیبایی یا لباس و ... . هنگام انتخاب محصولات برای فروش، باید هزینه‌های حمل‌ونقل و سهولت حمل‌ونقل آن محصول را نیز در نظر بگیرید.

    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران